Gå til innhold

Viftestøy - geforce 7800 GTX versus 8800 GTX

Anbefalte innlegg

Jeg skal trolig snart oppgradere fra et nvidia geforce 7800 GTX (referansedesign AFAIK) til et 8800 GTX, og lurer i den forbindelse på om 8800 GTX støyer særlig mye mer enn 7800 GTX. Jeg er mest interessert i støynivået på skrivebordet, dvs. på "tomgang". Støynivået i spill er mindre interessant, men kommentarer på det er også greit å få.

Jeg skal uansett oppgradere, men det har seg slik at det er strømforsyningen som bråker desidert mest i min PC akkurat nå, så hvis støynivået er temmelig likt mellom disse kortene skal jeg kjøpe en ny strømforsyning i samme slengen.

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan det er på 78xx-serien, men 8800-kortene setter ned klokkefrekvensen (i hvert fall GPU) ved 2D-bruk, og er rimelig stille. Jeg har et 8800GTS og det er så godt som lydløst. Regner med det samme gjelder for GTX.

Lenke til kommentar

Ja det virker som om de fleste er veldig fornøyd med støynivået på 8800 GTX, men det er vanskelig å være sikker uten å ha en sammenligning mellom de to kortene, for 7800 GTX er også veldig stille. Siden 8800 GTX får så varm omtale tror jeg at jeg satser på ny PSU i samme slengen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...