madmick Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) hei alle sammen:) i dag gikk min kjære triksi bort:( og jeg lurer på om det andre marsvinet som jeg har overlever uten det andre?(tiligere har jeg hatt chinchila, når den ene døde, døde den andre like etter:() hvor lenge er det normalt at et marsvin lever? Endret 31. juli 2007 av madmick Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Gjennomsnittlig levealder er 4 år (: Lenke til kommentar
madmick Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) takk, men er det vanlig at det andre "KAMERATEN" dør like etter? Endret 31. juli 2007 av madmick Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 31. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 takk, men er det vanlig at det andre "KAMERATEN" dør like etter? 9177251[/snapback] Nei. Ikke så jeg vet. Det ene marsvinet mitt døde på operasjonsbordet, men kameraten hans levde videre en god stund til. Og de var jevngamle (4 år?) Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 31. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 Gjennomsnittlig levealder er ikke 4 år, men 7-8 år. Det finnes selvfølgelig unntak begge veier! Til trådstarter: Det er nok ingen sammenheng mellom dette, så jeg ville ikke bekymret for det! Lenke til kommentar
madmick Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 Til trådstarter: Det er nok ingen sammenheng mellom dette, så jeg ville ikke bekymret for det! 9178750[/snapback] er dere sikker på dette? marsvinet ble bare 4 år,men dette marsvinet var mye tynnere en det andre..jeg har ikke merket noe på det andre marsvinet i dag, det spiser å ser ut til å ta det bra(kameraten¨å han hadde vært ilag hele livet) Lenke til kommentar
madmick Skrevet 1. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2007 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2007 Rapporter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Gjennomsnittlig levealder er ikke 4 år, men 7-8 år. Det finnes selvfølgelig unntak begge veier! 9178750[/snapback] Helt galt, det er 4år slik som Bazukh sier. Om et marsvin opparbeider seg et liv opp til 5-6årsalderen er det hønngammelt. @trådstarter: Ja, det er en stor mulighet for at det andre marsvinet også dør. Marsvin knytter seg veldig til hverandre, spesielt om de har stått i samme bur over lengre tid. Jeg var i samme knipe som deg tidligere i år, men ga det gjenværende marsvinet mye oppmerksomhet, noe jeg tror reddet det fra en relativt sikker død. Mener å ha lest at det er mellom 70-80% sjanse for at et marsvin dør om kameraten kreperte. Ganske romantisk egentlig. edit: Er det noe annet du lurer på, er det en mulighet til at du finner svaret i marsvinguiden jeg har skrevet. Endret 1. august 2007 av Nyhus Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 2. august 2007 Rapporter Del Skrevet 2. august 2007 Jeg må vite hvor du har kilden fra..? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. august 2007 Rapporter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg må vite hvor du har kilden fra..? 9192602[/snapback] Hva vil du ha kilde for? Det meste av hva jeg skriver kommer fra erfaringer, men er det noe spesifikt du vil vite, kan jeg gjerne lete opp kilder som beviser meg rett. edit: Bare så det er sagt. Jeg er klar over at det står 7-8år på vanlig levealder på wikipedia, men det stemmer ikke. edit: Har lest hele artikkelen nå, det er endel småfeil, men mye bra lesestoff for folk som er nye til dyrearten. Endret 2. august 2007 av Nyhus Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 3. august 2007 Rapporter Del Skrevet 3. august 2007 Aha! Jeg har også egne erfaringer med marsvin, i tillegg til at flere enn bare wikipedia støtter meg. Så kan nok fortsatt ikke si meg enig. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. august 2007 Rapporter Del Skrevet 3. august 2007 Da kan du komme med kildene dine da, siden du tydeligvis ikke ville ha mine. Kan legge til at min gamle far har tatt dyrlegesertifikat Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 3. august 2007 Rapporter Del Skrevet 3. august 2007 3 av de 4 første linkene er enige med meg. (Den siste er for så vidt enige med begge) Hils faren din, og gratuler Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. august 2007 Rapporter Del Skrevet 4. august 2007 Wikipedia og to home.no sider? Herlig. Jeg har aldri sagt at marsvin ikke blir eldre enn 4 år, da det stemmer at de kan runde 10, men det er langt ifra vanlig. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Kjære vene.. Kan du komme med noen kilder, bortsett fra din far? Gjennomsnittlig levealder er ikke 4 år! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. august 2007 Rapporter Del Skrevet 7. august 2007 det med chinchilla er veldig riktig, de dør av lengsel, vi hadde 3 chinchillaer,1 døde, den andre døde en måned etter, den siste,... lever ennå XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå