supern- Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 I det siste har jeg undersøkt en del om Seat Toledo 1.6 SPORT 1999> modell. Jeg har vært rundt og spurt div bilforhandlere (eks Toyota, Hundai, Nissan, Ford, Opel) om hva selgerene syntes. De fleste sier at Seat Toledo er bygd på en ganske lik måte(samme deler) som flere WV'er(passat), Audi'er(a3/a4) og Skoda'er(octavia). Etter en lengre runde i Oslo/Bærum/Drammen satt jeg igjen med at hvis jeg kjøpte en Toledo ville jeg ha 1)spart mye penger 2)hatt en like slitesterk bil som a3/a4/passat 3) spart mye penger på forsikring/reperasjoner. Problemet var da jeg begynnte og snakke med venner og bekjente, som riktignok ikke er bil-eksperter, men har litt peil. 90% har kritisert det jeg har hørt, og mener at Seat er et av de største drittmerkene man kan få tak i (franske biler er tydeligvis helt på trynet). Så hva synes dere om Seat? Er det bare de merkebevisste som kritiserer, eller er det slik at Seat rett og slett er et udugelig merke? Personlig vil jeg si at sedan/sports-versionen av Toledo ser sinnsykt fet ut(smaken er som baken men), samt at etter og ha lest testene under virker motor/deler generelt veldig slitesterke. Kom gjerne med positive og negative sider. (og alle dere som kun ser på audi/mærsje som bil, samt folk som har fordommer mot Seat uten og i det hele tatt ha prøvd/har kjennskaper til en vær så snill og ikke svar). Jeg vil ha ordentlige grunner til hvorfor bilen skal være bra/dårlig. Legger med div. tester http://www.automotor.no/2005/07/20/test-seat-toledo-19-tdi/ http://www.dinside.no/php/art.php?id=23658 http://www.dinside.no/php/art.php?id=8602 bilder http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abccKf2D915499 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Seat før det ble VAG er vel ikke kjent for å være allverden, samme med Skoda. Nå, derimot, er jo mye av det Seat og Skoda produserer bygd på samme platform som mange Volkswagen og Audier - så da er kvaliteten neppe dårligere. Så en Seat er vel egentlig en billig Volkswagen, så kvaliteten er rimelig bra vil jeg påstå. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Seat har samme kvalitet som resten av VAG, ofte bedre enn Audi som har endel problembiler. Kvalitetsfølelsen er nok bedre i en Audi, men det er ca likt for VW, Skoda og Seat. Så Seat har samme kvalitet, bare mye bedre utsende. Hilsen fornøyd Toledo-eier. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Toledo/Leon fra før 99 og Cordoba/Ibiza før 2002 ville jeg holdt meg langt unna. Har to kamerater som har Cordoba fra 95 og 96, og de har rusta helt i stykker. I tillegg har de hatt elektriske problemer. Men nyere Seat er noe helt annet. Fullforsinket karosseri og 12 års rustgaranti. Samme kvalitet som VW, og mye tøffere utseende. Synd de har så dårlig rykte. Skoda klarte å snu sitt dårlig rykte, men det gjorde de vel mye pga av lave priser. Seat er vel ganske likt priset som tilsvarende VW? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har en kamerat med en 2001 Toledo 1.6 Sport. Han er ivertfall kjempefornøyd med sin. Den har meget sportslige kjøreegenskaper, og setene er bra. Også baksetene har en del sidestøtte. Mottor passer bilen greit. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 http://www.honestjohn.co.uk/index.php?url=...bycar/index.htm Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Problemet var da jeg begynnte og snakke med venner og bekjente, som riktignok ikke er bil-eksperter, men har litt peil. 90% har kritisert det jeg har hørt, og mener at Seat er et av de største drittmerkene man kan få tak i (franske biler er tydeligvis helt på trynet). Seat har vel aldri vært fransk, men spansk, derimot... Pantera Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Toledo/Leon fra før 99 og Cordoba/Ibiza før 2002 ville jeg holdt meg langt unna. Har to kamerater som har Cordoba fra 95 og 96, og de har rusta helt i stykker. I tillegg har de hatt elektriske problemer.Men nyere Seat er noe helt annet. Fullforsinket karosseri og 12 års rustgaranti. Samme kvalitet som VW, og mye tøffere utseende. Synd de har så dårlig rykte. Skoda klarte å snu sitt dårlig rykte, men det gjorde de vel mye pga av lave priser. Seat er vel ganske likt priset som tilsvarende VW? 9178762[/snapback] Tja, det stemmer at Cordoba ruster mye, men Toledo holder seg fin. Min 94 modell Toledo har kun litt kosmetisk rust, men det gjelder å ta vare på bilen sin. Heller ikke noe problemer med noe elektrisk i min, men det er hverken elektiriske speil eller vinduer da. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Sier jo seg selv at du ikke skal høre på en som påstår at Seat er fransk. Det er vel slik at Seat var noe drit fær VAG overtok. Nå er det er et flott merke når det kommer til kvalitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har kjørt Seat ved flere anledninger i syd-europa, men dette har vært leiebiler (ganske nye, i hovedsak fra AVIS). I forhold til andre VAG har de virket skranglete i karosseriet (når man lukker dørene, f.x.), men motor og drivverk forøvrig er som andre VAGer. Annenhåndsverdien i Norge ligger vel langt under andre VAG. Lenke til kommentar
thlages Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg har akkurat solgt min 2001 Toledo Sport nå. Har vært veldig fornøyd. Har kjøpt meg audi ,men det er fordi jeg trengte stasjonsvogn! Veldig mange som har mye negativt å si om Seat uten at de egentlig har helt peiling tror jeg. Mine erfaringer og av noen bekjente som har eller har hatt Seat er veldig bra!! Synd at merket har blitt litt borte her hjemme, for annenhåndsverdien på bilene er ikke veldig høy. Så hvis man har lyst på en bra bil, med bra VAG kvalitet til en billig penge, så er vel Seat midt i blinken!! Endret 3. august 2007 av thlages Lenke til kommentar
supern- Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Problemet var da jeg begynnte og snakke med venner og bekjente, som riktignok ikke er bil-eksperter, men har litt peil. 90% har kritisert det jeg har hørt, og mener at Seat er et av de største drittmerkene man kan få tak i (franske biler er tydeligvis helt på trynet). Seat har vel aldri vært fransk, men spansk, derimot... Pantera 9182289[/snapback] haha, har faktisk aldri undersøkt om det er fransk eller ikke.. kun sett på spesifikasjoner/deler osv. morro og vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå