j-- Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (Valgte å putte dette i GNU/Linux-kategorien fremfor i Lydkort-kategorien, da jeg tror jeg vil få bedre respons på spørsmålet mitt her) Jeg vil snart kjøpe et bedre lydkort enn mitt aldrende "Creative Labs SB Live! EMU10k1". Lydkortet skal brukes på et system som kjører Ubuntu 7.04 (vil sikkert eksperimentere litt med andre distroer på sikt.). Lydkortet må støtte surround (minimum 5.1). Det vil ikke bli gjort noen opptak med kortet, så det er ikke så viktig. Det vil bli brukt ca. 50% til musikk, og 50% til film. (Det vil alltid være koblet til ekstern forsterker.). Budsjettet blir vel rundt 1000,- (Men kan strekke meg om det lønner seg.) I denne tråden prater miceagol varmt om M-Audio Revolution 5.1 og M-Audio Revolution 7.1. Har også hørt varme ord om ESI Juli@ og Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS. Creative X-fi er no-go fremdeles, har jeg lest meg frem til. Har lest igjennom "Fem lydkort i mellomklassen", men testen er nærmere to år gammel.. Noen som kan guide meg igjennom jungelen av inkompatible lydkort? Setter veldig pris på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå