magnus85 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har et uendelig, uforståelig og meget sterkt provosernde problem ift lyd ut via mediacenter pc-n min. Alt har fungert greit til for noen uker siden hvor lyden har begynt og hakke ved avspilling av musikk,lyder i alle slags formater ved bruk av cpu. Går som regel greit ved avspilling alene i win media player men med en gang jeg åpner et nytt vindu stopper den opp i en tiendels sekund. Går gjerne i loop også. Asus hovedkort med 1,86 core duo cpu og 2gb ram. Lydkortet er av Trust SC-5200 og jeg spiller av med Coaxial kabel (spdif). Forsøkt: - Lastet ned nyeste drivere fra trust.com - fjernet og lagt inn igjen driverne for lydkortet - alle slags mulige tenkelige instillinger på både lydkortets programvare, og windows sin egne lyd instillinger. Der står forøvrig 2 - C media PCI audio Device som enhet for musikkavspilling?! Har deaktivert det intrigrerte lydkortet. - Lastet inn K-Lite mega codec package på nytt, forsøkt gjenopprette instillinger der, forandret instillinger, men har overhodet ingen peiling på hva det skal stå på der, av PCM osv, spdif loopback, passthrough, hvilken enhet som skal være standardenhet i windows. Digital utdata eller høytalere? Finnes det noen fasit løsning på dette i det hele tatt eller er det forskjell fra lydkort til lydkort og\eller i det hele tatt fra pc til pc? Rimelig oppgitt..på vei til og bestille nytt lydkort i håp om det skal bedre seg.. Også forsøkt analog tilkobling på samme kortet, samme symptom, men ikke forsøkt det intigrerte. Må også få legge til at dette har fungert fint over tid, og at det er noe som er skjedd med noe oppsett nå i det siste. Vil tro at formatering vil kunne hjelpe, men vil nødig ta det steppet. (selv om det kunne spart meg for mye tid i feilsøking fra starten av) Oppgitt.. Håper noen kan hjelpe meg, tipse meg. På forhånd takk Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ingen som har opplevd\vært borti dette tilfellet før? Lenke til kommentar
Pack-Man Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har også samme problem tror jeg.. Men problemet varer bare de 20 første sekundene i filmene eller musikken når jeg avspiller den i mediacenteret. I avspilling i vanlig mediaplayer, eller VLC, oppstår ikke problemet i det hele tatt.. Jeg har også lagt merke til at om jeg velger "info" under avspilling av filmens første hakkete 20 sekunder og bevger musen samtidig, så flyter video og lyd fint, men starter med en gang jeg stopper opp eller slår av "info" igen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå