Gå til innhold

Test: Chaintech Zenith 7NJS

Anbefalte innlegg

Jeg må si meg enig med det som står i den siste posten. Etter min mening er den testen ganske barnslig og milevis unna den stardanden hardware.no har på sine tester. Kortet ble omtalt omtrent som møbelprodukt og ikke som elektronisk device som det egentlig er. Jeg måtte bare le av det med nettverkschiper. Skal testpanelet legge seg liksom i elektronisk design av hovedkortet ? Eller er det noen som er såpass flinke at bare av å se på et kretskort kan avsløre alle hemmeligheter? Har det ikke truffet noen der at det finnes kanskje en grunn til at det er bare en nettverksplugg? Ellers savner jeg noen tester av det som priduktet er ment for å utføre-nemlig velte data raskt og feilfritt. Egentlig litt trist, det hele...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, jeg må nok utdype det. Alle produsenter prøver å designe produktet slikt at det er stilt best mulig i et konkurranseutsatt marked. Dette gjør de med ressurser de har og hyppige tester mens produktet utvikles. Når det gjelder ting som er uhyre komplisert(feks. MOBO) er det en rekke problemmer som skal løses, alt fra EMI til dataflyt.

Når noen "slakter" og nedverdigjør dette vanskelige arbeidet uten å se på det som er kjerne og det er selveste funksjon av produkter er det første jeg tenker på barneskoleklienter.

Eller finnes det der ute bilmekanikere som dømmer bildeler etter innpakning, hvor lett er det å montere de og pris. Eller var det kvaliteteten på disse som er viktig .....

Lenke til kommentar

Når det gjelder ting som er uhyre komplisert(feks. MOBO) er det en rekke problemmer som skal løses, alt fra EMI til dataflyt.  

Når noen "slakter" og nedverdigjør dette vanskelige arbeidet uten å se på det som er kjerne og det er selveste funksjon av produkter er det første jeg tenker på barneskoleklienter.  

Joda, jeg ser poenge ditt, men når andre produsenter får det til så burde vel de også få det til.

Kanskje det ikke er nokk gjennomgang fra produsentens side, som man se på kortet har fokusert ganske mye på lay-out, men ikke på funksjonalitet for kortet ser jo sexy ut med gule pci-porter og ei meget stidlig chipsetvifte.

Lenke til kommentar

award-gold.gif

Det var det kortet fikk hos vr-zone ja. Her har de testet ytelsen til hovedkortet, og er ikke det det viktigste? Slik som at PSU-ledningen dekker vifta er null problemer å fikse. Og er ikke de runde IDE-kablene lige lange som vanlige IDE-kabler man får med når man kjøper andre HK? Kanskje det ja. Men da sier de ikke noe om at de er for korte. Og det er ikke så stort minus akkurat at du må ta ut skjermkortet for å ta ut/sette inn ram. Tar de den ut tre ganger for dagen for å sikle litt på den kanskje?

Her kan du lese hele testen hos vr-zone

Lenke til kommentar

Det kan godt være det er sant, men her fokuserer vi på selveste testen som er misvisende i sin natur. De nevner jo i forbifart at kortet har god ytelse, bra BIOS og mye funksjonalitet og fokuserer på negative sider ved fysisk installasjonen.

Nå er det veldig vanskelig for lesere å vite hvor flinke var de til å skru med mindre man har fulgt med testpanelet i action. Til dags dato har jeg ikke sett hovedkort som tilfredstiller "mine" kriterier med plassering av plugger, installasjonløsninger osv.

En test av hardwarekomponenter skal i hovedsak dreie seg om produktet i bruk og det var tydeligvis uviktig for testpanelet.

Der borte (alle vet hvor) kunne produsenten saksøke de og ville antakelig vunnet i retten. Med mindre hardware.no ikke regnes som seriøs aktør som kane påføre skade og det er ikke tilfelle her.

Uh, det ble mye snakk her...

Lenke til kommentar

andre plasser på flere utenlandske så har dette kortet fått topp karakterer(tilnærmet) og faktisk bedre enn mange andre kort...

og hvem driver og tar ut og inn skjermkort i ett slik at det skal være noe problem.eller for den saks skyld ut og inn med mobo slik at det skal være så digert problem da.

har nu chaintech mobo fra før og må nu si meg fornøyd med det etter og ha brukt både asus epox aopen og abit tidligere.

han som har tatt den testen har vært meget lite upartisk er nu min mening.

kanskje noen andre skulel tatt testen i stede eller de kunne visst til fler utenlandske som har test av det.

tror man kunne også sammenlignet lenge uten å kunne glede mange

her er nu 1 test i allefall.

http://www.hothardware.com/hh_files/Mother...s_k7ncr18.shtml

Lenke til kommentar

Vel.. må slutte meg til de som mener Mohammed Sourrori gjorde en dårlig anmeldelse. Mitt syn på kortet (uten å ha testet det ennå) må være at det jeg ser, er hva jeg liker. Kortet ser ikke så veldig mye annerledes enn andre kort. Det er flere andre produsenter som har ATX pluggen på samme sted. (f.eks Asus, Abit og enkelte MSI hovedkort pluss noen ECS hovedkort)

Greit, det kan bli litt plundrete å mekke inni kassen om man har et Miditower (de gangene man skal skifte ram), men er dette så farlig?

Holder jo med å ta ut skjermkortet og sette fornøyd igang med jobben som alt i alt tar 2-3 minutter (inkludert skjermkortet...) Dette er normal tid ville nå jeg si :roll::roll:

At hw.no sitt testkabinett er et Fulltower (får inntrykk av dette pga slaktingen av kablene...) skal da ikke være Chaintec sin feil.

Bare ved å se på størrelsen på kortet, ser man at dette passer akkuratt inn i et Miditower og dermed er laget med tanke på eiere av et Miditower.

Min personlige mening er at Mohammed har gjort en skikkelig slakt test her og kunne sett litt mer på ytelse og BRUK istedenfor å tenke på det som alle overklokkere tenker på.

Hrmph!! Anmelderer ass, gi dem av en hånd og de krever straks å få smake av den andre!!

Mohammed har etter det jeg har sett gjort noen andre tester der han *sukk* også slakter produktet og påpeker feil som i det store ikke spiller noen som helst rolle....

S-Blazer

Lenke til kommentar

må si meg enig i at det er ren slakt han kommer med....

men det hindrer ikke meg å teste ut dette moboet...

siden det er akkurat det jeg kommer til å skaffe meg. slik test betyr ikke noe. samme sa de om apoogee kortet da det ble testet fler plasser at floppy kabel var for kort. men det passet da helt ypperlig inn i mitt kabinett som er midi.

Lenke til kommentar

Kortet blir slaktet her, helt enig. Jeg har ikke hatt et eneste problem med kortet, i mitt Chieftec miditower er det god plass, og jeg klarer å skifte minnebrikker selv med skjermkortet inne.... Så denne testen er noe usaklig må jeg si.

Send meg PM hvis dere lurer på noe =)

-Chaintech 7NJS

-XP2400+ @ 3000+ (~2400MHz)

-512mb DDR 2700

-GF4ti4200

Lenke til kommentar
normal kan du ikke holde kjeften din igjen? alle plassene jeg har sett deg snakke er det noe negativt,ingen bryr seg om hva som skjedde med deg og chainetch.. :wink:  

har du ikke skjønnt det enda?

selv om du og andre plages så HALLO!??

Er alltids noen folk som plages ned noe og bare fordi noen plages med twinmos så betyr jo ikke det at Corsair er bedre, fordi det er også folk med corsair som kunne tenkt seg Twinmos.

"Take a few minutes and reflect over what i have just said"

Hør her, den feilen var en GENRELL feil. ALLE med det kortet hadde denne feilen. For å referere til twinmos eksempelet ditt, og ta et billedlig eksempel. Hva hvis twinmos hadde solgt DDR2700 ram som bare gikk på DDR2100? Videre støttet det ikke nyere hovedkort og selv om twinmos hadde kunnet rettet dette opp ga de en god faen i kundene siden penga var tjent, og satset heller på nyere produkter for å få mer penger i kassa. Selv om denne fikk gode tester når den kom ut pga de kunne ikke prøve å kjøre denne på mer enn DDR2100, og de hadde ikke en av de nyere hovedkortene den ikke var kompatibel med. Tenk deg så at dette var den nye brikken i den nye "badass" serien til twinmos. Ville du vært særlig begeistret når rambrikke nummer 2 fra twinmos så fikk en da en god test... :-?

Hmmm, tenker du ville likt det ja eplus2.gif

Lenke til kommentar

Vel en grunn til at Chaintech har gjort det bra i ytelse test kan ha noe med at de jukser med FSB`en da???

Sjekk her :

http://www.tomshardware.com/mainboard/2002...es/image029.gif

Det er bare ASUS som er "ærlige" nok til å kjøre på standard buss, og ikke overklokkings buss. Og alikevel vinner ASUS A7N8X

siterer Tomshardware: "It's hard to tell how often we already wrote this, but once again, Asus squeezes slightly more performance out of the chipset than the two competitors. If you're out for power, go for it. "

Og i tilleg ASUS A7N8X har ett veldig bra layout, mye bedre enn Chaintech sin, og! Hvorfor i huleste Chaintech har valgt å kutte ut Nforce2 onboard lydkortet og slengt på egen chip må en bare lure på! Dårligere lyd er iallefall resultatet. Jeg har lest en god del tester rundt om kring og ingen andre får så positive test resultat som A7N8X Delxue, det er helt sikkert. Ting som jeg synes er dårlig ASUS vs. Chaintech er: Manglende S-ATA converter, manglende front med USB(kan kjøpes separat) og manglende V.core justeringer(finnes, men går ikke så langt som Chaintech Zenith). Men greier Chaintech Zenith 250 mhz fsb? (effektivt 500mhz ddr) Hothardware greide bare 182 mhz stabilt, lelele! A7N8X min greide 215 MHZ FSB, men ved 216 da sa DDR rama nei! Ved 215 måtte jeg sette ned fsb`en slik at jeg fikk lavere full speed, så 205 er nok passe for meg, forløpig.

Dessuten er det jo villt irriterende når kablene som følger med er for korte! Hadde faen meg klikka hadde jeg fått en haug med kabler som var ubrukelige i mitt "lill" maxi tower fra A-OPEN! Også har visst ikke Chaintech no særlig bra oppfølgning har jeg hørt, manglende/dårlige bios oppdateringer osv. ASUS er flinke på å komme med nye bioser.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig med det som står i den siste posten. Etter min mening er den testen ganske barnslig og milevis unna den stardanden hardware.no har på sine tester. Kortet ble omtalt omtrent som møbelprodukt og ikke som elektronisk device som det egentlig er. Jeg måtte bare le av det med nettverkschiper. Skal testpanelet legge seg liksom i elektronisk design av hovedkortet ? Eller er det noen som er såpass flinke at bare av å se på et kretskort kan avsløre alle hemmeligheter? Har det ikke truffet noen der at det finnes kanskje en grunn til at det er bare en nettverksplugg? Ellers savner jeg noen tester av det som priduktet er ment for å utføre-nemlig velte data raskt og feilfritt. Egentlig litt trist, det hele...

velte data kan alle kortene, mojne. Det er maksimalt 1-2% som skiller de kortene (og der er asus best anyway) Derfor må man teste de andre tingene som ikke er felles for alle, skjønner du ikke det? Og når chaintech har et mongo design som gjør at enkelte kan få problemer med å installere, som blokker vifte og som leverer en nille-pakke det suser av og oppå det hele kutter ut et kanon integrert lydkort for å putte på et annet ser det ikke lyst ut. Nettverkschippen har man betalt for men får ikke bruke pga de tullingene ikke har spandert 50øre på en rj45 kontakt. man betaler også ekstra for et lydkort som er helt bak mål og må bruke penger på et nytt audigy2 kort. Dette koster da 1000kr i tilegg til at kortet er dyrere enn de andre fra før (som tilogmed har begge nettverkschipper). ikke bra, ikke bra headshake.gif

Lenke til kommentar

men det gjelder apogee som står der...om at det var noe kluss med vis man rbukte alle 3 minne soklene. og der står det ikke twinmos..

vet bare at mitt apogee funker helt greit med twinmos.

og zenith måtte man ha 2 minne og at minne sokel 3 måtte ha en brikke.,

men står ikke noe om at det har noe med type minne.

eneste på apogee er vis 3 minnebrikker er brukt med 333. så sette den hastighet ned til 266.

men fremdeles sto det ikke noe om zenith da.

vis ikke andre har noen andre linker å vise til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...