Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC crash under tung grafikk..

Anbefalte innlegg

Først spesifikasjoner. AMD 64 3200+, 2GB DDR ram, x1950 pro, Epox KDA3+, Enermax 350W, 2 WD200GB osv.

Hadde før et 6800GT kort der alt sammen fungerte helt fint. Så etterhvert uten å bytte noen av komponentene, begynte PC'en å fryse seg under spill. Dette skjer gjerne 0,5 til 1t inne i spill og gjerne når det er litt eksplosjoner eller litt tung CPU arbeid. Skjermbilde fryses og lyd går i en loop, så ca 5 sekunder etterpå går skjerm i standby modus, akkurat som maskinen ikke er på. Maskinen står og går, bare ikke noen aktivitet. 1 måned etterpå gikk skjermkortet til F, og jeg har kjøpt nytt. Installerte windows på nytt i går og nå får jeg samme feil på en fresh install.

Har sett litt på nettet, og strømforsyningen skal holde til det jeg har. Skjermkortet er helt nytt, og det er uansett rart at samme feilen skal forekomme der.

Kjørt Prime nettopp, ingen feil der. Ideer?

Dette har irritert meg en god stund nå.

Lagt ved everest rapport og.

Report.txt

Endret av Term
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan godt spare deg for ukonstruktive innlegg. Jeg kjørte en scan på nettet over hva jeg trenger av watt, der kom jeg opp med 300W. Og samme maskinvare har fungert i nesten 2 år nå, rart at det plutselig blir lite strøm nå . . . .

Skal oppgradere om et par måneder, men vil uansett finne feilen.

Endret av Term
Lenke til kommentar

Det WheelMan_92 mente var at du har for lite W i psu'en din.. Burde ikke ha noe mindre enn 450W til det oppsettet ditt egentlig..

Vis psu'en din i tilleg er gammel er det ikke sikkert den lever så mye som den skal lenger heller.. de har jo levetid de også vet du.. :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde du lest posten så ville du sett at problemet kom mens jeg hadde det GT kortet... sånn rundt jul., Det begynner bare ikke plutselig å trenge mere strøm helt uten videre

9177717[/snapback]

Ahh, jeg som leste litt dårlig da...

Men en strømforsyning mister sin styrke med åra den å :)

Ahh, TGRacing var før meg :p

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Ikke noe sånn helt sykt. Ender vel opp med

8800 GTX,

quad CPU (ikke bestemt helt hvilken enda),

2GB ram (ingen vits med mere siden windows bare kaster bort resten),

Asus P5N32-E SLI

Resten er bare småpirk egentlig.

Lenke til kommentar

Ja Asus P5N32-E SLI er grei.

Volt du har til cpu og minnet er veldig høy.

cpu volt 1.63v

minne 2.70v

Trenger du virkelig dette

Har du teste hva du trenger av volt?

Kjør memtest86+ 1.70

Orthos viss slår ut på blend kan det være minnet.

Small fft`s tester cpu max.

Psu kan nok være svaret.

------------------------------------------------------------------

Det er greit og lære litt om p5n32

Les i fagen min sign

Som volt til minnet 2.4v her og du ødlegger minnet.

Les volt til minne.

Minne guiden kan være grei og lese.

Husk det er ting du må lære om 680i for og få det stabilt.

Mange som har gått på en smell her.

Minne det er bare og si kjøp D9GMH som crucial.

Ca 1000 poster om minneproblemer for 680i korta

680i er liker ikke alle minnetyper.

-----------------------------------------------------------------

Du vet at quad ikke kan nå høy fsb med quad på asus sine 680i kort?

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Så egentlig burde kjøpe et annet hovedkort siden jeg skal ha quad? Jeg skal ikke overklokke på systemet. Orker rett og slett ikke. Når systemet blir for dårlig, så kjøper jeg heller nytt.

Skal kjøre memtest nå, å se om jeg kan justere ned litt. Så at jeg hadde 1.6v på prosessoren, så mulig dette må ned litt. Jeg er veldig nybegynner med denne volt greia må jeg innrømme, så noen tips om hvor jeg sjekker hvor mye som skal til hver enkelt? Regner med jeg justerer dette manuelt i bios. . .

Endret av Term
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du AGP-versjonen av X1950 Pro?

For noen år siden så kjøpte jeg X700 Pro for AGP, og hadde samme problemet. Maskinen kræsjet. Men hvis jeg satte AGP til 4x istedet for 8x, så sluttet den å kræsje. Jeg hadde lest et sted at på GeForce 6600GT, så måtte man ha en AGP - til PCI-Express bro, fordi GPU-en var laget for PCI-Express. Denne broen kunne fort bli veldig varm. X700 hadde samme type bro. Så jeg festet en liten kjøleribbe på denne broen, og satte AGP til 8x igjen. Kortet kræsjet ikke mer.

For to dager siden skiftet jeg fra 6800GT til X1950 Pro, og fikk samme symptomer som deg. Jeg spilte en stund, og så kræsjet maskinen. Jeg søkte på nettet, og det var flere forslag til løsninger, men ingen som jeg kunne benytte meg av. Volt-regulatoren var allerede plassert under kjøleribben, så denne trengte ikke en egen kjøleribbe, osv.

MEN: også X1950 Pro for AGP har en AGP - til PCI-Express bro, og heller ikke på denne er det en kjøleribbe. Jeg festet derfor en liten kjøleribbe på denne, og VOILA: ikke noen flere kræsjer. Jeg har ikke spilt alverdens siden jeg festet den (i går kveld), men jeg kunne i alle fall kjøre hele 3DMark06, og det kunne jeg ikke før. Hvis maskinen mot formodning skulle kræsje, så skal jeg poste et innlegg om det.

Håper dette er til hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...