Gå til innhold

Når skal vi få lov å forsvare egen eiendom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du at det er riktig å drepe en person som prøver å frarøve deg LØSØRE? En jævla båt?! Er du riktig klok?

For meg er dette en kriminell mindre i dette landet.

Fy faen for et menneskesyn du avslører. For en fantastisk egoisme, og for en manglende respekt for liv.

Utrolig land vi lever i?

Ja, for helvete, vi bor fremdeles i et trygt og godt land, men det ser ut til at dette trygge og gode landet kan bli omveltet til en kald og brutal politistat i nærmeste fremtid, når livredde småbarnsfedre, ruset på farsinstinkt, klarer å få FremDRITTspartiet i regjering. Da kan vi si farvel til Norge slik vi kjenner det i dag.

Lenke til kommentar

Mener du at det er riktig å drepe en person som prøver å frarøve deg LØSØRE? En jævla båt?! Er du riktig klok?

For meg er dette en kriminell mindre i dette landet.

Fy faen for et menneskesyn du avslører. For en fantastisk egoisme, og for en manglende respekt for liv.

9190994[/snapback]

Manglende respekt for liv? Tyven utviser en total mangel på respekt for eierskap. Det sier noe om hans verdier. Lista ligger ikke mye lengre over for menneskeliv. For alt vi vet så kan tyven bare anse eieren som en "liability" som kan skades/drepes hvis det må til.

Det må da for pokker være lov å beskytte sitt eget. Hvis jævlene ikke klarer å skaffe det på egen hånd lovlig. Bør de være klar over konsekvensene for å prøve å stjele andres eiendeler.

"Det er bare ting!"

"Det er bare en eller annen kriminell som kommer til å gjøre livet surt for enda flere mennesker hvis han slipper unna."

Få de fengslet eller skad de mens de truer sikkerheten til deg og din familie?

Manglende respekt for liv? Det kommer helt ann på livet. Jeg har ikke mye respekt for livet til kriminelle. Jeg har faktisk mer respekt for livet til dyr enn enkelte kriminelle.

Kanskje det er litt egoistisk? Kanskje det er litt egoistisk å bry seg om sine egne ting og sin egen familie. Ja, pokker heller. Folk burde jo bare gå å forsyne seg av tingene mine. Flott.

I dette tilfelle er det en førsteklasses idiot som hopper i vannet fordi han blir redd og prestere å drukne. Mest sannsynligvis fordi han hadde på seg altfor mye klær og ble dradd ned. Men karen prøvde jo å stjele en båt i første omgang. Så det er jo tydlig at han ikke var direkte smart. Ikke et stort tap for menneskeheten.

Politistat Norge. FOLK FÅR LOV TIL Å FORSVARE SEG SELV. Verdens undergang er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvorfor han skulle buse ned til båttyven bevpnet med en hagle?

Om jeg var redd for at han kunne være bevepnet så hadde jeg heller sagt det til politiet enn å konfrontere han selv.

unansett så er det sykt at det er båteieren som får smellen etter at tyven druknet.

Lenke til kommentar

Jeg er på båteierens side i denne saken, det må da for faen være lov til å beskytte sin egen eiendom! Moren min ble i forrige uke truet med to kniver av en tyv som brøt seg inn i leiligheten til den eldste broren min(hun passet leiligheten til han kom hjem). Jeg kunne sannelig tenkt å gi den tyven grisebank, det er latterlig at vårt rettsystem er mer opptatt av og straffe folk som beskytter eiendommen sin, enn å få tyver og annet pakk bak lås og slå.

Mulig jeg generaliserer litt men er bare lei av det merkelige synet visse folk har på retten til å forsvare egen eiendom i Norge ;) .

Lenke til kommentar

Tre sosionomer gikk nedover en vei. Plutselig kom det en kar ut fra det blå og slo ned han ene sosionomen. Han ble hentet med sykebil, og da de to andre på vei hjem spurte han ene han andre

- Vet du om det går bra med han?

- Ja, jeg håper for guds skyld det.

- Hva med han andre da?

- Jeg tror han knakk nesen.

Ja, for helvete, vi bor fremdeles i et trygt og godt land, men det ser ut til at dette trygge og gode landet kan bli omveltet til en kald og brutal politistat i nærmeste fremtid, når livredde småbarnsfedre, ruset på farsinstinkt, klarer å få FremDRITTspartiet i regjering. Da kan vi si farvel til Norge slik vi kjenner det i dag.

La oss heller bli en fristat for kriminelle! Stem rødt, så får de kriminelle det søtt!

Lenke til kommentar
unansett så er det sykt at det er båteieren som får smellen etter at tyven druknet.

9191552[/snapback]

Han har ikke fått så veldig til smell ennå, da.

Det sier seg selv at det må etterforskning til når slike unaturlige dødsfall inntreffer, og det er politiets jobb å fremme den avdødes sak. Hvis man blindt skal stole på den overlevende parten etter en konfrontasjon som endte med døden for noen ville det vært få mordere i fengsel.

Lenke til kommentar

Er enig i at det bør etterforskes, men å hive en familiefar som forsvarte sin familie og eiendom på glattcelle i et par døgn har jeg vanskelig for å akseptere. Men noe må vel de gjøre i en slik situasjon. Viktig for rettsikkerheten at slike saker blir etterforsket. Men dersom fremstillingen av denne saken er korrekt så vet jeg hva utfallet BØR bli ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gi han en diplom for tapperhet, la det komme i nyhetene.

Dette vil kanskje gi de kriminelle en tankevekker.

9192134[/snapback]

Mhm, fra nå av vil de alle gå med flytevest.

9192743[/snapback]

Hahah... var ikke akkuratt det jeg tenkte, men ja. En vest hadde nok ikke skadet :p

Tenkte mer på at dersom han hadde blitt hedret på noen måte så bør de kriminelle tenkte seg om litt mer om risikoen med å begå en kriminell handling.

Problemet kan dog være at de kriminelle bevæpner seg mer... Men det er de på god vei med å gjøre uansett.

Lenke til kommentar
...men å hive en familiefar som forsvarte sin familie...

Nå er du litt på viddene. Familien som er inne i huset er IKKE truet av en person som stjeler fra båten.

Stikke ned ubevepnet  mot noe du ikke vet hva er, men som driver å stjeler en båt du har brukt store deler av livet til å betale på eller hadde du bevepnet deg med det du hadde liggende?

For meg er dette en kriminell mindre i dette landet. Er så drit lei at kriminelle har mer rettssikkerhet enn det vi normale borgere har.

Problemet med denne saken er at "tyven" er ute i båten. Eieren kommer ned til bryggen med en hagle. Tyven kan da bare rømme ut i vannet eller mot eieren.

Dersom eieren virker villig til å bruke hagla, må tyven ta sjangsen og hoppe. Etter hva jeg forstår er det svært mye strøm på stedet, noe eieren er fult klar over. Dermed har eieren indirekte drept tyven pga. at han tok med seg hagla.

De fleste hadde nok reagert likt som eieren, men det er ikke riktig alikevell.

Riktig fremgangsmåte er å ringe politiet. Gjøre tyven klar over at han er oppdaget, men dette må gjøres på en måte som gir tyven mulighet til å stikke av.

La oss si at du er en ærlig fyr, og noen stjeler båten din. Så får du høre av bekjente at de tror de har sett båten din. Du drar for å sjekke ut dette, men innen du finner ut at det ikke er din båt kommer den noen. Han sikter på deg med en hagle mens han løper mot deg. Du kan enten bli stående eller hoppe i vannet. Hva gjør du?

Har selv en rimelig stor hund, og om noen skulle bryte seg inn hos meg og hunden min angriper, må jeg avlive hunden min. Utrolig land vi lever i?

Selvsagt skal agresive hunder avlives. Du og din hund har ikke lov til å angripe med mindre du/dere er truet. Bare fordi det er hjemme hos deg har du ikke lov til gjøre hva du vil.

Min stemme går til FRP til høsten. Ikke fordi jeg har tiltro til de, men fordi de ønsker å gjøre noe med rettssikkerheten til deg og meg.

FRP ønsker ikke at du skal ta loven mer i egne hender, men at politiet og rettsvesenet skal få flere midler i kampen mot de kriminelle.

Endret av mrKaizer
Lenke til kommentar

Så vidt jeg forstår ville han bare sjekke hva som foregikk og tok med seg våpen til egen beskyttelse, dette burde han ikke få noe straff for. med mindre han skjøt etter person, jeg ville nok også gått ut å sjekket vis jeg hadde sett en person i min bil-båt.

DET var ingen som ba tyven komme inn på hans eindom. han fortjener strengt tatt ingen straff skjønner ikke att de i det hele tatt kan spekulere på å gi han en straff.

Ja man burde ikke ta loven i egene hender. men tyven ber strengt tatt om trøbbel når de går inn på andres eindom for å stjele slikt skjer. dette var en trist hendelse ja, men sånt skjer.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Så vidt jeg forstår ville han bare sjekke hva som foregikk og tok med seg våpen til egen beskyttelse, dette burde han ikke få noe straff for. med mindre han skjøt etter person, jeg ville nok også gått ut å sjekket vis jeg hadde sett en person i min bil-båt.

DET var ingen som ba tyven komme inn på hans eindom. han fortjener strengt tatt ingen straff skjønner ikke att de i det hele tatt kan spekulere på å gi han en straff.

Så svar på dette da:

La oss si at du er en ærlig fyr, og noen stjeler båten din. Så får du høre av bekjente at de tror de har sett båten din. Du drar for å sjekke ut dette, men innen du finner ut at det ikke er din båt kommer den noen. Han sikter på deg med en hagle mens han løper mot deg. Du kan enten bli stående eller hoppe i vannet. Hva gjør du? Har han lov til å utsette deg for livsfare bare fordi du er inne på hans eiendom?

Lenke til kommentar

Begår man innbrudd så er det en risiko. Hadde fyren løpt for livet, snublet og slått seg ihjel, skulle også mannen da vært tilitalt for å ha skremt en fyr ihjel? hvor går grensen?

Innbruddstyver skal vite det at det er en risiko ved å begå innbrudd.

Lenke til kommentar
Begår man innbrudd så er det en risiko. Hadde fyren løpt for livet, snublet og slått seg ihjel, skulle også mannen da vært tilitalt for å ha skremt en fyr ihjel? hvor går grensen?

Innbruddstyver skal vite det at det er en risiko ved å begå innbrudd.

Han har ikke lov til å utsette tyven for unødvendig fare. Det å la tyven løpe av gårde er ikke unødvendig fare, mens det å nærmest tvinge tyven til å hoppe ut i en stri elv er unødvendig fare. Så det heller bunner ut i hvor truende han var med haglen, og hvilke muligheter han ga tyven til å komme seg unna.

Men du svarte ikke på mine to spørsmål over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...