Gå til innhold

Nokia E61i, HTCS710 eller M600i?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg trenger ny mobil og har derfor sett litt kjapt gjennom hva som er det hotte for tida. Jeg kom da over disse telefonene.

Jeg setter fulltastatur, batteritid og wi-fi veldig høyt på listen. Jeg vil kunne skrive meldinger fort og også kunne surfe på wifi med den der det er mulig. Hva vil dere anbefale meg? Har dere evt. noen alternativer til disse?

SE M600i

Nokia E61

HTC S710

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv en storfornøyd eier av HTC S710 og querty tastaturet og

wi-fi fungerer utmerket.

Batteritiden på telefonen er som på alle andre telefoner som har mye farger og stor skjerm, ikke like bra. Ved normal bruk, altså ca. 1 time ringing hver dag, samt litt tasting på telefonen så varer batteriet i 3 dager.

Veldig godt fornøyd med denne telefonen i seg selv og siden den har Windows Mobile 6, som er veldig forbedret fra sin forgjenger windows mobile 5.

Lenke til kommentar

Hvordan går man egentlig fram for å skrive ÆØÅ på S710? Det er ikke dedikerte taster?

S710 og E61i er gode på batteritid gitt hva du har stappet inn av funksjoner. Selv valgte jeg Nokiaen, men det handler mye om man liker Symbian eller WM mobiler. M600i ville jeg ikke vurdert iom at det ikke er wlan på den.

Lenke til kommentar
Hvordan går man egentlig fram for å skrive ÆØÅ på S710? Det er ikke dedikerte taster?

S710 og E61i er gode på batteritid gitt hva du har stappet inn av funksjoner. Selv valgte jeg Nokiaen, men det handler mye om man liker Symbian eller WM mobiler. M600i ville jeg ikke vurdert iom at det ikke er wlan på den.

9178266[/snapback]

Du må sørge for å få kjøpt en S710 som er nordisk, da står ÆØÅ merket på telefonen og det eneste du trenger å gjøre er å trykke inn 1 ekstra tast for å få skrevet bokstavene.

Siden trådstarter heller mot S710 fra HTC råder jeg deg til å lese tråden om HTC S710, der du kan lese om både noen ulemper og veldig mange fordeler med telefonen. Link til tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=739481&st=0

Lykke til!

Lenke til kommentar

S710 virker som et godt valg. E61i passet bedre for meg av forskjellige grunner, men føler det koker litt ned til hvilket operativsystem du liker her. Er jo forsåvidt greit med 3G og om du trenger det må du velge bort HTC eller vente på S730.

Nokia E61i er en perfeksjonert E61 med de fordeler og ulemper det bringer med seg. Fordelene er utvilsomt batteritiden, tilkoblingsmulighetene (EDGE og 3G + wlan), det utrolig gode tastaturet, ingen bevegelige deler (argh, husker fremdeles skyvemekanismen på N80 *rivesegihåret*), 2,8" skjerm med hele 16 mill farger (er vel 65k farger på S710 om jeg ikke husker helt feil? Tror det er WM som setter begrensning på 65k farger), masse 3. parts programvare (som det også er bøttevis av til S710) ++. Det noen trekker frem som negativt er bredden på telefonen. Selv merker jeg mye mindre til E61/E61i i lomma enn jeg gjorde med N80 f.eks. takket være at den er så tynn (mellom 11,5 og 13,9 mm fra tynnest til tykkest), men det er virkelig smak og behag. Kan du ikke leve med en bred telefon så er det trolig ikke særlig lurt å anskaffe en slik, men jeg anbefaler deg å ta en tur i butikken å kjenne litt på den.

Grunnene til at jeg valgte E61i fremfor S710 var de knallgode tastene med dedikert ÆØÅ og den store fargesterke skjermen som gjør det helt gull å bruke telefonen som GPS navigasjon samt å se video på den. Jeg har ikke angret et sekund. Det at telefonen føles helt på randen til Nokia 8-serie eksklusiv hva byggekvalitet angår er bare en kjempebonus. S710 har jeg ikke brukt mye tid på, men jeg syntes E61i føltes mye fastere og mer kompakt ut, men det kan fort hende S710 er helt konge den også. Det skal imidlertid veldig mye til for at jeg bytter på en stund. Jeg har virkelig funnet telefonen for meg. Ga 3700 kr, hadde jeg fått E90 til 5000 hadde jeg fremdeles ikke valgt den over E61i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...