philipb Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Skal for første gang gjøre en dårlig investering å kjøpe min første splitternye bil. Det står mellom Mitsubishi Outlander, Toyota Rav4 og Honda CR-V. Har forløpig kun testet Outlanderen, men skal teste de andre i løpet av kort tid. Foreløpig heller jeg litt mot Rav4, men de andre er også lekre. I tillegg har det vært modellskifte på Hondaen og Mitsubishien, men Rav4 er vel relativ lik det den har vært tidligere ? Noen anbefalinger? Kom gjerne med svakheter/styrker på de forskjellige. mvh Philip Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Mer plass i CR-V. Min onkel og tante har nettopp mottatt sin, og de er meget fornøyde. De har bensinmotoren, fordi de var nødt til å ha automatgir, uten automatgir får du dieselmotoren om du vil, og den er en veldig god motor. Bensinmotoren drar rimelig greit. De kjøpte ikke RAV4 på fordi de var MEGET misfornøyde med den oppfølgningen de fikk etter å ha bestilt sin RAV4. De ble totalt oversett, leveringstiden ble stadig flyttet "fordi vi selger dem uansett" og de ble på generell basis behandlet meget lite bra. Det kan være snakk om en enkelt forhandler, men det er i alle fall ikke positivt. Ingen av bilene er dårlige, du gjør ikke et dumt valg med noen av disse bilene. Lenke til kommentar
philipb Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Takk for svar. Skal teste Rav4 imorgen, og er jeg heldig for jeg også testet CR-V. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hentet fra dinside sin konklusjon fra Outlander-testen: "De to tøffeste Outlander-konkurrentene er nye Honda CR-V (2.2 i-CTDi Executive: 443.000 kr) og nesten-nye Toyota RAV4 (2.2 D-4D Executive DPF: 393.000 kr). Begge disse bilene kan skilte med høyere kvalitetsopplevelse enn Outlander. CR-V er enda bedre utstyrt enn Outlander og kan blant annat friste med navigasjon, glasstak, parkeringssensorer, alarm og regnsensor - mens RAV4 har en lavere pris. Men begge er mindre, ikke minst RAV4. Ingen av dem er merkbart raskere enn Outlander, ingen av dem kan skilte med like trygge og stabile kjøreegenskaper, ingen av dem kan leveres med syv seter og ingen av dem leveres med fem år nybilgaranti. Derfor fremstår Outlander som det beste kjøpet for deg som ønsker mest mulig bil for pengene." Kommer selvsagt an på hva du prioriterer, men ville kjøpt Outlander selv. Rav4 er for liten, CR-V er også mindre. CR-V'en har en mer moderne motor, men Outlander kjører mye bedre. Lykke til med bilvalget! PS: Her er link til tester av disse bilene: Outlander CR-V Rav4 Lenke til kommentar
philipb Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Takk, Egil. Joda, har sett testen. Men har sett flere andre tester også hvor både Rav4 OG CR-V n har vunnet Konklusjonen må vel være at alle bilene er like bra Får teste de andre to og se hva jeg synes etter dette Lenke til kommentar
Swe Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Et moment ingen synes å ha vært inne på er dette med 4-hjulstrekk... Ettersom valget står mellom disse bilene så regner jeg jo med at trådstarter har en viss interesse for det, og det er jo som kjent ganske store forskjeller på de ulike systemene som finnes på markedet. Nå orker ikke jeg å grave fram en masse informasjon om dette, men det kan jo være en god idé å undersøke hvordan dette fungerer i de ulike bilene. Kan man koble inn permanent 4wd, eller er det 2wd med innslag av 4wd etter behov? Og kan man eventuelt koble ut ESP så man ikke blir stående bom fast i en snøfylt bakke? Sånne ting. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har prøvd både CRV og Rav4, jeg sier gled deg til Rav. Makan til bil, jeg synes iallefall den lå på et høyere nivå enn CRV'en (kjøremessig iallefall). Men du får jo teste selv. Det hele spørs jo litt på hvilket bruksområde du har tenkt den. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Jeg er selv den lykkelige eier av en Honda CR-V 2.2 L, Diesel, EXECUTIVE. Jeg var aldri i tvil om hvilken av disse jeg ville ha. Bilen har en av markedes best dieselmotorer, meget gode kjøregenskaper, meget bra bakseteplass, ok lasterom og ikke minst den gode Honda-kvaliteten. Samt i mine øyne, der CR-V overlegen de andre Utseende-messig, men dette er selvsagt en smakssak. EXECUTIVE er også meget bra utstyrt, men koster noe mer. Her er bilde av Min CR-V På en god andreplass, ville jeg ha valgt Outlander, da denne er rimligere en CR-V og gir mye bil for pengene. Den har også god plass og kjører bra. For å ikke glemme 5års garanti. RAV4 er et ikketema. Plassen i denne bilen er helt tragisk. Åpne den stygge bakdøren med det svære reservedekket og se selv. Uten om dette er jo Toyota bra biler. Endret 31. juli 2007 av langtongting Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg vurderer også ny bil og har begynt prøvekjøringen av aktuelle kandidater: CR-V, Outlander, X-Trail og Octavia Scout. RAV-4 blir for liten i denne gjengen. Outlander: Forsåvidt var jeg fornøyd med denne, men jeg synes hele bilen var preget av dårlige materialvalg. Dvs. at det var litt vel mye plastikk og slark. De to bakerste setene var meningsløse - det burde vært en opsjon å få disse fjernet på toppmodellen mot ekstra bagasjeromsplass. 5 års garanti? Tviler på at dette gjelder plastikk som brekker etter et par års bruk. Scout: Jeg har Skoda Octavia i dag og var derfor fornøyd med bilen, men det var lite nytt i forhold til det jeg allerede har. Det føltes bare som om jeg kjørte en nyvasket bil X-Trail: Har prøvekjørt den gamle versjonen og likte ikke den noe særlig. Skal se om jeg ikke får prøvd den nye versjonen snart. Er det noen som har erfaringer her? CR-V: Skal prøvekjøre denne snart og har forhåpninger om at den kanskje er bra siden noen har kommentert at den har bra kvalitet på interiør og er romslig. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 X-Trail: Har prøvekjørt den gamle versjonen og likte ikke den noe særlig. Skal se om jeg ikke får prøvd den nye versjonen snart. Er det noen som har erfaringer her? 9178411[/snapback] Jeg personlig synes X-trail er en mindre pen bil, men det er bare min smak. Da var det en stor skuffelse å se den nye X-trailen da denne faktisk bare ser ut som den forrige X-trailen, bare face-liftet. Synes lillebroren Qashqai, var en design i riktig retning. Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har prøvesittet den nye X-trail, vel og merke med full utstyrpakke. Ble positivt rasket over. Så jeg vil anbefale å ta en titt på denne også når den kommer. Hva design angår, er jo smaken som baken... Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Takk, Egil.Joda, har sett testen. Men har sett flere andre tester også hvor både Rav4 OG CR-V n har vunnet Konklusjonen må vel være at alle bilene er like bra Får teste de andre to og se hva jeg synes etter dette 9177243[/snapback] Det er akkurat det, det er 3 veldig gode biler som alle har sine kvaliteter. Det du bør gjøre er å prøvekjøre alle, få et prisoverslag med det utstyret du vil ha, og vurdere ut ifra det. Edit: langtongting, milde moses for en rå bil. Endret 31. juli 2007 av egil88 Lenke til kommentar
philipb Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Takk for alle svar! Da har jeg akkurat kommet hjem etter prøvekjøring av en Rav4. Inntrykket er knall bil, fint interiør, tight og fin, litt liten plass bak men veldig god og kjøre! Jeg syntes ihvertfall at denne kjører utenpå Outlanderen! Motoren virker utrolig bra! Jeg synes Outlanderen er lekrere på utsiden og har stooor plass. Det var også favoritten før jeg sjekket de andre modellene. Men plassbehovet mitt er ikke det viktigste. Hobbyen min krever jo litt (modellhelikopter), men jeg har jo fått disse inn i en golf med nedlagte seter. Vi er en familie på 4 som egentlig har en dedikert "familiebil" (Tino Almera).Dette skal bli fars bli Likevel hadde Rav4 vært litt større hadde jeg helt sikkert bestilt denne idag. Derfor er jeg utrolig spent nå på å teste CR-V om noen timer Langtongting, bilen din ser utrolig lekker ut! Status er vel at det blir enten en Rav4 eller CR-V på meg Lenke til kommentar
philipb Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Takker igjen for tipsene. Vil bare si at kjøreturen med CR-V overbeviste meg. Signerte kontrakt på en splitter ny Honda CR-V idag og gleder meg som en unge til å få den Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Takker igjen for tipsene.Vil bare si at kjøreturen med CR-V overbeviste meg. Signerte kontrakt på en splitter ny Honda CR-V idag og gleder meg som en unge til å få den 9183328[/snapback] Gratulerer! Feel free til å poste utstyr osv her. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Gratulerer så mye. Hvilken spesifikasjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå