Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mobilt og enkelt kabinett

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale meg et lite kabinett som er lett nok til å kunne drasse med seg på reiser?

Planen er å bygge en spille-pc, så den må ha plass til et heftig grafikk-kort. Er fan av disse små kabinettene som står vannrett, noe alà high green mini case: http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php...9771;b:627;pl:1

er litt rusten på pc-kunnskapene, så bør jeg satse på mini-atx i stedet for mini-itx?

sikler litt på Lian Li PC-9100, men det ser ikke ut som jeg får plass til noe grafikk-kort i den.. Noen erfaringer? Hvor i norge får man kjøpt det?

takker for foslag!

Endret av pinpoint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at du før plass til de største skjermkortene i det første kabinettet du linker til, dessverre. Vanskelig å få den heftigste PC-en i et knøttlite kabinett. Lian Li-kabinettet du linker til er ikke høyt nok etter hva jeg kan se.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Med mini-itx kan du bare glemme spilling, ja du kan til og med glemme hd-filmavspilling. En pentium 3 700mhz micro-atx vil være kraftigere enn den råeste mini-itx løsningen.

Det finnes low-profile grafikkort, men de er dog sjelden særlig sterke; 6200, 7100-7300gs, x1300, x300 osv. Noen av dem må du bytte pci-brakket for å få det til på, men det pleier å være en enkel sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...