oliver_twist Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hvis du vil ha en rpg som tar litt tid å runde så er morrowind et must. den er bare rå kul 8) Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Har akkurat gått til innkjøp av Morrowind. Det virker ganske kult. Har akkurat kommet på level 2 med min Nord Rogue. Liker at det er så ulineært. Det som kanskje trekker litt ned er den lange loadetiden når man laster et savegame. Grafikken er grei, men kanskje litt mye bruk av brunt i teksturene. Ellers så synes jeg at det er dumt at man ikke kan se hvor mye HP et monster har igjen når man sloss. Uansett så har jeg jo såvidt rukket å teste spillet, så jeg kan vel ikke synse så mye ennå... Lenke til kommentar
Legionaire Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Ahhh det er det som er deilig med pc 8) vi har Expansion pakken Tribunal der har dem fiksa det problemet med Hp til monstra jeg syntes at morrowind er mer et pc spill fordi du må lese veldig mye og sånn , men jeg har jo ikke spilt det på xbox så jeg vet jo egentlig ikke helt da. Lenke til kommentar
Karrisuppe Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Personlig synes jeg morrowind var elendig. Alt for treigt og 'ufokusert' etter min smak. Loadetider og en god del slowdowns var plagsomt og. Men hardcore rollespil-fan liker det sikkert veldig godt. Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 ternger ikke tribunal! Bare siste patchen.. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Spillet er veldig bra mht. alle detaljene i verdenen, npc'er, bakgrunnshistorie, etc. Men, jeg synes det skorter litt på interface-design. Det er veldig tydelig at spillet er porta rett fra PC til Xbox uten å ta så mye hensyn til at man plutselig skal spille på konsoll istedenfor. Menyene er kronglete. Magi kunne også godt ha vært bedre tilrettelagt med f.eks. "hotswap" menyer istedenfor at man må gå inn i fellesmenyen, scrolle til magi siden, scrolle ned til spellen man skal ha, gå ut av menyen, caste spellen - veldig unødvendig synes jeg. Det er sikkert greit når man bruker mus, men med en kontroller blir det litt dumt. Det burde heller vært slik: Hold inne "magic" knappen, velg spell (ready spell eller cast)... Ikke noe mer! Desverre så ble det en del bugs i Xbox versjonen av Morrowind også. F.eks. så følger det med en liten lapp i coveret der det står "On rare occasions we have encountered a situation where both the mini map and the large detailed map are not revealing themselves and thus remaining blacked-out. That's why we've added a button combination action in the launcher to repair the map. Press "START", press... [blah, blah, blah]". Denne buggen dukker stadig vekk opp hos meg, ikke noe "rare" med den. Har hørt at det skal være flere andre bugs også. Det er jo greit med bugs på PC spill, det kan patches. Men det skal ikke forekomme på konsoller!!! Det er ikke mulig å patche konsoll spill, nemlig. Manualen er også mangelfull. Det er ikke fullstendig beskrivelser av spells, etc. Det hadde vært greit hvis dette var spells som man først lærte seg seinere i spillet, eksperimenterte med, etc, men det er det ikke. Det mangler info om fundamentale ting som jeg måtte lese om i FAQ's istedenfor. Dessuten er knappene på kontrollern beskrevet med feil bokstav! y=d, osv. osv... Erm... nå var det ikke meningen å bli så negativ da. Saken er jo faktisk at Morrowind er et bra spill på tross av sine feil og mangler. Og det sier jo endel! Lenke til kommentar
xcshl Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 det er vell ingen andre rpg spill som er lengre enn morrowind . morrowind ruler Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Spørsmålet er jo bare om det er så langt fordi det er så enormt eller om det er langt fordi det tar så j**** lang tid å gjøre alt mulig. Enda en årsak til irritasjon: man kan ikke zoome inn eller ut på kartet!! Bare World eller Local, blæh. Hm, virker som jeg og Morrowind holder på å utvikle et inderlig love/hate relationship... Game on... Lenke til kommentar
Amped Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 F.eks. så følger det med en liten lapp i coveret der det står "On rare occasions we have encountered a situation where both the mini map and the large detailed map are not revealing themselves and thus remaining blacked-out. That's why we've added a button combination action in the launcher to repair the map. Press "START", press... [blah, blah, blah]". Denne buggen dukker stadig vekk opp hos meg, ikke noe "rare" med den. Har hørt at det skal være flere andre bugs også. Den advarselen var med i mitt Morrowind og, men jeg mener den feilen ikke har oppstått. Uansett, det skader vel ikke å taste inn "patchen", bare for å være på den sikre siden? Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Ja, men da må jeg gå ut i hovedmenyen - og det har jeg ikke tid til nå, hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå