tjomi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hva med norsk håndskriftgjenkjenning på Tablet-PC'er? Ikke? ... sukk... 9178229[/snapback] vil ikke det komme i en norsk Office versjon eller noe? Hørte fra fra en som jobber i ms at de holder på med en norsk versjon av OneNote, så det kommer vel Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 En norsk versjon av OneNote vil vel bare gi norsk tekst i menyene og sånt. Men here's hoping... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 det blir logisk at SP1 til vista blir dobbel så stor fordi vista tar 3x mere plass en xp ^^nei. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 det blir logisk at SP1 til vista blir dobbel så stor fordi vista tar 3x mere plass en xp ^^nei. 9181881[/snapback] kommer jo ann på hvor mye de vil rette opp SP2 er vell ca halvparten av en XP-installasjon (plata vell og merke). 250MB, som ikke-utpakket .exe-fil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har ikke brukt Vista så veldig lenge, så jeg har heller ikke fått lagt merke til så mange feil og mangler ennå, men hva er det egentlig folk har på sin ønskeliste for Vista SP1? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 - Raskere filoverføring og diagnose(spesielt over nettverk). - DX10.1 - Bugfiksing - Enda bedre ytelse Dette er reelle ønsker selvfølgelig, og hvem vet om det bare er denne typen oppgraderinger som kommer med SP1? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg kan legge til: - Bedre filkopieringsfunksjon - Støtte av paths på over 255 tegn - Mindre slitsom implmentering av UAC - Hva med å faktisk la brukeren få vite at filer som programmer skriver til, feks logger, ikke ligger i program files, men et helt annet sted? AtW Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg kan legge til: - Mindre slitsom implmentering av UAC AtW 9186482[/snapback] Synes UAC fungerer glimrende jeg. Ja, jeg ble lei UAC når jeg satte opp PC'n, ettersom det kom i hytt og pine. Men etter at jeg har gjort dette, og bruker PC'n 'normalt' så kommer det nesten aldri noen beskjeder. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg kan legge til: - Mindre slitsom implmentering av UAC AtW 9186482[/snapback] Synes UAC fungerer glimrende jeg. Ja, jeg ble lei UAC når jeg satte opp PC'n, ettersom det kom i hytt og pine. Men etter at jeg har gjort dette, og bruker PC'n 'normalt' så kommer det nesten aldri noen beskjeder. 9186668[/snapback] Jeg syns beskjedene kommer for ofte, videre an man (såvidt meg bekjent) ikek automatisk gi privilegier til en gitt fil, og passord blir ikke husket om du taster det inn, og man trenger det rett etterpå. Videre er det til tider litt uklart at det er manglende prvilegier som gjør at ting ikke fungerer. AtW Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Helt enig med deg ATWindsor. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg kan legge til: - Støtte av paths på over 255 tegn AtW 9186482[/snapback] Om jeg ikke husker helt feil er dette en begrensning i filsystemet (NTFS). Mao. ikke noe en patch fikser uten videre. Lenke til kommentar
akaslack Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 45MB for en servicepack? Da kan de likegodt bare legge de inn som en hotfix i windows update! Eller de kunne ventet med å lansere Vista/testet det bedre for å så løse disse problemene. Vista er dog ufattelig drit på nettverk! Overføring går treigt (dersom du ikke skruar av tjenesten Ekstern diferensiell komprimernig) og deling av mapper går jo heller ikke. Veivisere for alt! 9178065[/snapback] Funker fett her med nettverket... raskere og bedre enn xp ihvertfall.. med xp låse jo dritten seg 70 % av gangene jeg gikk inn på ei delt mappe... veiviser... det ser jeg lite til i vista... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Til alle som mener Vista er så bra og "feilfritt". Slike ting som dette bør vel ikke skje med mindre et OS er på pre-beta stadiet: (PCen har 2GB RAM, mer enn nok ledig diskplass, og Vista går tom for "minne" under kopiering av filer) Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg får mindre og mindre tro på at Vista ble bygget fra bånn av. Nesten alle av feilene i Vista er problemer jeg har opplevd med XP. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Har betapass på Server 2008, derfor har jeg tilgang til disse oppdateringene. Ingen lagg når du sletter 700 mb filer nå ihvertfall. Det pleide vanligvis å være 1-2 sekunders dialog for hver mappe. Slettingen er nå instant. @Tordenflesk; Store deler av Vista er skrevet om, men Vista er ikke bare ny kode nei. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg kan legge til: - Støtte av paths på over 255 tegn AtW 9186482[/snapback] Om jeg ikke husker helt feil er dette en begrensning i filsystemet (NTFS). Mao. ikke noe en patch fikser uten videre. 9188661[/snapback] Så vidt jeg kan huske, så har ikke NTFS noen slik begrensing (dvs ikke en som er på et så lavt nivå), men det er mulig jeg misforsto når jeg leste om det. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Er ikke NTFS men API'en mot filsystemet som har begrensningen. Uansett man kan share en folder ute i treet for deretter mappe en drive letter dit for å omgå begrensningen med local path 255. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Er ikke NTFS men API'en mot filsystemet som har begrensningen.Uansett man kan share en folder ute i treet for deretter mappe en drive letter dit for å omgå begrensningen med local path 255. 9198440[/snapback] At man kan omgå det på en svært tungvint måte gjør ikke begrensingen noe mindre irriterende (og i mine øyne tåplig, hva med å lære litt av fortiden og sette sånne grenser på et nivå som det tar en stund å nå). Jeg lagrer min musikk rett på rota av drevet, og har problemer med endel kalssiske titler, jeg kan ikke mappe en drive letter for en mengde foldere hist og pist heller. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Hva med å organisere folder og sub foldere bedre Jeg har kun vært borte i og hørt om applikasjons og filservere i bedrifts sammenheng hvor man har kommet borti begrensningen ifb med backuper osv. som ikke benytter seg av UNC naming. Så jeg tror ikke dette er et reellt problem for hvermansen. Det til side : 255 høres ut som en variabel begrensning i program språket i benyttede windows program/api'er . Endret 3. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hva med å organisere folder og sub foldere bedre Jeg har kun vært borte i og hørt om applikasjons og filservere i bedrifts sammenheng hvor man har kommet borti begrensningen ifb med backuper osv. som ikke benytter seg av UNC naming. Så jeg tror ikke dette er et reellt problem for hvermansen. Det til side : 255 høres ut som en variabel begrensning i program språket i benyttede windows program/api'er . 9198506[/snapback] Som sagt, mine musikkfoldere ligger rett på rot, det er vansklig å få noen kortere path enn det. Om noe, så fører slike begrensinger til at man tvinges til å organisere folderene dårligere, da det hemmer mulighetene for en hierarkisk struktur. Mulig det er årsaken, hvem vet, for meg som bruker så er essensen at jeg ikke kan lage foldere i windows om pathen er lengre enn 255 tegn. Og slik har det vært lenge, det er på tide å sørge for at grensen er så høy at man ikke merker noe til det. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå