Gå til innhold

hp pavilion dv9555 eller dell inspiron 1720?

Anbefalte innlegg

Hastighetsøkninen fra 5400 til 7200 på bærbare skal knapt være merkbar da 5400 modellene bruker bedre teknologi. Bråker mer gjør 7200 diskene og.

9189896[/snapback]

Jeg har en 7200rpm harddisk i min Latitude D630, og jeg hører den nesten ikke. Synes det fungerer veldig bra.

9189920[/snapback]

Jamnt over da, hvilken disk er det du har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitachi HTS722080K9A300 står det i Enhetsbehandling. Det er en 80GB SATA-disk 7200rpm. Den har også støtdemping. Disken støyer ganske lite for å være en 7200rpm disk. Og det er praktisk i forhold til at det kommer til å bli overført masse data mellom den og filserveren over Gbps-nettverk.

Lenke til kommentar

Til den PC'en der kan det være praktisk. Men du kan jo ha et 6-cellers batteri i bakhånd hvis du skal reise. Og det som er enda mer praktisk er et batteri som går i Media Bay. Du tar ut DVD-ROM/RW og setter inn et batteri med samme formfaktor som DVD-enheten. Plutselig har du to batterier i maskinen på en gang. Vet at det er mulig på Latitude-serien. Vet ikke hvordan det er med Vostro.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:blush:

Kan ikke se at det er svart helt på det vedkommende spurte om.

hp pavilion dv9555 eller dell inspiron 1720?

Den sammenligningen kunne jeg tenke meg et svar på. Har bestillt en Dell 1720 men det tar laaaang tid og vi vurderer hp i stedet.

Ønsker ikke noe diskusjon om privat eller bedrifts modeller da :innocent:

Endret av graylady
Lenke til kommentar

Det er lang leveringstid på Inspiron og XPS. Hørte at leveringstidspunktet på f.eks. XPS M1330 er i oktober. Latitude-modellene er derimot prioriterte modeller, og disse vil følgelig ha langt kortere leveringstid. Da snakker vi om 10-15 arbeidsdager. Nok en grunn til å gå for en bedriftsmodell kontra en modell beregnet for forbrukere. Latitude-modellene er også beregnet på mer krevende bruk enn hva som er tilfelle med XPS og Inspiron.

Edit: avhengig av panel.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Det er lang leveringstid på Inspiron og XPS. Hørte at leveringstidspunktet på f.eks. XPS M1330 er i oktober. Latitude-modellene er derimot prioriterte modeller, og disse vil følgelig ha langt kortere leveringstid. Da snakker vi om 10-15 arbeidsdager. Nok en grunn til å gå for en bedriftsmodell kontra en modell beregnet for forbrukere. Latitude-modellene er også beregnet på mer krevende bruk enn hva som er tilfelle med XPS og Inspiron.

9294024[/snapback]

Det er fortsatt ikke svar på HP eller Dell?

Lenke til kommentar
stigfjel: det virker som du har peiling på området, så jeg spør deg: kan jeg som privatperson kjøpe Dell Vostro 1700 fra f.eks. Dell.no (eventuelt på telefon siden du anbefaler det) uten problemer?

9294275[/snapback]

Når det gjelder bestilling over telefon, som både er det mest fleksible og det mest fornuftige:

Ubetinget JA! Hvis du hører noe annet, er dette tull.

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det kan jeg få en Vostro 1700 med litt bedre specs enn en Inspiron 1720 til en lavere pris. Hvordan kan dette ha seg? Er det noen ulemper med Vostro'en i forhold til 1720?

Vurderer sterkt å kjøpe meg en Vostro 1700 siden det ser ut som den beste dealen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg regnet med momsen. Vostro 1700 med Intel 2 Core Duo T7500 2.2 ghz koster 600-700kr mindre enn Inspiron 1720 med Intel 2 Core Duo T7300 2.0 ghz. Bortsett fra prosessoren var specsene de samme så vidt jeg kunne se.

Hva skiller Vostro fra en vanlig bærbar til privatpersoner? Er det noen ulemper for meg som privatperson med denne PCen?

Lenke til kommentar

Så lenge maskinvaren er den samme burde det ikke utgjøre noen forskjell for deg som privatperson. Fordelen er at du får en mer robust laptop, i og med at bedriftsmodeller er beregnet på hardere bruk enn hva som er tilfelle med Inspiron og XPS. Og at standard garantiordninger er bedre på bedriftsmodellene. Dell legger mer i Vostro enn hva som er tilfelle med Inspiron og XPS. Dette gjelder i enda større grad for Latitude, siden Latitude også er beregnet på mye større driftsmiljøer enn Vostro, som retter seg inn mot små og mellomstore bedrifter. Fordelen med Latitude kontra Vostro er at det er større kontiniutet på Latitude-modellene ved at man får tilgang på reservedeler og tilbehør også lenge etter at modellen har gått ut.

Lenke til kommentar

9294024[/snapback]

Du gir deg aldri du? Dette har ingenting med om PCene er prioriterte eller ei. Det er global mangel på glass...

Lenke til kommentar
Så lenge maskinvaren er den samme burde det ikke utgjøre noen forskjell for deg som privatperson. Fordelen er at du får en mer robust laptop, i og med at bedriftsmodeller er beregnet på hardere bruk enn hva som er tilfelle med Inspiron og XPS.  Og at standard garantiordninger er bedre på bedriftsmodellene. Dell legger mer i Vostro enn hva som er tilfelle med Inspiron og XPS. Dette gjelder i enda større grad for Latitude, siden Latitude også er beregnet på mye større driftsmiljøer enn Vostro, som retter seg inn mot små og mellomstore bedrifter. Fordelen med Latitude kontra Vostro er at det er større kontiniutet på Latitude-modellene ved at man får tilgang på reservedeler og tilbehør også lenge etter at modellen har gått ut.

9299956[/snapback]

Hvor har du fått dette fra? Jobber du hos Dell? Du får reservedeler og tilbehør lenge etter at modellen har gått ut på alle Dell sine modeller. Inspiron har forresten blitt brukt hos større bedrifter også. Jeg kan nevne blant annet Hydro Statoil, Eramet Norway (både i Sauda og Porsgrunn) og Aker Kværner. Alle disse er større bedrifter som befinner seg i Norge.

Endret av XviD
Lenke til kommentar

9294024[/snapback]

9294098[/snapback]

Jeg vil for all del ikke råde deg til å kjøpe en HP. De har hatt svært mange problemer med PCene sine, spesielt de med AMD-prosessorer. Jeg hadde min HP (dv9-serie) i to dager før jeg bestemte meg for å sende PCen inn igjen.

Fordeler:

Stor harddisk

Ok prosessor

Tynn

Bra grafikkort

Pent design

Gode tilkoblingsmuligheter

Lav vekt

Bra nettverkskort

God kvalitet på webkamera

Ulemper:

Hodetelefonutganger og mikrofoninngang fremme

Svært lav oppløsning på skjerm

Svak lysstyrke på skjerm

Dårlig garanti

Lang reparasjonstid

Svært mange komponentfeil

Tåler lite

Du treger ikke å kjøpe Dell selv om du ikke vil kjøpe en HP, men jeg er i hvert fall svært fornøyd med de - selv om du betaler en del ekstra.

Endret av XviD
Lenke til kommentar
Du gir deg aldri du? Dette har ingenting med om PCene er prioriterte eller ei. Det er global mangel på glass...

9302906[/snapback]

Det er global mangel på glass, det er riktig, men Latitude-modellene prioriteres over Inspiron. Det betyr at hvis det er en Inspiron og en Latitude som skal settes sammen får Latitude-PC'en panelet, mens Inspiron-PC'en må vente. Dette har jeg fått bekreftet fra Dell. Det var også mangel på paneler i sommer da jeg bestilte to stk. D630, men da fikk jeg kundekonsulenten til å sette de på prio-liste slik at de kom som planlagt. Bestilte tre nye i går på vegne av bedriften jeg jobber for, og han gjør det samme med disse, setter de på prio-liste. XPS M1330 har leveringstidspunkt i oktober, mens Latitude D630 har planlagt leveringsdato medio september, selv med mangelen på paneler. Igjen, dette er info jeg har fått direkte fra Dell. Det har seg nemlig slik at bedriften jeg jobber for har fast kundekonsulent, en selger som sitter på flere fullmakter og info enn vanlige selgere.

Hvor har du fått dette fra? Jobber du hos Dell?

Har som sagt hatt masse med Dell å gjøre i sommer gjennom jobben, og de sier helt klart at Inspiron ikke er beregnet på krevende bruk slik Latitude er. Det er faktisk gjennomgangstonen jeg har hørt nesten hver gang jeg har snakket med dem. Jeg har personlig hatt Latitude i flere år, og jeg er ganske så fornøyd med kvalitet og garantiordninger. Nå kan jeg ikke tenke meg å gå for en forbrukermodell nå når jeg er vant til den kvaliteten jeg får med en buisness-modell som Latitude.

Det ser ut til at det var til hjelp siden trådstarter hverken endte opp med HP Pavilion dv9555 eller inspiron 1720, men Vostro 1700. Så han har faktisk fått svar på det han lurte på, selv om utfallet kanskje ble litt annerledes enn hva han hadde tenkt på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...