Gå til innhold

GamingPC ferdig montert, ytelsestall.

Anbefalte innlegg

Her er maskinen:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51274.

1. Er det nødvendig med lydkort i tillegg til det integrerte?

2. Trengs det ekstra kjøling til prosessor?

3. Ser maskinen ut til å være i balanse? Altså ingen komponenter som skiller seg ut til å være mye bedre enn de andre i sin respektive produktkategori. Ingen komponenter som begrenser hverandre her?

Noe dere ville endret på? Jeg tenker eventuelt å oppgradere neste år eller om 2 år igjen. Derfor jeg ikke kjøper det aller dyreste med unntak av skjerm. Overklokking er lite aktuelt.

Setter pris på alle tips!

Endret av Sly82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må fikse linken, det var lenket til adminsiden (der man adminstrerer handlevognen)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51274

1. Noen sverger til lydkort, men tror neppe den gjennomsnittlige sluttbruker merker mye forskjell. Du kan jo prøve det integrerte og kjøpe lydkort en gang senere.

2. Det er anbefalt å bruke noe bedre enn kjøleren som følger med ja. Men nødvendig er det vel strengt tatt ikke.

3. Synes det ser rimelig greit ut.

Hvis du har tenkt å oppgradere til neste år så vil du fremdeles ha mange muligheter. Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg ville trykket kjøp og holdt meg unna alle nettbutikker i noen måneder, slik at man ikke angrer noe eller ergrer seg over at alt er 50% billigere om tre måneder ;D

Pass på at du har en god kjøler, selv om man ikke har tenkt å klokke - melder behovet/lysten seg alltid etter en stund :)

Lenke til kommentar
Jeg ville trykket kjøp og holdt meg unna alle nettbutikker i noen måneder, slik at man ikke angrer noe eller ergrer seg over at alt er 50% billigere om tre måneder ;D

Pass på at du har en god kjøler, selv om man ikke har tenkt å klokke - melder behovet/lysten seg alltid etter en stund :)

9179103[/snapback]

Rådet er mottatt :)

Da er den bestillt! :cool:

Skal legge inn 3dmark score etter hvert som maskinen er bygget og klar!! Kan være kjekt å se for andre kjøpere også.

Lenke til kommentar

...

9179103[/snapback]

Hehe, helt enig. Ikke se tilbake!

Blir nok knall å spille på den der :)

Lenke til kommentar
Hehe, helt enig. Ikke se tilbake!

Blir nok knall å spille på den der :)

9179359[/snapback]

Ahh, bestilte fra pcutstyr og shg og begge ble sendt idag. Slik det skal være, service på topp! SHG brukte faktisk bare 45 minutter før jeg fikk sporingsnummeret.

Jeg kjøper bedre kjøler senere hvis seriøs overklokking blir aktuelt.

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi tilbakemelding på min nye masking nå når den er ferdig sammensatt.

Spesifikasjoner:

Antec P182

Arctic Silver Pasta

Asus P5N32-E SLI PLUS

Corsair HX620W

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Gainward GeForce 8800 GTS 640MB

Intel Core 2 Duo E6750

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO USB Sort OEM

Nec AD-7173

Samsung SpinPoint T166 320GB

Samsung Syncmaster 226BW

Thermaltake Blue Orb II

TOTALT ca. 13 000,- Levert og kjøpt fra SHG og PCutstyr.

Systemets spesifikasjon er jeg fornøyd med. Kan eventuelt velget et annet kjølesystem enn Blue Orb II. Dette ble lite undersøkt av meg.

Ytelse:

Systemet er satt opp med Microsoft Windows Vista Business.

Windows ytelse verktøy:

Prosessor: 5,5

Minne: 5,9

Grafikk (Dekstop): 5,9

Gaming (3D): 5,9

Harddisk: 5,7

Som du ser så er prosessorene det svakeste leddet i mitt system. Om du bør bytte prosessor for å få bedre spillytelse er jeg usikker på, i tillegg er prosessoren en komponent som lettest lar seg overklokke.

3Dmark06

Totalscore: 8731 3DMarks

SM2.0 Score: 3882

HDR/SM3.0 Score: 3790

CPU Score: 2316

Dette er vel en helt normal score i forhold til mine spesifikasjoner. Sier ikke så mye egentlig. Jeg har prøvd spill som Command&Conquer 3 Tiberium Wars i native oppløsning for skjermen (1680x1050) med alt på fullt og det flyter perfekt. Det samme gjør Half Life 2 - Episode one.

Temperaturer:

Temperaturene er avlest fra Everest Ultimate Edition 2007.

Romtemperatur ca. 20 grader.

Har standard oppsett på viftene i Antec kabinettet og alle er satt til low. (3 stk. 120 mm)

Grader ved surfing:

Hovedkort: 36

CPU1: 40

CPU1 Core: 31

CPU0 Core: 31

GPU: 57

GPU diode: 66

GPU minne: 57

GPU omgivelse: 49

Det bør vurderes en innsugsvifte til á 120mm i front av kabinettet. Dette vil øke utskiftningen av luft og gi lavere kabinettstemperatur. Samt blåser det direkte på skjermkortet.

Alt er stabilt, har kjørt diagnose på CPU og minne.

Edit: Har rettet opp på temperaturene.

Endret av Sly82
Lenke til kommentar

Nice :)

Alt klikket på plass med en gang? Deilig å sette opp ny PC uten å måtte kave så utrolig mye ekstra på grunn av at ting ikke er kompatibelt eller man har fått en defekt del.

Tror ikke prosessoren vil være en hindring nei. Dessuten er det vel desidert også det enkleste å oppgradere skulle det være aktuellt i fremtiden. Har ikke lest noe om at Intel skal starte med noen nye sokler med det første ihvertfall.(?)

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
Nice :)

Alt klikket på plass med en gang? Deilig å sette opp ny PC uten å måtte kave så utrolig mye ekstra på grunn av at ting ikke er kompatibelt eller man har fått en defekt del.

9233711[/snapback]

Ja, ingen problemer, bare å trykke inn startknappen. Det gikk ikke slik første gangen jeg bygde maskin! Leverte inn én og én komponent helt til jeg fant ut at prosessoren var trøblemakeren. Feil spenning der gitt, den sa takk for seg etter et halvt år. Nettbutikken erstattet alle delene da, så det var supert :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...