Gå til innhold

Problem med hjemmenetverk!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett stort problem med nettverket, nemlig at jeg ikke får internet hastigheten som jeg egentlig skal ha...

Når jeg kobler pcn rett til modemet får jeg 11-12Mbit/sek, som stemmer. Men når jeg derimot kobler modemet til en router av typen D-Link DIR-335 så varigjerer hastigheten fra 1-200Kbit/sek (cirka.) Hvertfall mye lavere enn det skal være. (Dette gjelder trådløs og kablet tilkobling til routeren)

Kan det være noe jeg kan fikse? Det skal være sagt at hastighetene er i noen perioder helt ok, 1Mbit/sek+. Men når den i lengre perioder er såpass lave så begynner jeg å undre..!

Har noen forslag? Alle innlegg settes pris på!

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ruteren din - D-link DIR-335 - ser ut til å ha gått ut av produksjon. Du kan jo vurdere å skaffe deg en nyere en? Det kan hende den gamle kun støtter 10 mbit/s kablet nett og kun 802.11b (11 mbps) trådløst.

Ellers så kan du jo se på duplex instillinger når du bruker kablet forbindelse. Jeg tenker da på å låse til full duplex for å se om det hjelper noe.

Er det innebygget svitsj eller hub i ruteren. Svaret på dette vil også påvirke hastigheten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...