Gå til innhold

Tregt å rippe en DVD til AVI/DIVX

Anbefalte innlegg

Har en bærbar HP AMD Turion 64 X2, 1.6Ghz med 1 gig ram som jeg kjøpte for ca. 4 mnd. siden.

Har en del musikk dvd`r som jeg ønsker å legge inn på pc`n. Bruker ett program som heter DVD to AVI DivX MPEG Ripper.

Så igår så skulle jeg da begynne med en dvd, satte den på ripping når jeg gikk å la meg. Da jeg stod opp så hadde den bare kommet til 39%, og hadde brukt godt over 9 timer?

Er det noen som vet hvor problemet ligger? Det skal vel ikke ta såååå lang tid å rippe en dvd? Spille tid på dvd er 99 min.

Eller er det programmet mitt som er sååå tregt? Hva anbefales i tilfelle?

Endret av vihovde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne guiden påstår at det vil ta 10 til 15 minutter å rippe dvd'n. Dette avhenger av lesefarten på din dvd-spelar :) Men prøv det programmet istadenfor og sjå om det går raskare.

Edit1: Unnskyld -> tenkte ikkje at det var AVI/DIVX du ville ha. Ny googling på g :)

edit2: Eg fann dette programmet. Kanskje det funker betre?

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Denne guiden påstår at det vil ta 10 til 15 minutter å rippe dvd'n. Dette avhenger av lesefarten på din dvd-spelar  Men prøv det programmet istadenfor og sjå om det går raskare.

Edit1: Unnskyld -> tenkte ikkje at det var AVI/DIVX du ville ha. Ny googling på g

edit2: Eg fann dette programmet. Kanskje det funker betre?

jeg ville vert skeptisk til å bruke programmet fra denne siden fordi DVD Shrink 2007 ikke er laget i følge den ofisielle netsiden.

det er derimot lagt ut info om at den inneholder div key sniffers eller hva det nå heter. hvis man søker litt på det. ( jeg nevner dette nettop fordi DVD Shrink 2007 er på download siden og den er ikke laget enda og kommer antageligvis ikke til å bli det. )

jeg ville heller hentet det herifra ->>http://www.nidesoft.com/

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...