Bob_3 The Builder Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Så ingen egen alkohol-del, så poster denne under Fest og Uteliv Hva synes dere der ute om debatten i media i disse dager, hvor det snakkes om alkoholforbud på fly? Jeg synes det er kjipt at noen skal ødelegge for alle, ved å ha en privat fyllefest på flyet hjem Men for min egen del, vil jeg ikke ha problemer med et evt. alkoholforbud, da det gjerne er snakk om 3-4 timers flytid. Meninger? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vel, det kan jo gjerne by på problemer for folk med smålig flyskrekk somn trenger en dram eller to for å roe nervene. Meen, de kan jo evt. dra til legen og få no beroligende. Jeg, personlig, har ingen problemer med det (: Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg er ikke for et totalt forbud, men jeg syns det vil være fornuftig å sette en grense. Syns man bør få lov til å ta seg et glass eller to. Lenke til kommentar
starks Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 hva med å heller slå strengere ned på de få tilfellene der dette er et problem? En bot som virkelig svir, en karantenetid før du kan fly igjen eller liknende må da være bedre enn å fjerne dette helt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg personlig ville ikke hatt vanskeligheter med å fly uten å nyte alkohol, da jeg ikke kan huske å ha drukket på flyturer. Jeg synes likevel ikke at dette er en god idè. Det er ett fåtall av de som drikker på flyet som lager noe stort vesen og rabalder. Jeg synes ikke at det er ett godt argument at noen går bananas når de drikker. Jeg tror nok at de som lager bråk klarer å lage bråk når de er edru også. Jeg tror også at de som lager bråket klarer å få i seg alkohol eller andre rusmidler selv om dette forbudet kommer også. Det er ikke med ett slikt forbud vi løser dette problemet - tror jeg. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kanskje litt sunn fornuft og individuell vurdering hadde fungert, ser jo på barer og utesteder at de ansatte der er i sin fulle rett til å avvise folk som er fulle og nekte servering til hvem de vil. Noe slikt kunne kanskje vært brukt i større grad på flyplassene og i flyene også , at de ansatte kunne avvist de som er synlig beruset før ombordstigning. Det er jo forskjell på å ta en dram og å være full. Flyselskapene må jo også kunne svarteliste folk som har laget bråk og nekte de flyreiser i fremtiden hvis de ønsker synes jeg... Lenke til kommentar
ecko Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 på airline på TV norge sa en kar at blodet ble 10 ganger tynnere når man var helt oppe. blir effekten av akoholen ti ganger sterkere da? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Vil ikke tro regnestykket går opp på den måten, men jeg har ingen doktograd i legevitenskap, så jeg skal ikke uttale meg Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Synes et forbud er en god ide jeg. Ikke fordi man vil hindre bråk, for det er bullshit og ikke-eksisterende, men pga. en ev. evakuering. Det hadde jo vært veldig synd om x antall mennesker dør inni et fly pga. en ravende full tulling som slår seg vrang. At man argumenterer for alkohol med at folk har flyskrekk er jo mer eller mindre horibelt. Selvmedisinering har da aldri vært helt bra. Hva med å bare skaffe seg litt beroligende piller? Funker mye bedre også blir man ikke helt tulling av det. Lenke til kommentar
rekar Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ja, det hender at en eller annen drikker seg drita på en flytur og skaper rabalder. Men man burde ikke straffe alle pga en tullig som ville skapt rabalder uansett. Jeg drikker ikke alkohol. Men jeg er imot slike forbud. Tenk på alt vi finner oss i. Hva blir det neste? Forby alkohol 5 dager i uken? Det høres idiotisk ut, men kan fort bli en virkelighet hvis vil tillater denne type forbud. Det jeg egentlig er imot, det er å bøye seg for "storebror". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå