sveioen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har et array på [100000][16], som det legges inn data fra en tekstfil i. Men da jeg kjører programmet får jeg denne feilmeldingen: Exception in thread "main" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space Hvordan kan jeg få vekk denne? Regner med det har noe med minne å gjøre (er jo endel som blir spist opp av arrayen..). Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Først og fremst kan du sjekke at den ikke går i en evig løkke, men faktisk går korrekt gjennom alle dataene. Det kan du gjøre ved å ha en utskrift av alle dataene underveis: System.out.println([x][y]); Deretter kan du øke tilgjengelig minne ved å bruke -Xmx512M for å øke tilgjengelig minne til 512MB Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Først og fremst kan du sjekke at den ikke går i en evig løkke, men faktisk går korrekt gjennom alle dataene. Det kan du gjøre ved å ha en utskrift av alle dataene underveis: System.out.println([x][y]); Deretter kan du øke tilgjengelig minne ved å bruke -Xmx512M for å øke tilgjengelig minne til 512MB 9178206[/snapback] Kjempe, pgd. Det fikset problemet . Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå