Gå til innhold

Krever kode på LAN

Anbefalte innlegg

Har et kjipt problem her, sitter på dataparty å skal prøve å flytte no filer data'ne mellom.. Men på noen av data'ne så kommer det opp sånn passord skit som vi må skrive inn for å få tilgang.. Men ingen av oss har stilt inn no passord.. Hva i alle dager er det for no? Å hvordan skal vi få skrudd det av? Jeg har fått fjerna det på data'ne med Vista, men finner ikke ut hvordan jeg skal få skrudd det av på XP.. Noen som har tid til å forklare meg hvordan i alle dager enn skal få skrudd av den dritten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først aktiverer dere gjest kontoen via kontrollpanelet.

Så går dere på kontrollpanel > Ytelse og vedlikehold > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling.

Klikk på "Lokale brukere og grupper > brukere.

Nå høyreklikker du på "Gjest" og velger angi passord. Sett ett passord på brukeren.

Nå prøver dere på nytt.

Mvh Erling.

Lenke til kommentar

Fikk skrudd av passord opplegget på vista så vi får tilgang til den maskina, men han på vista maskina kommer seg ikke inn på oss kommer bare opp feilmelding å spør om no diagnose dritt osv.

Ser ikke ut som om det hjalp det du sa heller ekwathne. Har ikke lyst til å ha no passord i det heletatt.. Bare full tilgang.. Så det bare er å trykke på data maskina som vi skal inn på.. Så kommer vi inn..

Bump?

Endret av Exerqtor
Lenke til kommentar
Trolig er dere i forskjellige arbeidsgrupper eller så er det en brannmur som skaper trøbbel for dere.

9184429[/snapback]

Jeg har lagt oss inn på samme arbeidsgruppe å skrudd av alle brannmurene. Men det er fortsatt en data som er helt stut.

Her er feilmeldinga:

lan-feil.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...