Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Utstyr til skolestart?

Anbefalte innlegg

Leste på hjemmesiden til skolen min, der står det at jeg må prate med faglærer før jeg kjøper bøker, men gjør det noe hvis jeg kjøper litt før?

Ja, lærerne i enkelte fag foretrekker ofte ulike bøker, så hvis du kjøper bøker som ikke står på skola sin liste over bøker du faktisk kan kjøpe, risikerer du å ende opp med feil bok. (F.eks. at du kjøper naturfagboka Nexus når dere egentlig skal bruke Kosmos).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På boklista vår stod det hvilken type kalkulator vi skulle kjøpe også. Rart det ikke står det hos dere, da Casio og Texas er svært forskjellige.. Med tanke på spill så er det jo ikke noe problem å lage noen enkle noen selv, etter hvert som man blir god på å lage programmer! Snakkar da om tekstbaserte veddeløps- og gambling spill osv.

Lenke til kommentar
Skal begynne på VG1 studiespesialisering Fagerborg... Bor 30mil unna mamma og pappa så må få pengene før jeg begynner på skolen, noen som vet sånn ca. hvor mye skole-utstyret kommer til å koste?

Ca 1000 kroner for kalkulatoren. Jeg betalte ca 4500 for bøkene mine i fjor, hvis du kjøper brukt er det vel halv pris, regn da med ca 2250 for dem. I overkant av 3000 for kalkulator + bøker da kanskje.

Penner er stort sett gratis, men kjøp deg en to-tre blokker for 10-20 spenn per (jeg brukte en blokk til matte og en til resten. Lite å drasse på i sekken, men ikke å anbefale hvis du bruker notatene flere ganger). Korrekturlakk kan også være kjekt. :)

Jeg vet ikke om du har sekk jeg, men kan være lurt å investere i en god sekk. Du kan finne deg en fin Samsonite-sekk for ca 800 kroner. Ikke grisebillig, men er nok verdt penga i det lange løp om du ikke allerede har en god sekk (praktiske, fine å se på og gode å ha på ryggen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...