Howard Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Test: Chaintech Zenith 7NJS I september testet vi et KT333-basert hovedkort fra den taiwanske hovedkortprodusenten Chaintech. Nå har vi tatt en rask titt på et nytt hovedkort fra Chaintech, og denne gangen dreier det seg om et nForce2-basert hovedkort i den såkalte "high-end"-klassen. Les testen her. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Dette var vell som ventet at et merke som chaintech. Nei gutter, hold dere til abit,asus og epox Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Dette var vell som ventet at et merke som chaintech. Nei gutter, hold dere til abit,asus og epox ...det er jo bare plass til et hovedkort i maskina daaaa!! :o tjihi....måtte bar!!! AKIRA Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Ble nå skikkelig skuffet! Hadde tenkt meg dette hovedkortet, men nå faller vel valget heller på A7N8X Delux(som alle andre har) Har altfor stort kabbinet for det skit hk-et, nei nei nei. Mvh,Sarge Lenke til kommentar
Laka Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Du kan ikke få for store forhåpninger selv om hovedkortet så bra ut. Det er ikke det som teller. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Du kan ikke få for store forhåpninger selv om hovedkortet så bra ut. Det er ikke det som teller. Så du tror det er det eneste jeg går etter når det gjelder hk? Der tar du feil "Lazy boy", Chaintecs forrige serie "Apogee" fikk faktisk strålende kritiker. (+ at i utenlandske tester har zenith serien kommet bra ut!, men der nevnte de ikke alle problemene som hw har funnet) Mvh,Stian Lenke til kommentar
Laka Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Sa ikke ikke det, fælt å provosert du blir. Du hadde jo ingenting å bakke opp påstanden din med, og de utendlanske testene vil jeg svært gjerne se. Du overdriver no veldig når du sier at Apogee serien fikk strålende kritikker, har du lest denne f.eks.? Den viser at Apogee leverer svak ytelse, så det er ingen spesiell grunn til å kjøpe dette kortet. Men har du andre tester som motbeviser dette, så vil jeg gjerne se dem. Jeg tror nok det er du som tar feil. Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hmm Ser dette kortet får gode resultater hos andre test grupper rundt omkring. vel vel eneste måten å finne det ut på er vel å prøve. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hmmSer dette kortet får gode resultater hos andre test grupper rundt omkring. vel vel eneste måten å finne det ut på er vel å prøve. Fant en del tester med Goggle, de snakker for det meste om ytelsen og det sa jo ikke HW.no noe negativt om. Hva var det som trakk så veldig ned da? Layout? Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 har kortet selv.. jeg liker det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Utseende bedrar vist ganske kraftig... Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Men uansett, den som har skrevet denne artikkelen har tatt helt av i oppramsingen av dårlige momenter. Det er greit man ikke kan plassere dette kortet på toppen blandt HK, men man trenger ikke å gjøre alt så innmari vanskelig. F.eks: ** ....ATX-kabelen detter over prosessorvifta og blokkerer viften, ja nærmest som et lokk - veldig uheldig. Spesielt med tanke på at Chaintech har prøvd å rette dette hovedkortet mot blant annet overklokkere.... -> De (aller) fleste hard-core overklokkere bruker ikke luftkjølere uansett. ** Zenith 7NJS' bakpanel har ikke et helt standard design, slik at man blir nødt til å bytte hele I/O-panelet bak kabinettet. Et passende I/O-panel følger med hovedkortet - gudskjelov. -> Ånei! Bytte ut hele I/O-panelet! For et slit! Detter er seriøst overhode ikke noe å henge seg opp i! Det er akkurat det samme med noen ASUS-kort. Mitt A7V333 f.eks. ** Chaintech har ikke bare vært uheldig med plasseringen av ATX-pluggen men det er svært så trangt rundt AGP-porten. Har du et stort skjermkort (gjerne et GeForce4 Ti-kort) blir du nødt til å ta ut kortet hvis du skal sette inn mer RAM. Tungvint og dumt. -> Når ble det tungvint å ta ut skjermkortet? Tar jo uansett bare 10 sekunder. Det er forrseten det samme med mitt A7V333 siden jeg har et stort Gf4 Ti. Og man skal vel skifte/få ny ram så utrolig ofte heller? Men uteenom dette synes jeg testen er grei. Det at tilkoplinger for C-Box'en og floppykabelen er dårlig plassert er jo dumt. Og dette med lydbrikken og LAN-porten. SÅ: grei test men dere tok for hardt i noen steder etter min mening. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hehe snakk om slakt ganske lang minus tekst. Uansett hadde jeg personlig aldri kjøpt dette kort,for stiv pris ja du får mye men du har heller ikke bruk for det,runde ide kabler er jo plus men ikke hvis de er korte.haha Lenke til kommentar
Star Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 slakkt hk.. ska sje eg har iallefall link to the future -- msi Lenke til kommentar
Laka Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Utseende bedrar vist ganske kraftig... Det kan du trygt si. Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Du kan ikke få for store forhåpninger selv om hovedkortet så bra ut. Det er ikke det som teller. Så du tror det er det eneste jeg går etter når det gjelder hk? Der tar du feil "Lazy boy", Chaintecs forrige serie "Apogee" fikk faktisk strålende kritiker. (+ at i utenlandske tester har zenith serien kommet bra ut!, men der nevnte de ikke alle problemene som hw har funnet) Mvh,Stian hmh, javel jeg skal fotelle deg at det kortet du viser til der føler jeg meg svindlet på. les her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...6714&highlight= samme som gikk igjen her: så bra ut, men chaintech har verken kompetanse eller gir god nok "etterservice" (da mener jeg support av bios osv ETTER penga er rent inn) <---- pengegrisk lite serviceinnstilt chaintech jævel Lenke til kommentar
3dprophet2k Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 normal kan du ikke holde kjeften din igjen? alle plassene jeg har sett deg snakke er det noe negativt,ingen bryr seg om hva som skjedde med deg og chainetch.. :wink: har du ikke skjønnt det enda? selv om du og andre plages så HALLO!?? Er alltids noen folk som plages ned noe og bare fordi noen plages med twinmos så betyr jo ikke det at Corsair er bedre, fordi det er også folk med corsair som kunne tenkt seg Twinmos. "Take a few minutes and reflect over what i have just said" Lenke til kommentar
skyline Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg tenkte på dette Chaintech kortet når jeg skulle oppgradere, men fant fort ut at A7N8X Deluxe var høvdingen, så da måtte det bare bli sånn! Visste dere forresten at med bios upgrade greier A7N8X DELUXE 250 MHZ FSB??? (vel man kan iallefall stille det så langt opp) Lenke til kommentar
metaman Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg setter intelektet til testguttene i tvil. Alle andre steder setter (tomshardware.com... +++++ gidder ikke nevne alle) Setter ytelsen høyere enn hvordan kortet passer med kabinettet (les for korte kabler !?) Hvis korte kabler og layout gjør det vanskelig å installere så, ja da er det vel ikke mer å si om testpanelet. Kortet har fått omtaler som "The best AMD sollution ever" osv.. metaman Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg setter intelektet til testguttene i tvil. Alle andre steder setter (tomshardware.com... +++++ gidder ikke nevne alle) Setter ytelsen høyere enn hvordan kortet passer med kabinettet (les for korte kabler !?) Hvis korte kabler og layout gjør det vanskelig å installere så, ja da er det vel ikke mer å si om testpanelet. Kortet har fått omtaler som "The best AMD sollution ever" osv.. metaman Tror ikke det er noe galt med intelektet. Det handler egentlig om hva personen selv syns om kortet. At han prioriterer layout og slakter det for det syns jeg er helt greit. Men når man leser slike tester så burde man ikke bare se på en test, men se på flere og få flere meninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå