Haansi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 "Theoretically, anything could run anywhere", Crytek CEO Cevat Yerli told PC Gamer (UK) magazine when asked if he still believed the first-person shooter couldn't run on console. "Crysis could be on the 360 or PS3", Yerli said. "It requires optimisation, that's what we've always communicated", he went on. "What you would not do is make Crysis on PS3, 360 and PC for a single shipping date, because we would lose the quality focus. "So I say, 'First PC version, then we'll see what happens'." So don't go singing 'Crysis on console' from the rooftops just yet - Yerli added that there aren't any plans for Crysis on PS3 and Xbox 360 currently. "...it's a matter of how far we can take each platform" and Crytek would not go to a platform unless it could make the game "number one there". Kilde: http://computerandvideogames.com/article.php?id=169174 Hva tror dere? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Flyttes til "Konsoll - Felles" Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nei, dette er ikke en tråd til å starte en X-Box vs Playstation diskusjon. Hold dere til topic nå Noen innlegg er fjernet. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Trur uansett Crysis er noe og glede seg til på pc! Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hadde vert digg å få dette spillet til begge konsollene, eneste spillet verdt en flunka ny pc er Crysis, men må tenke meg hvor jeg må ut med å kjøre det på aller høyeste innstillingene Lenke til kommentar
SpyHunterX Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Det hadde vært supert om Crysis hadde kommet på konsoll, pc'en min er ikke nærheten av å ha den kraften som Crysis trenger for kjøre spillet uten problemer. Er litt kjipt å punge ut flere tusen kroner bare for å spille ett spill. Endret 31. juli 2007 av SpyHunterX Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Om det kommer paa 360 har de hvertfall sikret seg en ekstra kjøper, det er sikkert. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hva tror dere? 9179929[/snapback] Sjølvsagt kan Crysis kome til 360 eller PS3. Dei kan sikkert lange ein versjon til mobiltelefon og NES viss det er det som er målet. Eg reknar og med at det vil kome ein konsollutgåve av Crysis på eit eller anna tidspunkt. Viss det ikkje blir Crytek sjølv som lagar det, dei har tross alt ikkje erfaring på dette området, har EA nok av andre utviklarar som kan lage det. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nå må de bestemme seg...."Crysis hadde aldri gått på 360/PS3...eller jo vent litt...det hadde det faktisk! Eller nei når vi tenker oss om, ikke en sjangs i helvete...." og nå "etter litt om og men...joda det kunne sikkert gått ja" Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Eg reknar og med at det vil kome ein konsollutgåve av Crysis på eit eller anna tidspunkt. Viss det ikkje blir Crytek sjølv som lagar det, dei har tross alt ikkje erfaring på dette området, har EA nok av andre utviklarar som kan lage det. 9181289[/snapback] Helt sikkert, hvertfall i en eller annen form. Crytek har søkt etter folk som kan kode for blant annet Xbox 360 (usikker på PS3). Eneste problemet blir da at det ikke blir som PC-utgaven. Mest grunnet mangelen på RAM og begrensinger i lagring (Xbox 360 Core). Derfor vil en konsollutgave få mindre teksturer, mindre skala på verdenen og redusert enkelte andre effekter. Nå må de bestemme seg...."Crysis hadde aldri gått på 360/PS3...eller jo vent litt...det hadde det faktisk! Eller nei når vi tenker oss om, ikke en sjangs i helvete...." og nå "etter litt om og men...joda det kunne sikkert gått ja" 9181417[/snapback] Mest trolig er dette grunnet press i fra EA. Det er mer penger å tjene om spillet blir multiplattform. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 En konsoll versjon av Crysis er mulig men det ville blitt en utrolig strippa versjon iallefall. Ikke sjangs i havet for att hverken ps3 eller 360 kunne kjørt dette på high tech slik en high end pc vill gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 En konsoll versjon av Crysis er mulig men det ville blitt en utrolig strippa versjon iallefall. Ikke sjangs i havet for att hverken ps3 eller 360 kunne kjørt dette på high tech slik en high end pc vill gjøre. 9181581[/snapback] jasså? du er klarover at 360 og ps3 banker de fleste monster pc i tøffla.. dessuten tror jeg ikke crysis krefer så alt for mye bortsettfra dx10 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Helt sikkert, hvertfall i en eller annen form. Crytek har søkt etter folk som kan kode for blant annet Xbox 360 (usikker på PS3). 9181515[/snapback] link Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) jasså? du er klarover at 360 og ps3 banker de fleste monster pc i tøffla..dessuten tror jeg ikke crysis krefer så alt for mye bortsettfra dx10 9182463[/snapback] Problemet ligger i RAM. Xbox 360 har 512MB, mens PS3 har 256MB. Dagens spillmaskiner har ca. 2048MB +, stor forskjell. Crysis bruker såpass store teksturer og verden at både 360 og PS3 vil slite slik Crysis er i dag. En nedkuttet versjon vil nok sannsynlig fungere fint. Helt sikkert, hvertfall i en eller annen form. Crytek har søkt etter folk som kan kode for blant annet Xbox 360 (usikker på PS3). 9181515[/snapback] link 9182510[/snapback] Ja, det var sant. Mente å huske noe om det, men var ikke sikker. Endret 31. juli 2007 av TCi Lenke til kommentar
ttt Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) jasså? du er klarover at 360 og ps3 banker de fleste monster pc i tøffla.. Det er forskjell på teori og praksis. I tillegg er det nemnt enkelte svakheiter ved konsollane som kan påvirke dei i negativ forstand, jf. innlegget til TCi litt lenger oppe. Men at det er mogleg å lage flotte spel på dei nemnte konsollane er det ingen tvil om. edit: Når det gjeld CryTeks søkand etter folk med kompetanse på konsoll-fronten kan dette forklarast med den aukte satsinga på å selje teknologi (CryEngine), og treng ikkje vere eit signal på konsollspel frå den kanten. Endret 31. juli 2007 av ttt Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Problemet ligger i RAM. Xbox 360 har 512MB, mens PS3 har 256MB. Dagens spillmaskiner har ca. 2048MB +, stor forskjell. Crysis bruker såpass store teksturer og verden at både 360 og PS3 vil slite slik Crysis er i dag. En nedkuttet versjon vil nok sannsynlig fungere fint. 9182682[/snapback] Men det som er med ram'en til en pc er at alt blir jo ikke brukt i spillet, Spillkonsoll konsenterer seg for det meste om spillet (og os'et) mens dataen tar seg av litt andre ting i tillegg til bare spillet. Så viss man for eks har 512 mb ram på pcen så blir vell ikke alt utnyttet ut til bare spillet, men må dele det med litt av vært. Vista har jeg hørt suge mye av ram'en til masse dritt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 det er jo noe 360 spill som har frøktlig bra teksturer, f.eks gow, så det virker som ikke rammen er en issue, mange nyere spill som kommer til 360 ser bedre ut enn crysis... Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) det er jo noe 360 spill som har frøktlig bra teksturer, f.eks gow, så det virker som ikke rammen er en issue, mange nyere spill som kommer til 360 ser bedre ut enn crysis... 9182920[/snapback] Det var litt og ta i vell? Da har du sett for lite av Crysis for det skal ha rimelig heftig grafikk og fysikk. For og si det sånn. Jeg har 2Gig ram DualCore 1.86*2 og Nvidia 7600 og klarer sikkert ikke kjøre dette spillet på mer enn minimum viss jeg klarer og kjøre spillet i hele tatt. Allerede det jeg har på pcen nå knuser jo både ps3 og x360 ganske greit Edit: Lyst og si meg åsn spill du snakker om som ser så fryktelig bra ut. Ikke kom med Mass Effect , Bioshock og lignende for de ser langt ifra bedre ut enn Crysis. Endret 31. juli 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Men det som er med ram'en til en pc er at alt blir jo ikke brukt i spillet,Spillkonsoll konsenterer seg for det meste om spillet (og os'et) mens dataen tar seg av litt andre ting i tillegg til bare spillet. Så viss man for eks har 512 mb ram på pcen så blir vell ikke alt utnyttet ut til bare spillet, men må dele det med litt av vært. 9182900[/snapback] Selfølgelig tar OS noe av andelen av RAM på PC. Faktisk gjør det det på konsoller også, men ikke like mye. Jeg har ingen tvil om at Crysis vil kjøre på 360 og PS3, det er bare snakk om hva de må kutte ned for å få det til å kjøre optimalt. Vista har jeg hørt suge mye av ram'en til masse dritt Det er feil i såfall. Folk virker å lage en myte om at Vista sluker RAM. Problemet ligger vel at folk ikke forstår forskjellen mellom å aktivt bruke RAM og cache. Les dette: http://www.codinghorror.com/blog/archives/000688.html Endret 31. juli 2007 av TCi Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hadde vært fint om Crysis hadde kommet til X360. Mye bedre å kjøpe en konsoll til vel 3500 ,- enn å kjøpe en PC til rundt 12k for å kjøre et spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå