Hagforce Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Heisann Prøver meg med Fedora 7 som desktop os. Største problem er å få fonter som ser grei ut på web. Det ser ikke ut på en del sider for å si det mildt. Hvordan løser dere dette? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Du kan teste om det blir bedre om du legger inn MS True Type-fontene med Fedora Frog Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Takker for tipset, installerte MS true type, og det så ut til å hjelpe litt.... Men ser ikke akkurat like bra ut som i windows. Er det noen annet som kan gjøres? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kan vi få et screenshot som illustrerer problemet? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Fontene ser bra ut her, vel og merke etter at jeg la inn MS fontene. Dog, de er hardere enn i windows, da jeg ikke har på utjevning. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det kan du stille inn under Fonter, har du LCD bør du velge sub-pixen rendring (hvertfall mener jeg det). Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Min personlige erfaring er at fonter ser utrolig mye bedre ut i Linux enn i Windows .. men jeg tror det er litt smak og behag. Noen liker sylskarpe fonter som man gjerne har i Windows, andre liker smoothe fonter som man gjerne får i Linux. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Min personlige erfaring er at fonter ser utrolig mye bedre ut i Linux enn i WindowsKan du poste et screenshot av Garamond 12pt og Bitstream Vera Serif 10pt? Hvis det faktisk ser bra ut må du fortelle meg hvordan du har fått det til, for det ser helt grusomt ut her. (Sans serif-skrifter som Bitstream Vera Sans ser veldig bra ut.) Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Garamond har jeg ikke, men slik ser nå Bitstream Vera Serif ut .. jeg kjører subpixel-rendering (LCD-skjerm), med 83 dpi. Her er innstillingene mine på fonter: Endret 1. august 2007 av EJH Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Wow. Sånn ser ikke min Bitstream Vera Serif ut. Men jeg har samme instillinger ellers. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg kjører Sant, men det skulle ikke ha noe å si for font-bildet. Det er temmelig likt, bortsett fra at jeg kjører 99 DPI. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hagforce; Du nevner nettsider som ikke ser ut? Kjører du Opera så vil jeg tro du har aktivert "Enable core X fonts", om du har det og kjører Opera så ta det vekk. Om du har KDE som skrivebordsmiljø, så sjekk "Anti aliasing" innstillingene dine, evt. GTK-fonts innstillingene. Bare for å foreslå noe. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Min personlige erfaring er at fonter ser utrolig mye bedre ut i Linux enn i Windows .. men jeg tror det er litt smak og behag. Noen liker sylskarpe fonter som man gjerne har i Windows, andre liker smoothe fonter som man gjerne får i Linux. 9183388[/snapback] Enig med deg der Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Smoothe fonter er greit om du har en stor skjerm.. men på bærbare pc-er er det et problem. Skal teksten være leselig må den være skarp. her er noen fine font pakker: http://www.linux.com/base/ldp/howto/Font-HOWTO/fonts.html Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Det ble mye bedre etter å ha installert en del av disse font pakkene ja. Men synes fortsatt ikke det ser likt ut som i windows. Men det ser bra ut nå, og det er hovedsaken. Takker så meget for alle tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå