Gjest Guest Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 heeey! jeg har problemer med en del kviser og fet hud, tror jeg det er. det ser ut som jeg er svett, men er vel egentlig ikke det engang. jeg kan ta dasspapir og tørke litt hardt over pannen og nesen, spesielt, og se at det har komt noe på papiret, selv om jeg ikke bruker voks eller noen ting i håret, eller trynet, for den saks skyld. jeg har også en del sånne "småkviser", ikke sånne veldig dype, bare noen iblant, men helst sånne hvite ekle kviser som det kommer noe hvitt ut når jeg klemmer dem. er det noen som har noen anbefalinger som kan gjør at jeg ikke har såkalt fet hud, ihvertfall, kanskje det er det som forårsaker kvisene? takk for svar!! Lenke til kommentar
dioX Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 ta en tur på Apoteket og spør. da får du et produkt som passer deg og ditt behov. men clerasil fungerer vell for de fleste. grunnen til kviser er ofte inntak av brus, godteri og andre søtsaker. drikk mye vann!! Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 ta en tur på Apoteket og spør.da får du et produkt som passer deg og ditt behov. men clerasil fungerer vell for de fleste. grunnen til kviser er ofte inntak av brus, godteri og andre søtsaker. drikk mye vann!! 9177669[/snapback] det kan ikke være årsaken i dette tilfellet. jeg drikker nesten bare vann! skal ta en tur på apoteket imorgen og se. Lenke til kommentar
Tinyboom Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Brus og godter har ingenting med kviser og gjøre.. Heller ikke hygiene (bare vask med såpe og vann som man bør gjøre usett xD ). Akne oppstår pga tette porer, som det så samles bakterier i. I stedet for å skrive så mye legger jeg ved linker Info om akne: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=1592 Basiron 5% mot akne, fås kjøpt reseptfritt på apoteket: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Man kan også få medisin og sterkere middler av legen Men ditt problem hørtes ikke like alvorlig ut, som mange har..så tror Basiron skal holde. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 pass på å bruk fuktighetskremer for fet hud.. og ikke tørr hud ogsånt.. bare et sånt ekstratips Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Gå til apoteket og kjøp en hudrens og eventuelt en skintonic, som du vasker ansiktet med om morgenen og om kvelden, (pluss en fuktighetskrem for fet hud). Dette vil i begynnelsen føre til litt mer kviser da huden må venne seg til de nye preparatene. Hvis du føler huden er "spesielt" ille kan du også ta litt basironkrem og smøre det direkte på de verste kvisene, men husk å smøre godt med fuktighetskrem over, da basiron tørker ut huden såpass, at den vil produsere mer olje for å holde seg fuktig. Du kan også holde deg unna sterk mat... -damen til Jonnar edit: Et lite Ps på slutten. Ikke bruk clerasil da det også i stor grad tørker ut huden. Mange som opplever å få både fet hud, og tørr hud rundt neserot, på haken og over øyenbrynene av clerasil. Apoteket har begynt å ta inn egne hudpleielinjer for gutter nå, kanskje verd å sjekke ut. Endret 31. juli 2007 av Jonnar Lenke til kommentar
jøgleren Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 1. går du til legen vil han gi deg antibiotika ganske sannsynlig eller henvise deg til hudlege der du evt. kan få laserbehandling. Men lang ventetid. 2. Jeg anbefaler god hygiene, samt og smøre tannkrem på kvisene. Det tørker dem ut. Jeg hadde akne...og tannkrem fungerte som selve vidunderkuren. Sol, hygiene og uttørking hjelper. Lenke til kommentar
Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 1. går du til legen vil han gi deg antibiotika ganske sannsynlig eller henvise deg til hudlege der du evt. kan få laserbehandling. Men lang ventetid.2. Jeg anbefaler god hygiene, samt og smøre tannkrem på kvisene. Det tørker dem ut. Jeg hadde akne...og tannkrem fungerte som selve vidunderkuren. Sol, hygiene og uttørking hjelper. 9183879[/snapback] Tannkrem som innholder sink vell og merke. det er nok i de fleste, men er mer i noen enn andre tannkrem hjelper på munnsår også foresten Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Sist jeg sjekka skal du IKKE vaske ansiktet med vanlig såpe. ødelegger ph balansen eller noe sånt ang topic, jeg bruker salicylic tonic. Treat 02. Lager av ACO. Tar litt på en bommuls pad og gnir det rundt i ansiktet, tar 5-10 sec. Gjør det 2-3 ganger pr dag. skal ikke vaskes av. Er faktisk utrolig hvor mye drit du får i trynet i løpet av en dag, forurensing etc. Dette produktet ble jeg anbefalt av mine kusine som er farmasøyt(sjef på et apotek) http://www.maaken.no/page.php?p=productinfo&pid=781 link til produktet Endret 1. august 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Det som har gjort huden min helt fin og ren er, er at jeg - vasker meg med Lactacyd morgen og kveld - smører på et tynt lag Basiron om kvelden - bruker Garnier Nutritionist-kremene Før jeg begynte meg dette, hadde jeg prøvd flere dyre hudpleieserier som egentlig ikke gjorde noe fra eller til. Det er selvsagt individuelt hva som virker for den enkelte, men for min hud er tydeligvis det enkleste også det beste. Lykke til! Edit: Katten min sendte innlegget før det var ferdig. Endret 2. august 2007 av marekatta Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Ikke spis mye dritt (salt, sukker, junk o.l.) Ta deg en tur til hudlegen, og la hun/han anbefale produkter som er tilpasset din hud. Rens deg daglig, og bruk en bra krem (den du får anbefalt) før du legger deg om kvelden. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 To enkle grep: Ikke spis alt for mye sukker, fett og salt. Merker at om jeg gjør dette selv så begynner kvisene å poppe opp. Sol deg Da kommer først all dritten ut (altså; det blir værre i noen dager), men så bedrer deg seg. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 grunnen til kviser er ofte inntak av brus, godteri og andre søtsaker. drikk mye vann!! 9177669[/snapback] Nei, den største bomben er melk. Det finnes ingen bevisste sammenhenger mellom potetgull, brus, godteri og kviser. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det er da ikke noe bevis som helst for at noe form for matvarer er kvise-frembringende... Eller, om jeg skal tro de internettsidene jeg har besøkt. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Grunna mykje innlegg frå spamboter blir denne tråden stengt. Ta kontakt viss nokon ønskjer å poste i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg