- Fear - Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Her er maskinen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51274. 1. Er det nødvendig med lydkort i tillegg til det integrerte? 2. Trengs det ekstra kjøling til prosessor? 3. Ser maskinen ut til å være i balanse? Altså ingen komponenter som skiller seg ut til å være mye bedre enn de andre i sin respektive produktkategori. Ingen komponenter som begrenser hverandre her? Noe dere ville endret på? Jeg tenker eventuelt å oppgradere neste år eller om 2 år igjen. Derfor jeg ikke kjøper det aller dyreste med unntak av skjerm. Overklokking er lite aktuelt. Setter pris på alle tips! Endret 8. august 2007 av Sly82 Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Du må fikse linken, det var lenket til adminsiden (der man adminstrerer handlevognen) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51274 1. Noen sverger til lydkort, men tror neppe den gjennomsnittlige sluttbruker merker mye forskjell. Du kan jo prøve det integrerte og kjøpe lydkort en gang senere. 2. Det er anbefalt å bruke noe bedre enn kjøleren som følger med ja. Men nødvendig er det vel strengt tatt ikke. 3. Synes det ser rimelig greit ut. Hvis du har tenkt å oppgradere til neste år så vil du fremdeles ha mange muligheter. Løp og kjøp Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Ok, da dropper jeg lydkortet. Muligens jeg skifter ram type siden ballistix ikke er på lager. Legger pengene i en kjøler i steden da Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Ok, da har jeg lagt til kjøleutstyr. Ser maskinen bra ut nå folkens? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51274. Klør i fingrene etter å trykke kjøp! Lenke til kommentar
vanligmann Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg ville trykket kjøp og holdt meg unna alle nettbutikker i noen måneder, slik at man ikke angrer noe eller ergrer seg over at alt er 50% billigere om tre måneder ;D Pass på at du har en god kjøler, selv om man ikke har tenkt å klokke - melder behovet/lysten seg alltid etter en stund Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg ville trykket kjøp og holdt meg unna alle nettbutikker i noen måneder, slik at man ikke angrer noe eller ergrer seg over at alt er 50% billigere om tre måneder ;D Pass på at du har en god kjøler, selv om man ikke har tenkt å klokke - melder behovet/lysten seg alltid etter en stund 9179103[/snapback] Rådet er mottatt Da er den bestillt! Skal legge inn 3dmark score etter hvert som maskinen er bygget og klar!! Kan være kjekt å se for andre kjøpere også. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kjøp heller Big Typhoon, Scythe Ninja, eller Thermalright Ultra 120 Extreme. https://prisguiden.no/product.php?productId=76529 https://prisguiden.no/product.php?productId=34356 https://prisguiden.no/product.php?productId=29281 Aller tre er Svært gode luftkjølere. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg ville trykket kjøp og holdt meg unna alle nettbutikker i noen måneder, slik at man ikke angrer noe eller ergrer seg over at alt er 50% billigere om tre måneder ;D... 9179103[/snapback] Hehe, helt enig. Ikke se tilbake! Blir nok knall å spille på den der Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Hehe, helt enig. Ikke se tilbake! Blir nok knall å spille på den der 9179359[/snapback] Ahh, bestilte fra pcutstyr og shg og begge ble sendt idag. Slik det skal være, service på topp! SHG brukte faktisk bare 45 minutter før jeg fikk sporingsnummeret. Jeg kjøper bedre kjøler senere hvis seriøs overklokking blir aktuelt. Takk for alle tips Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Tenkte jeg skulle gi tilbakemelding på min nye masking nå når den er ferdig sammensatt. Spesifikasjoner: Antec P182 Arctic Silver Pasta Asus P5N32-E SLI PLUS Corsair HX620W Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) Gainward GeForce 8800 GTS 640MB Intel Core 2 Duo E6750 Logitech Deluxe 250 Keyboard NO USB Sort OEM Nec AD-7173 Samsung SpinPoint T166 320GB Samsung Syncmaster 226BW Thermaltake Blue Orb II TOTALT ca. 13 000,- Levert og kjøpt fra SHG og PCutstyr. Systemets spesifikasjon er jeg fornøyd med. Kan eventuelt velget et annet kjølesystem enn Blue Orb II. Dette ble lite undersøkt av meg. Ytelse: Systemet er satt opp med Microsoft Windows Vista Business. Windows ytelse verktøy: Prosessor: 5,5 Minne: 5,9 Grafikk (Dekstop): 5,9 Gaming (3D): 5,9 Harddisk: 5,7 Som du ser så er prosessorene det svakeste leddet i mitt system. Om du bør bytte prosessor for å få bedre spillytelse er jeg usikker på, i tillegg er prosessoren en komponent som lettest lar seg overklokke. 3Dmark06 Totalscore: 8731 3DMarks SM2.0 Score: 3882 HDR/SM3.0 Score: 3790 CPU Score: 2316 Dette er vel en helt normal score i forhold til mine spesifikasjoner. Sier ikke så mye egentlig. Jeg har prøvd spill som Command&Conquer 3 Tiberium Wars i native oppløsning for skjermen (1680x1050) med alt på fullt og det flyter perfekt. Det samme gjør Half Life 2 - Episode one. Temperaturer: Temperaturene er avlest fra Everest Ultimate Edition 2007. Romtemperatur ca. 20 grader. Har standard oppsett på viftene i Antec kabinettet og alle er satt til low. (3 stk. 120 mm) Grader ved surfing: Hovedkort: 36 CPU1: 40 CPU1 Core: 31 CPU0 Core: 31 GPU: 57 GPU diode: 66 GPU minne: 57 GPU omgivelse: 49 Det bør vurderes en innsugsvifte til á 120mm i front av kabinettet. Dette vil øke utskiftningen av luft og gi lavere kabinettstemperatur. Samt blåser det direkte på skjermkortet. Alt er stabilt, har kjørt diagnose på CPU og minne. Edit: Har rettet opp på temperaturene. Endret 8. november 2007 av Sly82 Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Nice Alt klikket på plass med en gang? Deilig å sette opp ny PC uten å måtte kave så utrolig mye ekstra på grunn av at ting ikke er kompatibelt eller man har fått en defekt del. Tror ikke prosessoren vil være en hindring nei. Dessuten er det vel desidert også det enkleste å oppgradere skulle det være aktuellt i fremtiden. Har ikke lest noe om at Intel skal starte med noen nye sokler med det første ihvertfall.(?) Endret 8. august 2007 av LordjOX Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hva har du brukt til å måte de forskjellinge tingene? F.eks denne: Windows ytelse verktøy: Prosessor: 5,5 Minne: 5,9 Grafikk (Dekstop): 5,9 Gaming (3D): 5,9 Harddisk: 5,7 Er dette noe som ligger i Vista? Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Nice Alt klikket på plass med en gang? Deilig å sette opp ny PC uten å måtte kave så utrolig mye ekstra på grunn av at ting ikke er kompatibelt eller man har fått en defekt del. 9233711[/snapback] Ja, ingen problemer, bare å trykke inn startknappen. Det gikk ikke slik første gangen jeg bygde maskin! Leverte inn én og én komponent helt til jeg fant ut at prosessoren var trøblemakeren. Feil spenning der gitt, den sa takk for seg etter et halvt år. Nettbutikken erstattet alle delene da, så det var supert Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Er dette noe som ligger i Vista? 9233739[/snapback] Yes, måles for å optimalisere OS'et slik det ikke går tregt Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Smart... Så med det verktøyet ser du hva som er flaskehalsen i systemet ditt? Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Smart... Så med det verktøyet ser du hva som er flaskehalsen i systemet ditt? 9239411[/snapback] Jeg vet litt for lite om denne ytelsesmålingen til å uttale meg om det, men det er en god sjanse for at det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå