Gå til innhold

Instrumenter til båten min


Anbefalte innlegg

Skal koble til turteller, knopmåler og voltmeter til båten min.

Jeg har ikke noe peiling så sånn.

Jeg mener å h hørt at på knopmåler må man ha en giver eller no

Turteller har jeg ikke peiling på ossen skal kobles til.

og voltmeteret regner jeg med bare skal festes på + og -.

instrumentene jeg skal bruke er forøvrige Yamaha analoge avanserte.

og tilslutt, hvilke verktøy bruker man til å skjære hul i dashen til instrumentene?

motoren er som dere kanskje vet en 9.9 vmax

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For og skjære hull til instrumentene bruker du hullsag.....

 

Voltmeter er greit og ha i båten i og med at du har batteri, knopmåler er greit det og men turteller er det ikke noe særlig vits med på en så liten motor.... Angrer på at jeg kjøpte det til min egentlig. Er ikke sikkert din motor/kontrollboks har uttak for turteller heller og at du må "trikse" til noe selv.

 

Trykklogg (knopmåler) Må ha en pitot(giver) for og virke ja, denne bli montert bak på akterspeilet.

Lenke til kommentar
For og skjære hull til instrumentene bruker du hullsag.....

 

Voltmeter er greit og ha i båten i og med at du har batteri, knopmåler er greit det og men turteller er det ikke noe særlig vits med på en så liten motor.... Angrer på at jeg kjøpte det til min egentlig. Er ikke sikkert din motor/kontrollboks har uttak for turteller heller og at du må "trikse" til noe selv.

 

Trykklogg (knopmåler) Må ha en pitot(giver) for og virke ja, denne bli montert bak på akterspeilet.

9176104[/snapback]

 

Hei.

hadde du giddet å gitt meg en litt mere presis forklaring på det med knopmåler?

 

Takker hellers for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Det med knopmåleren kommer på om du har trykklogg som er det mest vanlige eller om du har elektronisk måler.

 

Har du trykklogg, skal den ha en pitot (som er føleren), montert helt nede på bunnen av akterspeilet, under vannlinja. Mellom pitoten og trykkloggen skal det kun gå en slange. Du trenger ikke strøm til den med mindre du vil ha lys i den.

Lenke til kommentar
Det med knopmåleren kommer på om du har trykklogg som er det mest vanlige eller om du har elektronisk måler.

 

Har du trykklogg, skal den ha en pitot (som er føleren), montert helt nede på bunnen av akterspeilet, under vannlinja. Mellom pitoten og trykkloggen skal det kun gå en slange. Du trenger ikke strøm til den med mindre du vil ha lys i den.

9180111[/snapback]

 

Jeg tror det er elektrisk det jeg skal ha grunnet, det er ikke vanlige analoge instrumenter, men avanserte analoge instrumenter, men det er jo med måler det er ikke sånn elektronisk

Lenke til kommentar
skal ikke kapre tråden  men siden vi er inne på knopmålere :p

 

jeg har mercruiser alfa one drev å alle sier at det sitter knop reciver i drevet ?

noen som vet hvor ?

9195784[/snapback]

 

Jeg har bravo one, på mitt drev satt det en liten blindplugg på "plata" på innsida, litt over der akslingen går gjennom. Var bare å bytte denne med en nippel og koble på slangen. Det er nesten umulig å se denne når motoren er montert, men da er det greit å stikke ned digitalkamera og knipse noen bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...