Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser i Wow

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bygget ny pc tidligere i år, og frem til nå nylig har jeg ikke hatt noen problemer med den.

I det siste har jeg begynt å få problemer i ett spill, nemlig World of Warcraft. Skjermbildet fryser på tilfeldig valgte tidspunkt i spillet, det varierer fra minutter til dager mellom hver gang det skjer. På tross av dette høres det ut som pcen forsatt jobber. Jeg klarer ikke å tvinge spillet av og må derfor tvinge pcen av.

Dette er veldig irreterende siden jeg ikke kan binde meg opp til gruppe-oppdrag eller instances siden jeg plutselig kan forsvinne.

Har prøvd å oppdatere skjermkortdrivere og reinstallert WoW uten at det har gitt resultat. Er det noen som hva jeg bør gjøre for å prøve å løse problemet? På forhånd takk!

Mine spesifikasjoner:

Hovedkort: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3

Strømforsyning: XION Powersupply 500W, 140mm Blå LED

Operativsystem: Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Jeg har det samme problemet. Når jeg kjører World of Warcraft får jeg etter 10+ mins tid en del feil. Starter med at det "flicker" litt og at noen texturer dras over skjermen, sånne lange streker. Så fryser PC-en min helt, og jeg er nødt til å restarte, eller vente -lenge- før jeg kan alt+tabbe til windows og lukke wow.

Bruker WinXP, har en relativt ny pc med GF 7900, 450W psu og dual core 2,16ghz. Har en satanvifte fra thermaltake som burde holde ting kjølig, og har også finpusset gfx/cpu-vifte for støv. Så jeg tviler på at det er et cooling problem. Skjermkortet mitt kom med en split-kabel som gjør det mulig å koble til 2 strømledninger, eller så kan jeg bare kjøre en 6pins rett fra psu'en.

Noen som vet hva som er galt? Har oppdatert drivere og reinstallert wow+OS mange ganger. På forhånd hjertelig takk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ingen som vet hva som er galt? har akkurat det samme problemet.. starter wow og etter 2-3 min så fryser spillet og får en fin melding "No Signal" på skjermen før den blir svart... PC-en surrer og går fortsatt, men skjermen er og forblir svart untill reboot

:(

EDIT: Merk at alt av alle andre spill fungerer som feks Gears of war, Timeshift og crysis.. og de krever vel litt mer enn wow?

Endret av SaNux
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei!

Jeg bygget ny pc tidligere i år, og frem til nå nylig har jeg ikke hatt noen problemer med den.

I det siste har jeg begynt å få problemer i ett spill, nemlig World of Warcraft. Skjermbildet fryser på tilfeldig valgte tidspunkt i spillet, det varierer fra minutter til dager mellom hver gang det skjer. På tross av dette høres det ut som pcen forsatt jobber. Jeg klarer ikke å tvinge spillet av og må derfor tvinge pcen av.

Dette er veldig irreterende siden jeg ikke kan binde meg opp til gruppe-oppdrag eller instances siden jeg plutselig kan forsvinne.

Har prøvd å oppdatere skjermkortdrivere og reinstallert WoW uten at det har gitt resultat. Er det noen som hva jeg bør gjøre for å prøve å løse problemet? På forhånd takk!

Mine spesifikasjoner:

Hovedkort: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3

Strømforsyning: XION Powersupply 500W, 140mm Blå LED

Operativsystem: Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk

Må vel bare si det sånn at du er ikke alene med dette problemet.

Tusenvis av WoW spillere har fått dette problemet etter at patch 2.3.0 ble released i WoW, såkalte artifacts i spillet(grafiske styggheter), hardlocks/freezes i WoW only, dvs dem kan spille alt annet enn WoW bortimot perfekt.

Denne feilen ligger hos blizzard sin koding, dem introduserte et nytt rendersystem i 2.3.0, der ligger feilen. Siste info som har kommet er at dem jobber med saken, men blizzard er da ikke kjent for å være spesiellt raske. Så, cancel accounten og spill noe annet til dem fikser det.

Takk for meg. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...