Gå til innhold

Når skal vi få lov å forsvare egen eiendom


Anbefalte innlegg

Hvis du ønsker et samfunn der folk går rundt og dreper og grisebanker hverandre for den minste ting, kan du starte ditt eget samfunn sammen med de andre frepperne, så kan dere leve der som ville dyr uten etikk og moral.

9219841[/snapback]

For å sette det litt på spissen, så kan man heller si at dersom det er helt greit å skyte noen som stjeler fra deg, så er det kanskje ikke så mange tyver som prøver seg. Det er ikke til å se bort i fra at det er veldig lukrativt å være tyv i Norge. Blir du tatt så får du i praksis ikke mer enn noen uker/måneder "karantene" før du kan fortsette raidet ditt igjen.

9219883[/snapback]

 

Så du tror frykt for å bli utsatt for selvtekt er det som får en vaneforbryter i heroinrus til å stoppe opp og tenke seg om? Du kan jo studere kriminalstatistikken over dammen, og se om dette stemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, det hindrer at tyven tar en ny båt, og ennå en båteier går på en økonomisk smell. jeg syns ikke tyver skal få gå fritt i samfunnet, å ødelegge for andre.

9220039[/snapback]

 

En økonomisk smell? Påstår du at eiere av luksusbåter ikke har tyveriforsikring. Hold deg til fakta, så kan vi heller diskutere videre.

Lenke til kommentar
Du kommer til å bli glad om noen "tar båten" din du... går inn igjen å feirer med sjampagne...

 

Utrolig hvor vanskelig det kan være å sette seg inn i andres situasjon...

9220323[/snapback]

Kommer ikke til å være glad. Men det er jo ingen grunn til drap.

 

Utrolig hvor vanskelig det skal være å sette seg inn i andres situasjon, ja. Noe du burde tenke på når du fordømmer forbyterne til "helvete". :hmm:

Lenke til kommentar
Jo, det hindrer at tyven tar en ny båt, og ennå en båteier går på en økonomisk smell. jeg syns ikke tyver skal få gå fritt i samfunnet, å ødelegge for andre.

9220039[/snapback]

 

En økonomisk smell? Påstår du at eiere av luksusbåter ikke har tyveriforsikring. Hold deg til fakta, så kan vi heller diskutere videre.

9220049[/snapback]

 

Hva tror du skjer når forsikringselskapet finner ut at man sto å så på at tyven tok båten, uten å gjøre noe?

 

Jeg håper innderlig at noen gjør noe ulovlig mot deg så det går opp et lys for deg.

9220204[/snapback]

 

Har norske forsikringsselskaper vilkår som sier at du må sette deg til fysisk motverge for å få utbetalt forsikringspenger? Vis meg et selskap som har slike vilkår, så skal jeg anmelde det.

 

Jeg har selvfølgelig blitt frastjålet ting i årenes løp, men jeg har ikke mistet forstanden for det.

Lenke til kommentar
Jo, det hindrer at tyven tar en ny båt, og ennå en båteier går på en økonomisk smell. jeg syns ikke tyver skal få gå fritt i samfunnet, å ødelegge for andre.

9220039[/snapback]

 

En økonomisk smell? Påstår du at eiere av luksusbåter ikke har tyveriforsikring. Hold deg til fakta, så kan vi heller diskutere videre.

9220049[/snapback]

 

Hva tror du skjer når forsikringselskapet finner ut at man sto å så på at tyven tok båten, uten å gjøre noe?

 

Jeg håper innderlig at noen gjør noe ulovlig mot deg så det går opp et lys for deg.

9220204[/snapback]

 

Har norske forsikringsselskaper vilkår som sier at du må sette deg til fysisk motverge for å få utbetalt forsikringspenger? Vis meg et selskap som har slike vilkår, så skal jeg anmelde det.

 

Jeg har selvfølgelig blitt frastjålet ting i årenes løp, men jeg har ikke mistet forstanden for det.

9220375[/snapback]

 

Som hva? En mobiltelefon? Mistet han forstanden da han tok med seg ei hagle ut for å fronte båttyven?

Lenke til kommentar
Som hva? En mobiltelefon? Mistet han forstanden da han tok med seg ei hagle ut for å fronte båttyven?

9220388[/snapback]

Ja.

 

Beskrivelsen sier at de satt på verandaen da de så tyven. Så tok han haglen sin og gikk ned.

 

Hvorfor i all verden ropte han ikke bare "HEI!" med sin sterkeste stemme?

 

Det fungerer mer enn bra nok i så godt som alle tilfeller.

 

Da hadde han ikke trengt å reise seg en gang, langt mindre hentet haglen.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Som hva? En mobiltelefon? Mistet han forstanden da han tok med seg ei hagle ut for å fronte båttyven?

9220388[/snapback]

Ja.

 

Beskrivelsen sier at de satt på verandaen da de så tyven. Så tok han haglen sin og gikk ned.

 

Hvorfor i all verden ropte han ikke bare "HEI!" med sin sterkeste stemme?

 

Det fungerer mer enn bra nok i så godt som alle tilfeller.

 

Da hadde han ikke trengt å reise seg en gang, langt mindre hentet haglen.

9220431[/snapback]

 

Du kan ikke sammenlikne å miste en mobiltelefon til 2-4k mot en båt som koster mer enn en vanlig årslønn.

 

Jeg ser at det ikke nytter å diskutere mot deg. Om man bare skal rope til tyven i håp om at han går stille bort, eller heller forsikre seg at han ikke stikker av med båten, selv om han har blitt oppdaget.

Lenke til kommentar
Som hva? En mobiltelefon? Mistet han forstanden da han tok med seg ei hagle ut for å fronte båttyven?

9220388[/snapback]

Ja.

 

Beskrivelsen sier at de satt på verandaen da de så tyven. Så tok han haglen sin og gikk ned.

 

Hvorfor i all verden ropte han ikke bare "HEI!" med sin sterkeste stemme?

 

Det fungerer mer enn bra nok i så godt som alle tilfeller.

 

Da hadde han ikke trengt å reise seg en gang, langt mindre hentet haglen.

9220431[/snapback]

Haha? ser det for meg "HEI DU! IKKE TA BÅTEN MIN!" "HAHAHA Få se deg stoppe meg da" "Um.... Det kan jeg ikke for jeg får ikke lov og skremme deg for da kan du jo snuble og slå ut en tann, og ikke kan jeg ringe poilitiet for de kommer ikke før om x antall timer" "Vel hadet da, ikke ta det så tungt du får det jo igjen på forsikringa"
Lenke til kommentar
Jo, det hindrer at tyven tar en ny båt, og ennå en båteier går på en økonomisk smell. jeg syns ikke tyver skal få gå fritt i samfunnet, å ødelegge for andre.

9220039[/snapback]

Så du er for dødsdom for tyverier?

 

kan vi ikke bare innføre dødsdom på alt som er kriminelt, så slipper vi kriminelle her i norge...

Lenke til kommentar
Jo, det hindrer at tyven tar en ny båt, og ennå en båteier går på en økonomisk smell. jeg syns ikke tyver skal få gå fritt i samfunnet, å ødelegge for andre.

9220039[/snapback]

Så du er for dødsdom for tyverier?

 

kan vi ikke bare innføre dødsdom på alt som er kriminelt, så slipper vi kriminelle her i norge...

9220476[/snapback]

 

Ikke dødsdom... Men om det å ha med seg ei hagle som back-up, å må risikere å bruke den om tyven går til angrep, så ja, jeg syns det er rett.

 

Jeg er for at de skal sperres inne over LANG tid.

Lenke til kommentar
Som hva? En mobiltelefon? Mistet han forstanden da han tok med seg ei hagle ut for å fronte båttyven?

9220388[/snapback]

Ja.

 

Beskrivelsen sier at de satt på verandaen da de så tyven. Så tok han haglen sin og gikk ned.

 

Hvorfor i all verden ropte han ikke bare "HEI!" med sin sterkeste stemme?

 

Det fungerer mer enn bra nok i så godt som alle tilfeller.

 

Da hadde han ikke trengt å reise seg en gang, langt mindre hentet haglen.

9220431[/snapback]

 

 

Nå spekulere jo du i dette på en sånn måte at du får rett. Men du kunne ha spekulere på sånn måte at du fikk feil.

 

For eksempel kunne du ha spekulert i at båteieren tenke som så at "hvis jeg ikke skynde meg nå så vil tyven kunne klare å stikke av med båten min, så nå gjelder det å handle". Og videre kunne du jo ha spekulert i at båteieren tenkte at "skulle tyven er farlig så har jeg bedre beskyttelse hvis jeg tar med meg min uladde hagle, så da tar jeg med meg den".

 

Men det spekulerer du altså ikke i.

 

Hvorfor gjør du ikke det? Er det bare for å få rett? :p

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden ropte han ikke bare "HEI!" med sin sterkeste stemme?

 

Han har forklart til sin advokat at han forsøkte å anmode mannen med rop om ikke å stjele båten hans.

 

- Han forsøkte å gi beskjed om at han var oppdaget og at han skulle slutte med det han drev med. Det var da mannen hoppet eller falt fra båten, som da lå ute og drev et stykke fra brygga, hevder Røinås Pedersen

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=199812

 

Videre setter jeg pris på saklig diskusjon i denne tråden.

Tipper ingen av oss har lest avhørspapirene og vet hva som skjedde på åstedet.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Jo, det hindrer at tyven tar en ny båt, og ennå en båteier går på en økonomisk smell. jeg syns ikke tyver skal få gå fritt i samfunnet, å ødelegge for andre.

9220039[/snapback]

Så du er for dødsdom for tyverier?

 

kan vi ikke bare innføre dødsdom på alt som er kriminelt, så slipper vi kriminelle her i norge...

9220476[/snapback]

 

Det får du nok ikke Frp-bevegelsen med på, for det ville innebære at de selv måtte bøte med livet, ettersom 99% av dem driver med råkjøring, smugling, skattesnusk og diverse hvitsnippkriminalitet. De er bare interessert i å straffe det som i deres øyne er feil type kriminalitet.

Lenke til kommentar
Jo, det hindrer at tyven tar en ny båt, og ennå en båteier går på en økonomisk smell. jeg syns ikke tyver skal få gå fritt i samfunnet, å ødelegge for andre.

9220039[/snapback]

Så du er for dødsdom for tyverier?

 

kan vi ikke bare innføre dødsdom på alt som er kriminelt, så slipper vi kriminelle her i norge...

9220476[/snapback]

 

Ikke dødsdom... Men om det å ha med seg ei hagle som back-up, å må risikere å bruke den om tyven går til angrep, så ja, jeg syns det er rett.

 

Jeg er for at de skal sperres inne over LANG tid.

9220486[/snapback]

Der er jeg enig. Fikk bare det inntrykket av at du mente man burde kunne bruke våpenet bare du ser vedkommende bryter seg inn.

 

Men, ja. Ha med seg et våpen som back up bør være lovlig. Skal man bare sitte gjemt og vente på politiet, som ikke kommer før etter båten er stjelt?

Lenke til kommentar

Det får du nok ikke Frp-bevegelsen med på, for det ville innebære at de selv måtte bøte med livet, ettersom 99% av dem driver med råkjøring, smugling, skattesnusk og diverse hvitsnippkriminalitet. De er bare interessert i å straffe det som i deres øyne er feil type kriminalitet.

9220548[/snapback]

 

Så 99% av FRP'ere er kriminelle? Ja, det var vel dagens mest malplasserte generalisering. Ei heller ser jeg relevansen dette har for om man skal ha rett til å forsvare egen eiendom, som er trådens tema. :)

Lenke til kommentar
jaja.. ser ut til at en del mennesker mener at materielle verdier er mer verdt enn menneskeliv..

9220664[/snapback]

 

Tja jeg ser på det slik.

 

Jeg får ha båten min, som jeg har strevet og jobbet for, og andre i mitt nærområdet får ha deres dyrebare eiendeler i fred, og jeg slipper å tenke på at den forbryteren kanskje utvikler seg, og neste gang har med seg skytevåpen, i et desperat forsøk i å skaffe seg penger.

 

så ja, enkelte menneskeliv mener jeg er mindre verdt enn materielle ting, når det er sammensatt av andre risikoer.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden ropte han ikke bare "HEI!" med sin sterkeste stemme?

 

Han har forklart til sin advokat at han forsøkte å anmode mannen med rop om ikke å stjele båten hans.

 

- Han forsøkte å gi beskjed om at han var oppdaget og at han skulle slutte med det han drev med. Det var da mannen hoppet eller falt fra båten, som da lå ute og drev et stykke fra brygga, hevder Røinås Pedersen

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=199812

 

Videre setter jeg pris på saklig diskusjon i denne tråden.

Tipper ingen av oss har lest avhørspapirene og vet hva som skjedde på åstedet.

9220529[/snapback]

Ja. Etter samme artikkelen kommer det klart fram at det var etter han hadde hentet haglen, og det kommer også klart fram at når de så tyven så var de cirka 100 meter fra båten. Ergo mener jeg at han fint kunne ha ropt "HEI!!" FØR han hentet haglen. Som oftest er det mer enn nok.

 

Hele grunnlaget til at det er en tråd om dette er uansett det at han var så dum å hente haglen, fordi da kan alle de tøffe materialistene skrike ut om retten til å beskytte eiendommen sin med pumpehagle og balltre, noe som sikkert er veldig viktig for deres følelse av manndom.

 

Uansett er det jo ikke noen sak å diskutere, siden det ikke blir noen dom på det. Ergo var hele skrikekoret til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...