iNeo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hei. Jeg er relativt ny på PHP-programmering. Jeg holder på å lage ett includer-script som skal funke slik "www.linktilside.com/index.php?page=1" Men med dette scriptet blir kun error sida som jeg har spesifisert hvis noe ikke eksisterer includert istedet for det som står bak "page=", jeg legger ved php-snutten slik at dere guruer kan arrestere meg på hva jeg har gjort feil. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php// Setter noe variabler $end = php; $id = $_GET["page"]; $error404 = "error/404.php"; // Hvis det står noe bak "id" if (isset($_GET["page"])) { // Skjekker om filen eksisterer if (file_exists("$id")) { // Includerer det som står bak id include ("$id.$end"); } // Hvis fila ikke eksisterer else { // Includerer 404 sida. include ("$error404"); } } ?> Edit: Fila jeg skal ha includert heter faktisk 1.php Endret 30. juli 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har skrevet kommentarer i blokkbokstaver hvor jeg har rettet og hvorfor: PHP <?php// Setter noe variabler $end = "php"; // ENDRET. Strenger bør alltid omringes av fnutter eller dobbeltfnutter(?). Ellers kan de ble tolket som en konstant. $id = $_GET["page"]; $error404 = "error/404.php"; // Hvis det står noe bak "id" if (isset($_GET["page"])) { // Skjekker om filen eksisterer if (file_exists("$id.$end")) // ENDRET. Du glemte å legge ved fil-endelsen. { // Includerer det som står bak id include ("$id.$end"); } // Hvis fila ikke eksisterer else { // Includerer 404 sida. include ("$error404"); } } ?> Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Filendelsen skal ikke være med i "www.dinsideetc.com" tingen. Den skal legges til i PHP scriptet EDIT: Det du gjorde hjalp desverre ikke. Endret 30. juli 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 What? Sammenlign de linjene jeg har kommentert i skriptet jeg endret med skriptet du poster... Test skriptet jeg postet, og se om det fungerer. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) What?Sammenlign de linjene jeg har kommentert i skriptet jeg endret med skriptet du poster... Test skriptet jeg postet, og se om det fungerer. 9177181[/snapback] EDIT:Klarte og fikse det, problemet var at.. Husker ikke, men jeg legger ved det virkende scriptet! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php// Setter noe variabler $end = "php"; $id = $_GET["page"]; $error404 = "error/404.php"; // Hvis det står noe bak "id" if (isset($_GET["page"])) { // Skjekker om filen eksisterer if (file_exists("$id.$end")) // ENDRET. Du glemte å legge ved fil-endelsen. { // Includerer det som står bak id include ("$id.$end"); } // Hvis fila ikke eksisterer else { // Includerer 404 sida. include ("$error404"); } } ?> Endret 30. juli 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Altså.. Det skriptet du postet der er jo helt identisk til det jeg postet i min første post i denne tråden Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Var det?.. Lol. Jeg er en idiot, sorry for det =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå