EscII Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei! Jeg har akkurat fått ny prosessor (intel core 2 quad q6600). Problemet mitt er at jeg ikke klarer å boote fra en linux cd. Jeg har prøvd med de to siste ubuntuversjonene, både 32 og 64bits, Mandriva og Knoppix. Og den klarer ikke å boote i noen av dem. Min første tanke er at de ikke støtter fire kjerner, siden jeg klarte det fint med en pentium d med ellers samme hardwaren. Kan det være det? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kan ikke tro at det i seg selv er feilen,da ville Linux mistet veldig mange fremtidige brukere. Hvor langt kommer du i bootingprosessen? Sjekket i BIOS at du booter fra cdrom? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Høres veldig rart ut. Linux i seg selv støtter bøttevis av CPUer/cores, så det skal ikke være noe problem. Et kjapt søk på google viser at flere kjører Ubuntu uten problemer på Core 2 Quad-prosessorer. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Høres mest ut som du trenger en bios oppdatering. Lenke til kommentar
EscII Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Med Ubuntu kommer jeg til den første menyen, der jeg kan velge om jeg vil prøve Linux eller om jeg skal boote fra harddisken (det var noen andre alternativer også som jeg ikke husker nå). Er det mulig at det er biosen? Hovedkortet mitt er jo helt nytt (Abit IP35 Pro), og sist jeg sjekket var det ikke noen nye biosoppdateringer for det. Og jeg klarte jo å kjøre det med samme biosen når jeg hadde Pentium D prosessor. Og ja, jeg booter fra CD-rom. Endret 31. juli 2007 av EscII Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kan være at hovedkortet ditt er for nytt, en kompis av meg hadde det samme stuket når ubuntu 6.10 var ute, men jeg tror han kan boote 7.04. Pussig det der. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det er nok sørsiden som er for ny. Det er ikke lenge siden ICH9 kom ut, som er den sørsiden P35 bruker. Du vil nok trenge en veldig ny release for at ICH9 skal være støttet. Men fikk du bootet med en Pentium D og samme hovedkort? Lenke til kommentar
EscII Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Ja, jeg fikk bootet med Pentium D, så jeg syns det virker rart hvis det er hovedkortet som er problemet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 cat /proc/cpuinfo | grep processor -c8 Det er hvertfall ikke antallet CPUer som er begrensingen. Har du forsøkt å starte med valgene noapic og acpi=off (eller bare en av de) ? Det pleier å "redde dagen" enkelte ganger. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Arch booter på P35 baserte hovedkort (iallefall nokon av dei). Var nettop ein på irc som har innstalert arch på eit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå