Gå til innhold

XPS-notebook.. beste valget?

Anbefalte innlegg

heisann!

Jeg lurer på hva slags bærbar pc jeg skal anskaffe meg.. Skal legge ca 15 000 i den.. lurer da på hva som er den beste til denne prisen..

Har tittet på disse:

XPS M1710

XPS M1330

jeg skal bruke pcen til film, nett, skole/jobb.. Men vil ha en skikkelig pc, er det da lurerer å velge den nederste linken, er XPS(øverst) bare for spillere? eller er det generelt en meget bra pc?

tusen takk på forhånd.. .

mvh fredrik K

Endret av Kråkøy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen av linkene funker. prøv www.dell.no ;)

9176412[/snapback]

Endret til navn nå, beklager... ble du noe klokere nå?.. har du noen råd, om hva jeg burde velge? øker specsa på m1330 til rundt 14 tusen, men m1710 er vel en bedre pc?

Lenke til kommentar
men m1710 er vel en bedre pc?

Må sei at dette var ein artig tråd og ein litt rar konklusjon ;)

Ser ein på rein grafisk ytelse så grusar M1710 den på alle moglege måtar. Enkelt og greit.

Men så er jo tingen her at desse maskinene ikkje kan samanliknast på noko som helst måte. M1330 er på 13,3" og veg ca 2kg, mens M1710 er på 17" veg ca 4kg (?). Altså må ein sjå utifrå bruksområde sitt kva slags maskin som passar best.

Du skal altså ikkje bruke den til spel og då er jo litt av poenget med M1710 vekke. Du skal i tillegg bruke den på skulen og då er det lurt å ha ei lita og lett maskin som er enkel å ta med seg. Så utifrå det du skriv her passar utvilsomt M1330 best til deg.

M1710 må jo seiast å vere ganske så ubrukelig som skule-pc :!:

Lenke til kommentar
M1710 må jo seiast å vere ganske så ubrukelig som skule-pc  :!:

9176718[/snapback]

bullshit, jeg bruker XPS M1710 som skolepc og den passer utmerket til det, jeg synes ikke det er noe problem å ta med meg den, har en bra ryggsekk. Så ubrukelig er den ikke, men det er lettere å drasse på en laptop til 2 kg.

edit

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

9176718[/snapback]

bullshit, jeg bruker XPS M1710 som skolepc og den passer utmerket til det, jeg synes ikke det er noe problem å ta med meg den, har en bra ryggsekk. Så ubrukelig er den ikke, men det er lettere å drasse på en laptop til 2 kg.

edit

9177017[/snapback]

Og du brukar den i timar og slikt òg? Må jo bruk rimelig stor plass på pulten. Uansett så er det kun no nyleg at dette er blitt vanleg på vidaregåande, og her har ein vel litt større plass på pulten enn kva som er normalt på høgskule o.l For min del så hadde det i alle fall vore ubrukelig. Hadde dekka heile og meir til.

Lenke til kommentar
kan ikke si at jeg har så veldig stor plass på pulten, men det fungerer knall, ikke noen problem, iallefall ikke ubrukelig:)

9177109[/snapback]

Sikkert heilt normal plass, og det er i såfall større enn på høgskule o.l ;)

Veit ikkje kva denne personen skal gå på, sjølv om eg har ei lita kjensle av at det er vidaregåande.

Edit: Pokker, trudde denne kom i samme posten som det ovanfor..

Endret av krizzzy
Lenke til kommentar

MAX 15,4"! Tror de aller fleste etter en stund blir kanske lei av å drasse med seg en 17" daglig til skolen. Stor forskjell på 13"->17" og 2kg->4kg

Og når du ikke skal spille heller. Og hjemme kan du jo bare koble til en ekstern skjerm hvis 13" blir for lite.

Mvh en som synes at tom 15,4" er for mye å drasse med seg..

Lenke til kommentar

jepp helt sant at 13" er bedre til skolebruk, når jeg selv trengte en laptop til skolebruk, så trengte jeg en kraftig enn som kunne kjøre programmer som autocad, inventor, archicad, atlantis rending, samt at jeg er("var") en aktiv gamer så da passet xps m1710 utmerket for meg:)

Lenke til kommentar

9176718[/snapback]

edit

9177017[/snapback]

Og du brukar den i timar og slikt òg? Må jo bruk rimelig stor plass på pulten. Uansett så er det kun no nyleg at dette er blitt vanleg på vidaregåande, og her har ein vel litt større plass på pulten enn kva som er normalt på høgskule o.l For min del så hadde det i alle fall vore ubrukelig. Hadde dekka heile og meir til.

9177082[/snapback]

sidekameraten min satt på 17" og gamea wow i timene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...