Gå til innhold

70-300mm dg macro

Anbefalte innlegg

hei

har kjøpt meg d4o og ei linsa utenom. er det noken som har kjennskap til sigma 70-300mm? kjøpte den me tanke på å kunna stå langt vekke,men då blir det uklart når eg zoomer.litt skuffa når eg skulle prøva den. Skjer når eg kommer over på et eller anna tall på linso,har ikkje heilt kontroll på da endo

håper noken har kunnskap om den og kan hjelpa meg litt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D40 har ikke integrert fokusmotor i selve kameraet (noe du trenger for å ha autofokus på det objektivet). Men du kan fokusere manuelt med den ytterste ringen på objektivet. Ville gått tilbake til butikken og sagt i fra om dette da det er dårlig av dem å selge deg et objektiv som ikke er beregnet til D40. Kanskje de ikke kom på det da de solgte det til deg og gir deg muligheten til å bytte det inn i et med fokusmotor i selve objektivet.

Lenke til kommentar

Objektivet er bra nok til at du skal kunne ta fine bilder med det. Kansje det var for lite lys når du tok bildene? Hvis du zoomer helt inn så må det være skikkelig sol for å garantere skarpe bilder uten stativ eller justering av ISO.

Hvis du legger ut et uskaprt bilde og forteller hvilke instillinger som ble brukt så vil det være mye enklere å si hva problemet kan være.

Som hakkannen sier så vil det ikke være autofokus på objektivet så du må fokusere manuelt. Sigmaobjektivene som kan fokusere automatiskt på D40 er merket HSM.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Jeg har et Sigma 70-300mm for Canon og er generelt veldig fornøyd, skjønt det kan bli noe utflyting i kontrastene på de største brennvidddene. Ikke nok til å si at bildet blir direkte uklart, men nok til at det blir synlig om bildet studeres 1:1

Dersom du skal bruke manuell fokus kan du oppnå bedre presisjon med en mattskive med mikroprisme, jeg vet ikke om dette er tilgjengelig for D40.

Endret av deviant
Lenke til kommentar

takk for svar.

Veit eg må zooma sjøl på da,men da er ikkje noko problem.

Har ikkje prøvd å stilla på iso eller noko sånn.

kan zooma fram til 1:5,9 og etter det så blir det bare uklart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...