Gå til innhold

Hvordan fa installert Norsk IME/keyboard layout?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp reinstallert hele PC-en, jeg satte opp min egen definerte XP cd, ved hjelp av nLite. Og det fungerte supert, men jeg har p[ en eller annen mate klart a ta bort norsk IME/keyboard layout. Sa nar jeg skal endre "default input language", s[ kan jeg velge Norwegian (Bokmal) med ikke Norsk IME/layout. Bare United States International.

Sa med andre ord, jeg er nodt til a ha engelsk IME/layout.

Er det mulig a laste ned, eller installert norsk IME/layout, uten a matte reinstallere hele XP-en pa nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er Norwegian (Bokmål) du skal velge ;)

9177727[/snapback]

Leste du hva jeg skrev?

Hvis du selv gar inn pa det som heter "text services and input languages"

og klikker "add" for a legge til tastatur oppsett, sa vil du se at du ma overst velge "input language" og under keyboard layout/IME.

Pa input language sa velger jeg "norwegian (bokmal), mens pa keyboard layout/IME som avgjor hva hver tast pa tastaturet utforer, sa har jeg bare "United States International" tilgjengelig. Siden jeg med en feiltagelse klarte a fjerne alle andre, nar jeg laget XP installasjonen med nLite.

Sa dermed kan jeg ikke velge noe annet enn US layout, og altsa da ikke norsk taste oppsett.

Sa det jeg da lurte pa, var om det var mulig a finne pa nettet, og fa installer det norske oppsettet, uten at jeg ma lage en helt ny installasjon og reinstallere pc-en igjen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...