Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Load error! Press a key to reboot...


Anbefalte innlegg

Har en HP Compaq NX9020 som jeg har hatt litt problemer med. Dette er en skolepc jeg kjøpte nå når jeg gikk ut av Videregående. I dag fikk jeg fikset dataen på nytt, hvor de som arbeider med skolepc'ene installerte Windows XP Home pånytt på dataen. De fortalte at Norton ikke var det beste programmet for disse pc'ene, fordi det var altfor lite minne. Allikevel var Norton GoBack fortsatt innstallert på pc'en.

 

Jeg la over sanger fra iPoden min til denne dataten, og plutselig skrudde hele dataen seg av og fikk "bluescreen". Skrudde pc'en helt av, og da kommer denne beskjeden:

 

Load error! Press a key to reboot...

 

Har prøvd å trykke på forskjellige knapper men samme beskjeden kommer opp. Trykker man F12 prøver den og starte opp, men får det ikke til. Har skønt at det visstnok er noe galt med Norton GoBack og et eller annet med "ghost"...

 

Hva må jeg gjøre for å få fikset pc'en? Gjør ingenting om alt blir slettet, bare dataen blir ok. Har ikke Windows-disk, så håper det finnes en måte å fikse dette på uten å innstallere alt pånytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en HP Compaq NX9020 som jeg har hatt litt problemer med. Dette er en skolepc jeg kjøpte nå når jeg gikk ut av Videregående. I dag fikk jeg fikset dataen på nytt, hvor de som arbeider med skolepc'ene installerte Windows XP Home pånytt på dataen. De fortalte at Norton ikke var det beste programmet for disse pc'ene, fordi det var altfor lite minne. Allikevel var Norton GoBack fortsatt innstallert på pc'en.

 

Jeg la over sanger fra iPoden min til denne dataten, og plutselig skrudde hele dataen seg av og fikk "bluescreen". Skrudde pc'en helt av, og da kommer denne beskjeden:

 

Load error! Press a key to reboot...

 

Har prøvd å trykke på forskjellige knapper men samme beskjeden kommer opp. Trykker man F12 prøver den og starte opp, men får det ikke til. Har skønt at det visstnok er noe galt med Norton GoBack og et eller annet med "ghost"...

 

Hva må jeg gjøre for å få fikset pc'en? Gjør ingenting om alt blir slettet, bare dataen blir ok. Har ikke Windows-disk, så håper det finnes en måte å fikse dette på uten å innstallere alt pånytt!

9177744[/snapback]

 

Prøvd å starte i sikkermodus? (trykk F8 før win begynner å loade) hvis det funker kan du jo avinstallere norton-sakene

Lenke til kommentar

Om du har en lovlig lisens til xp home, så kan du jo bare laste ned/kopiere plata fra noen.

Er jo lisensen man betaler for egentlig så :p

Men du må også passe på at det IKKE er en lisens som kun funker med spesial versjoner av XP som leveres med "merke pc-er".

For da vil ikke den lisensen du har funke.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...