Simkin Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) lyst på en navigasjon på SIBA, men har ikke har ikke helt råd akkurat nå. så da tenkte jeg på hvordan det er med SIBA og avbetaling? noen som har det bonus og kreditt kortet til siba her? ser man må sende en søknad til en bank. gidder ikke dette hvis det tar flere uker og mye mas og kjas, er snakk om en navigasjon til bil for kr3300. noen erfaringer? Endret 30. juli 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det beste er i såfall at du snakker med banken din og tar opp et lite forbrukslån siden du uansett må innom de. Adskillig lavere totalsum m.t.p. renter, og ikke spesielt mye mas for slike små beløp (rund det av oppover til 5.000,- kanskje, så kan du føye til et minnekort, hands-free og andre småting). Du kan sikkert betale det tilbake på 3-6 måneder. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Greiere å ta opp et lån i banken,men det kan faktisk bli dyrere enn hos siba. Har det sibakortet,kjøpte meg plasma for 2 år siden og det tok det da på det kortet og det tok ikke lange tiden før jeg fikk tven hjem. Betalte det ut innen 1 måned så det kostet med ingenting ekstra. Endret 31. juli 2007 av taz Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Siba-kortet, og for den saks skyld ComputerCity-kortet, er veldig rimelige avbetalings- /-bonusløsninger. Jobber selv på ComputerCity, så jeg kan vel forsøke å forklare det litt enkelt. Som tabellen, og taz, sier koster det ikke en krone ekstra å betale med dette kortet dersom du betaler hele kjøpssummen innen en måned. Videre har du flere gunstige avbetalingsløsninger, men de beste er nok 3 måneder og 12 måender. Velger du 3 måneder (1 måned utsettelse, 2 måneder avbetaling) så koster det deg kun 90 kroner i gebyrer (ingen renter). Velger du løsningen på 12 måneder avbetaling har det kostet deg totalt 885 kr (oppstart på 345 kr + 45 kroner måneden.). Selv om du velger 12 måneder kan du gjerne betale det ned raskere, og du får da færre gebyrer på 45 kr. Tror neppe de er noen som slår avbetalingsvilkårene på 3 og 12 månender. Samtidig får du 2% bonus på alt du handler (50% på forsikring) som du kan trekke fra på neste kjøp du gjør. Håper oppklaringen var til hjelp.. Edit: Resurs Bank er selskapet som står bak Siba- og ComputerCity-kortet. Endret 1. august 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Riktig det Nuffern sier. Jeg bruker til stadighet både mitt CC-kort og mitt SIBA-kort Lenke til kommentar
pisboi Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg ville vært forsiktig med Siba-kortet. Jeg kjøpte nylig en telefon til 5549kr, og gikk med på å ta det med Siba-kortet. Da er reglene sånn at du ikke får betale noen i kassen på Siba. Man får regningen i posten måneden etter. Da regningen kom ble den liggende bortgjemt sammen med en bunke ark på et bord, og jeg endte opp med å betalte regningen ca en uke etter forfall. Ca en uke etter at jeg betalte regningen fikk jeg en hyggelig faktura fra Resurs Bank, bestående av ulike gebyrer og renter, på til sammen 719kr. Jeg googlet, og det ser ut som om dette er vanlig praksis, selv om Ressurs Bank uttalte til TV2 hjelper deg at det ikke er vanlig: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/fride-maatte-betale-1428-kroner-for-ett-purregebyr-3839862.html (Dette er nøyaktig samme sak som meg, fakturaen min er helt lik, bare et annet beløp) Vilkårene for kortet er ganske dårlige også. Du får 2% på det du kjøper, men når du skal "løse inn" poengene kan de bare utgjøre maks 10% av totalbeløpet på det du kjøper. For meg som kjøpte telefon til 5549kr fikk jeg 111kr på Siba kortet (som ikke er særlig mye etter min mening). For å bruke disse poengene må jeg kjøpe noe som koster ca 1100kr eller mer. (Du kan feks ikke ta med en DVD "på kjøpet".) I tillegg varer disse poengene bare i 12mnd. Du må dermed handle ganske ofte og mye for at de skal utgjøre noe spesielt. Og glemmer du å betale regningen en gang (som er veldig lett når den kommer så lenge etter) har du mye mer å tape enn du tjener. Disse (og flere lignende vilkår) begrensningene ble det ikke opplyst om da jeg kjøpte telefonen. De stod med liten skrift i brevet med Siba-kortet, som også kom i posten. Det går nok en stund til jeg handler hos Siba igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå