Gå til innhold

S-Ata brenner problemer i XP

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en NEC DVD-brenner AD-7170S.

Jeg bruker Windows XP med SP2 og Nero 5, versjon 5.5.10.18.

Problemet er at Nero ikke finner dvd-brenneren. Jeg kan bruke spilleren til å lese cd'er og legge inn programmer. Men Nero finner altså ikke brenneren for å brenne den.

Er det at det er en for gammel versjon av Nero jeg bruker, som ikke støtter s-ata brennere, eller kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det er Nero som er problemet. Dersom du ser under Brennere (Recorder) i menyen på Nero, ser du da brenneren, eller har du bare Image Recorder ? Dersom brenneren ikke vises her og du samtidig får brukt den som spiller under Windows må du oppgradere Nero. Dersom den står med et rødt varseltegn foran har du en OEM-versjon av Nero som ikke støtter annet enn den brenneren den ble levert med.

Lenke til kommentar

Vel . Det er iallefall masse problemer med sata brennere og div disk kontrollere.

Symptom på ukompabilitet med IDE/Disk kontroller er at man får lest fra den men ikke brent ( på en måte kun enveis kommunikasjon) .

Dette kan liksågodt være hvorfor Nero ikke viser noen brenner.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fant feilen, det var nero som var for gammel. La in Nero versjon 6.6.1.4 å den fant brenneren med en gang.

men nå har det dukket opp et nytt problem, jeg får ikke brent noe, den starter på brenninga men får etter omtrent et minutt en error. Den snakker noe om DMA-error og noe crc greier. Har prøvd å sette ned hastigheten og prøve både disk-at-once og track-at-once men fungerer fortsatt ikke.

Noen som har noen forslag, kan det være at jeg trenger noen s-ata drivere for å få brent, eller kan det være noe annet. buffer eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...