Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme lett mc - på lovlig hvis...


Anbefalte innlegg

post-118832-1185840226_thumb.jpgHei,

tenkte jeg skulle kjøpe meg en Keeway Superlight 125, men det som er litt dumt er at den har maks 12 hk. Så det jeg tenkte er at jeg kan trimme den opp til 15 hk eller så nerme som muligt, men må jeg da registrere det da.

 

Er det slik på lett mc som på bil at du kan trimme opp til 5 eller 10 % uten å registrere trimmet, eller er det ikke noe slikt?

 

Hvis det blir mye dyrere å forsikre etter trimmen tenkte jeg å kjøpe meg Hyosung 125 GT. Den har jo 14 hk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du trimme lovlig må det registreres og betales avgift for, det må godkjennes i vognkortet osv osv.

 

Det er nok ikke umulig, men det koster MYE mer enn det smaker. Kravene må være innenfor vist mye effekt per kilo på sykkelen, vist mye effekt, og vist mye utslepp på lyd og avgasser..

 

Klarer du alt innenfor krav, og får så godkjent og betaler avgift for de ekstra hestene er det godkjent.. Men tviler sterkt på at det er noe vits i..

 

Edit; Det letteste er å ha en sykkel som allerede er registrert, og så ta på et effektanlegg og dyse den opp, pass på at du kjører fint og ikke bråker så mye, så gidder ikke vegtilsynet eller politi å bry seg om deg.. Det er ikke lov, og kjører du ihel noen blir det automatisk din feil, bare så du er klar over det..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...