Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

På jakt etter bruktbil, hva med Nissan Maxima

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maxima er på sett og vis en misforstått bil som aldri klarte å få den statusen som var nødvendig for å henge med på følget med BMW, MB og Audi.

Det er som med Opel, Nissan klinger liksom ikke så godt i ørene på folk om man tenker store, eksklusive biler.

Kjøper du en Maxima får du en bil med Nissan-kvalitet og du kan nok belage deg på stort sett problemfritt bilhold i mange år.

Som gammel "Tectyl-mann" så vet jeg at de sliter litt med rust, - støtdempertårn bak (brett gjerne til side trekket i bagasjerommet og se langs den øvre kanten på støtdempertårnet), - rust i kanaler (ned- og bakkant) og rust på bremserør.

Ellers så er det bremsekaliptere bak som kan sette seg fast (om bilen kjøres i salt) samt at bensinforbruket kan være litt i overkant som du sier. Dette gjelder nok særlig 3.0 literen (som er en veldig fin motor).

Tror ikke Maxima er noe dårlig valg om du ønsker å handle en driftsikker bil, men ikke regn med at du tjener mange penger på den når du skal selge den igjen...

Lenke til kommentar

Hmm... godt poeng det du sier med å selge den igjen, kanskje litt vanskelige å bli kvitt. Det jeg skal kjøpe nå er en litt midlertidig bil jeg skal ha i et par tre år fram til jeg trenger en stasjonsvogn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...