Neotetra Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Noen som bruker utstyr får å måle "riktig" lys for å sette dette på kamera. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Selv fortrekker jeg mørk måler(Min Sekonic er svart) :!: Fra spøk til alvor: Ja jeg bruker ekstern lysmåler nesten hele tiden med mine kamera, som stort setter er manuelle filmkamera uten innebygget lysmåler. Og ja, med innfallende lysmåling får man en jevnhet i eksponeringene som inget kameras innebygde lysmåler kan komme i nærheten av. Men med DSLR bruker jeg som regel alltid kameraets lysmåler, med unntak av i studio med blitz. Lysmåleren+ at man kan sjekke histogrammet umiddelbart funker fint for meg. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg har brukt det (litt) sammen med faren min sitt gamle målsøkerkamera. Har også brukt det noen ganger under vann for testing. Bra til å sjekke naturlig lys. Med et DSLR/SLR ser jeg (nesten) ingen behov for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå