Gå til innhold

kommer det ander marsvinet til å dø?


Anbefalte innlegg

hei alle sammen:)

 

i dag gikk min kjære triksi bort:( og jeg lurer på om det andre marsvinet som jeg har overlever uten det andre?(tiligere har jeg hatt chinchila, når den ene døde, døde den andre like etter:()

 

hvor lenge er det normalt at et marsvin lever?

Endret av madmick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til trådstarter: Det er nok ingen sammenheng mellom dette, så jeg ville ikke bekymret for det!

9178750[/snapback]

 

er dere sikker på dette? marsvinet ble bare 4 år,men dette marsvinet var mye tynnere en det andre..jeg har ikke merket noe på det andre marsvinet i dag, det spiser å ser ut til å ta det bra(kameraten¨å han hadde vært ilag hele livet)

Lenke til kommentar
Gjennomsnittlig levealder er ikke 4 år, men 7-8 år. Det finnes selvfølgelig unntak begge veier!

9178750[/snapback]

Helt galt, det er 4år slik som Bazukh sier. Om et marsvin opparbeider seg et liv opp til 5-6årsalderen er det hønngammelt.

 

@trådstarter:

Ja, det er en stor mulighet for at det andre marsvinet også dør. Marsvin knytter seg veldig til hverandre, spesielt om de har stått i samme bur over lengre tid. Jeg var i samme knipe som deg tidligere i år, men ga det gjenværende marsvinet mye oppmerksomhet, noe jeg tror reddet det fra en relativt sikker død. Mener å ha lest at det er mellom 70-80% sjanse for at et marsvin dør om kameraten kreperte. Ganske romantisk egentlig.

 

edit:

Er det noe annet du lurer på, er det en mulighet til at du finner svaret i marsvinguiden jeg har skrevet.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Jeg må vite hvor du har kilden fra..?

9192602[/snapback]

Hva vil du ha kilde for? Det meste av hva jeg skriver kommer fra erfaringer, men er det noe spesifikt du vil vite, kan jeg gjerne lete opp kilder som beviser meg rett.

 

edit:

Bare så det er sagt. Jeg er klar over at det står 7-8år på vanlig levealder på wikipedia, men det stemmer ikke.

 

edit:

Har lest hele artikkelen nå, det er endel småfeil, men mye bra lesestoff for folk som er nye til dyrearten.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...