Gå til innhold

hvilken av disse maskinene er best?

Anbefalte innlegg

jeg har kun ett "enkelt" spørsmål å stille dere. det er om dere kunne være så greie å rangere disse maskinene i rekkefølge... 1-5...

før dere leser ha i bakhodet at jeg ikke har tenkt å bruke noe særlig mer enn 7-8 store på dette. Og er dermed ute etter mest valutta for penga..

jeg ser på ny data og dette er de 5 alternativene mine:

alternativ 1: ny, bygge pc...

Asus P5K

Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Intel Core 2 Duo E6600

Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA

d er hovedoppsettet jeg kan tenke meg.. har ikke bestemt meg for kabinett strømforsyning og liknende enda.... skjerm og alt annet utenom rekvisita trenger jeg ikke ettersom d er godt støttet hjemme allerede... spør om d er noen mangler;-)

alt. 2:

Harddisk 300 gb sata

-Prosessor AMD Athlon 64 x2 dualcore 5000+

-Skjermkort POV GeForce 7900 GTX2

-Ram 2 Gb ddr2

-husker ikke hovedkortet, men er d av stor betydning her??

greia er at dette er en venns data som han har lyst til å selge til meg.. skal jeg gå for den eller bygge meg en ny en?? og eventuelt.. hvor mye er denne maskina verdt??

alt 3:

Kjøpte pc-en ny for et halvt år siden og den suser som en drøm! Kjører alle de nyeste spillene godt og er gunstig til redigering. Pc-en har hele 7 usb innganger og har minnekort leser foran, noe som gjør det veldig greit for deg å få bildene fra ditt digital-kamera rett inn på pc-en. PC-en har også DVD brenner og har et ekte Windows Home operativ system. Men jeg kan også levere den til deg med Linux Ubuntu, Windows XP Pro eller Windows XP Media Center Edition.

Specs:

Prossessor: Intel Dual Core 3,0 Ghz x2.

RAM: 2048 mb

Harddisk: 120 GB

Skjermkort: Nvidia GeForce 7800gtx 256mb

Dette er en kvalitetspc for deg som liker å spille de nyeste og råeste spillene, men den passer også perfekt for deg som liker å redigere filmer og bilder.

dette er en jeg fant på internett brukt.. selger skal ha 5000 for den.. hvordan går den opp imot de andre i forhold til hvor mye man får for pengene..

alt 4:

Selger min stasjonære PC hvor de fleste delene er ca. en mnd. gamle

Specs:

Grafikkort: Gainward GF 8800 GTS 320 MB

Prosessor: AMD Athlon X2 5600+

Hovedkort: MSI K9N Neo-F

Harddisk: Seagate 250GB (ekstern HD på 320GB kan muligens følge med)

RAM: 3GB Corsair 5300 (3x 1GB)

Strømforsyning: Mist 500w Fixed

SAMME som på 4...

alt 5:

Thermaltake Kandalf Aluminium Tower

EVGA 680i HK

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket775

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition

Thermaltake Big Typhoon VX 120

Club3D Geforce 8800GTS 640MB PCIe

MIST 600W, ATX 2.2, strømforsyning

1x 80GB Western sata HDD

2x 250GB Western sata HDD

Sound Blaster Audigy value

Logitech G5

Linksys WMP54G pci

Viftestyring

Knall fin spill PC selges, den er DX10 klar, masse lagrings plass. Stort kabinett med plass til utvidelser evnt vannkjøling.

Alle delene er kjøpt på Netshop Oslo.

samme som de 2 fårestående.. men selger oppgir ikke noen pris hvor mye er denne verdt?? og hvordan måler den opp imot de andre... da tenker jeg på hvor mye man får for pengene..

tilslutt vil jeg rette en takk til alle som tar seg tid til å svare, og hjelpe meg her.. jævlig ålreit av dere.. FÅR BARE HÅPE DERE IKKE HAR LEST DERE IHJEL I LØPET AV INNLEGGET MITT=p ^^ TAKK OG TAKK OG TAKK...... og ut...

si ifra hvis dere mangler noe info!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, selv etter å ha lest gjennom innlegget ditt 2 ganger er jeg litt usikker på hva du spør om, og hvilke av de 5 PCne du faktisk eier :D

Asus P5K

Intel Core 2 Duo E6600

Er det raskeste av de alternativene du ramser opp. Rask og kraftig, samt nytt HK med 1366 FSB.

Er det svakeste alternativet. Inte Dual Core 3 Ghz høres ut som en Pentium D - og det er nesten som å banne her på forumet. Den prossesoren er mer egnet som en varmeovn.

Hvis det er slik at du eier selv en eller begge av de 2 siste alternativene....så skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil bygge deg ny/bytte den ut. Begge de 2 siste alternativene er tett opp mot Alt. 1 i ytelse.

Tja - så finnes jo muligheten for at jeg har misforstått deg da....

Lenke til kommentar
Hmm, selv etter å ha lest gjennom innlegget ditt 2 ganger er jeg litt usikker på hva du spør om, og hvilke av de 5 PCne du faktisk eier  :D

Asus P5K

Intel Core 2 Duo E6600

Er det raskeste av de alternativene du ramser opp. Rask og kraftig, samt nytt HK med 1366 FSB.

Er det svakeste alternativet. Inte Dual Core 3 Ghz høres ut som en Pentium D - og det er nesten som å banne her på forumet. Den prossesoren er mer egnet som en varmeovn.

Hvis det er slik at du eier selv en eller begge av de 2 siste alternativene....så skjønner jeg ikke helt hvorfor du vil bygge deg ny/bytte den ut. Begge de 2 siste alternativene er tett opp mot Alt. 1 i ytelse.

Tja - så finnes jo muligheten for at jeg har misforstått deg da....

9177526[/snapback]

jeg eier ingen av de... skal gå til anskaffelse av 1 av disse.... har ey budsjett på 7-8 store... den første er nye deler.. de andre er brukt... hvor får jeg mest for pengene??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...