Gå til innhold

Når skal vi få lov å forsvare egen eiendom

Anbefalte innlegg

Jeg verdsetter min egen lommebok mer enn en person som prøver å stjele den fra meg. Dette har nada å gjøre med "menneskesyn" eller alt det andre finføleriet enkelte trekker inn i diskusjonen.

9193370[/snapback]

At du verdsetter din lommebok mer enn en person som prøver å stjele den fra deg har ingenting å gjøre med "menneskesyn"??

Ehhhmmm..... Jo. Det har det.

Jeg forstår ikke engang at det er mulig å skrive noe sånn. "Nada å gjøre med menneskesyn"??

Er det fornektelse eller manglende forståelse av språket, eller hva i alle verden er det som gjør at det er mulig å ytre enn slik settning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg verdsetter min egen lommebok mer enn en person som prøver å stjele den fra meg. Dette har nada å gjøre med "menneskesyn" eller alt det andre finføleriet enkelte trekker inn i diskusjonen.

9193370[/snapback]

At du verdsetter din lommebok mer enn en person som prøver å stjele den fra deg har ingenting å gjøre med "menneskesyn"??

Ehhhmmm..... Jo. Det har det.

Jeg forstår ikke engang at det er mulig å skrive noe sånn. "Nada å gjøre med menneskesyn"??

Er det fornektelse eller manglende forståelse av språket, eller hva i alle verden er det som gjør at det er mulig å ytre enn slik settning?

9193457[/snapback]

Lommetyver, wannabe's og annet rask er egentlig bare svært intelligente kakerlakker. En IQ på mellom 10 og 15 er ganske ekstremt i så måte, men er like fullt noe jeg gjerne tråkker på bare for å høre den deilige knasende lyden.

Pluss at jeg faktisk kan få beholde lommeboken istedenfor late som det spiller noen som helst jævla rolle å anmelde det.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Vil aldri syntes det er rett å drepe noen pga matrialistiske ting. Syntes ikke man kan rettferdiggjøre et drap på en mann fordi han prøvde å stjele båten din. Prøvde han å drepe deg er det en ting, men en båt.....?  :whistle:

9193522[/snapback]

En båt er ikke noe man lett gjemmer i kjøkkenskapet, men når vi snakker om tyveri så finnes det i praksis kun to alternativer: Tyven stjeler gjenstanden og tyven klarer ikke å stjele gjenstanden. Det er kun i sistnevnte tilfelle man fortsatt får beholde gjenstanden.

Det er i grunn et veldig enkelt valg.

Når tyven i tillegg er så tjukk i hodet at han presterer å bli en saftig kandidat til "darwin awards", så er det ikke så mye annet å diskutere enn hvordan offeret/båteieren skal "feire" seieren.

Lenke til kommentar

Kan alle dere "drep en hver som er i nærheten av meg" folkene svare på dette:

La oss si at du er en ærlig fyr, og noen stjeler båten din. Så får du høre av bekjente at de tror de har sett båten din. Du drar for å sjekke ut dette, men innen du finner ut at det ikke er din båt kommer den noen. Han sikter på deg med en hagle mens han løper mot deg. Du kan enten bli stående eller hoppe i vannet. Hva gjør du? Har han lov til å utsette deg for livsfare bare fordi du er inne på hans eiendom?

Lenke til kommentar

Du glemte èn liten, men vesentlig detalj: Hvem utsetter hvem for fare?

Dessuten er det ikke nødvendigvis snakk om å drepe for å stjele, men å tilpasse maktbruken til situasjonen. Jeg er enig i at båteieren med rette kunne blitt beskyldt for å være aggressor hvis han skjøt uten annen provokasjon enn at en polakk tasset rundt på båten, men han skjøt ikke - han brukte den makt som var nødvendig for å unngå at båten ble stjålet.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

La oss si at du er en ærlig fyr, og noen stjeler båten din. Så får du høre av bekjente at de tror de har sett båten din. Du drar for å sjekke ut dette, men innen du finner ut at det ikke er din båt kommer den noen. Han sikter på deg med en hagle mens han løper mot deg. Du kan enten bli stående eller hoppe i vannet. Hva gjør du? Har han lov til å utsette deg for livsfare bare fordi du er inne på hans eiendom?

9193602[/snapback]

Kast fra deg hva enn du holder, hold hendene godt synlig oppe i luften og stå rolig. Alternativt kan du tilkalle politiet så kan de sjekke for deg.

Lenke til kommentar

9193602[/snapback]

Du kunne ikke gått opp til huset til denne mannen som bodde i nærheten og spurt først om du fikk lov til og gå ned og skjekke?`Eller bare tipse poilitiet om at du tror båten din er der? Du skal ikke under noen omstendigheter bare gå og ta til deg sånn.
Lenke til kommentar
Du glemte èn liten, men vesentlig detalj: Hvem utsetter hvem for fare?

Båt eieren, han som sikter på deg med en hagle, utsetter deg for fare.

Kast fra deg hva enn du holder, hold hendene godt synlig oppe i luften og stå rolig. Alternativt kan du tilkalle politiet så kan de sjekke for deg.

Du er fremdeles i fare ettersom en ukjent person sikter på deg med en hagle.

Du kunne ikke gått opp til huset til denne mannen som bodde i nærheten og spurt først om du fikk lov til og gå ned og skjekke?`Eller bare tipse poilitiet om at du tror båten din er der? Du skal ikke under noen omstendigheter bare gå og ta til deg sånn.

Det hadde i utgangspunktet vært en bedre løsning, men eieren av båten har ikke rett til å sette deg i unødvendig stor fare.

Lenke til kommentar
Lommetyver, wannabe's og annet rask er egentlig bare svært intelligente kakerlakker. En IQ på mellom 10 og 15 er ganske ekstremt i så måte, men er like fullt noe jeg gjerne tråkker på bare for å høre den deilige knasende lyden.

Pluss at jeg faktisk kan få beholde lommeboken istedenfor late som det spiller noen som helst jævla rolle å anmelde det.

9193507[/snapback]

:lol:

Jeg gleder meg til den dagen noen stjeler lommeboken din og du må innse at "kakkerlakker" med 10-15 i IQ faktisk er smartere enn deg! :lol:

Lenke til kommentar
Det hadde i utgangspunktet vært en bedre løsning, men eieren av båten har ikke rett til å sette deg i unødvendig stor fare.

9193665[/snapback]

Jeg vil si at hvis du bare går ned til båten setter du deg i fare selv. Er jo ene og alene din egen feil hvis båt eieren tror du er en kjeltring da.
Lenke til kommentar

9193665[/snapback]

Nåja, jeg vil nå våge å påstå at du vil være ganske så trygg i en slik situasjon. Så lenge man forholder seg rolig blir man ikke skutt.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

9193665[/snapback]

Nåja, jeg vil nå våge å påstå at du vil være ganske så trygg i en slik situasjon. Så lenge man forholder seg rolig blir man ikke skutt.

9193738[/snapback]

Det er jo flere av brukerne her som hadde skutt deg uten å blunke..

Lenke til kommentar

9193665[/snapback]

Jeg vil si at hvis du bare går ned til båten setter du deg i fare selv. Er jo ene og alene din egen feil hvis båt eieren tror du er en kjeltring da.

9193714[/snapback]

Båt eieren har ikke lov til å sikte hagla si på alle han tror er kjelteringer. Det er politiets oppgave å fange dem, og rettens jobb å dømme dem.

Lenke til kommentar

9193665[/snapback]

9193714[/snapback]

Båt eieren har ikke lov til å sikte hagla si på alle han tror er kjelteringer. Det er politiets oppgave å fange dem, og rettens jobb å dømme dem.

9193773[/snapback]

Jeg ser ikke problemet med og sikte på en tyv. Hvis tyven har litt vett gjør han som Skarstad foreslår og står stille.
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet med og sikte på en tyv. Hvis tyven har litt vett gjør han som Skarstad foreslår og står stille.

Fordi du setter han i unødvendig livsfare og det har du ikke lov til. Hagler kan gå av, han kan bli redd for sitt eget liv og hoppe i vannet, osv..

Lenke til kommentar

Fordi du setter han i unødvendig livsfare og det har du ikke lov til. Hagler kan gå av, han kan bli redd for sitt eget liv og hoppe i vannet, osv..

9193857[/snapback]

Ser fortsatt ikke helt problemet da det er din egen feil. Du skal jo bare holde deg

unna slike situasjoner. Som du sier burde båteieren ha ringt politiet, vel det burde fyren som skulle skjekke om det var hans båt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...