Gå til innhold

Master-IT er konkurs


Anbefalte innlegg

Tragisk hendelse rett og slett og at det ikke ble gjort bedre backup av firmaet før dette ble gjort ser jeg på ganske så tragisk.

 

Det jeg ville ha gjort for alle de partene som var involvert var å ta kontakt med advokat og hørt hva en skal gjøre for slike ting som dette her tror jeg kan ta LAAANG tid igjennom rettsvesenet i Norge og jeg tror ikke jeg ser noen løsning som kommer ved det første.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg visste det bare, at denne butikken drev ren svindel.

 

Bestilte selv en harddisk rundt jul derfra, etter å hatt sett en annonse for Master-IT her på HW.no.

 

 

Det ble mye rot, endte med å måtte ringe opp flere ganger (og jeg pratet også med denne hovedmannen (som jeg har navn og tlf-nummer til), før disken ble sendt. Tok vel nærmere en måned før jeg fikk disken.

 

Etter dette fikk jeg til og med inkassovarsel av dem, enda jeg hadde forhåndsbetalt. Master-IT klarte ikke å få vekk dette, tross alskillige lovnader.

Jeg måtte ringe DnB for å ordne dette, og dette gikk fort og greit å få den saken ut av verden. Det endte faktisk med at DnB (som Master-IT brukte som inkassoinnkrever) fakturerte Master-IT for jobben DnB hadde gjort, som egentlig Master-IT skulle hatt gjort. En liten hevn som gjorde godt.

 

Håper nå alle fra powerby'et får pengene sine. Good luck!

9178436[/snapback]

 

Akurat nøyaktig det som skjedde hos meg også (wd500 RE2), men hos meg kom "****" med en drøss med dårlige unnskyldninger hver gang jeg ringte og spurte om disken skulle bli sendt snart. Han skyldte stort sett på en viss postbil som skulle ha glemt en hel container osv... herregud. Noen måneder etter jeg hadde fått disken fikk jeg inkassovarsel, men denne disken var forhåndsbetalt med visa.

 

Makan til drittfirma.

Håper kjøperne på avforum får saken i orden!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at Master-IT har hatt en salgspantavtale med sin leverandør, slik at om denne Ivar har hatt utroskapsambisjoner over hele linjen, vil det være betydelige summer som selskapet skylder leverandøren. Med et salgspant for de videredistribuerte varer, vil plutselig alle eiendeler ved konkurs bli dirigert i retningen salgspantholder. Kort fortalt: Avforum-gjengen får bare smulene som er til overs.

9179060[/snapback]

Men hvor/på vilken måte kommer i såfall underslag-anmeldelsen inn i bildet? (forresten "noen" som har sett at anmeldelse ER innlevert?) Hvis disse 860 000 har gått med til å dekke andre ubetalte fakturaer firmaet hadde på tidspunktet, så skjønner jeg ikke hvorfor N.N. (angivelig) er anmeldt for underslag? Slik jeg tolker ordet "underslag", så er det noe man gjør for å berike seg selv, og det har ikke skjedd(?) :dontgetit:

 

http://e24.no/naeringsliv/article1912585.ece

 

Sitter med en følelse av at det er flere/andre, som også burde granskes evt. anmeldes, og som kan ha beriket seg direkte/indirekte på dette store & uventede pengebeløpet som plutselig ramlet inn. Å bare slå seg til ro med at Master-it "går konkurs" blir for enkelt..

 

Jeg er en av de berørte, og saken følges tett opp. 

Man bruker ferieuken godt på å få det beste ut av denne saken...

9176141[/snapback]

Er "alt" overlatt til Lygren/AVforum, eller har dere som har betalt fått noe hjelp av AVForum til å komme i kontakt med hverandre, slik at dere kan organisere dere og evt. utpeke en kontaktmann selv, vurdere egen advokat bistand, etc.?

Lenke til kommentar
er det seriøst mulig? skal ikke si no mer, men trodde virkelig mr. x hadde lært etter euro-pall ferie.

9179834[/snapback]

 

<OT>

Tjaa.. 1 mill på bok etter noen uker på "ferie" med gratis kost og losji ? Ingen straff avsagt av norske domstoler som er avskrekkende for de impliserte... desverre..

</OT>

Lenke til kommentar

Utrolig kjedelig for de som har bestilt TV. Jeg vet iallefall at jeg aldri hadde gitt meg før ALLE pengene var returnert til meg, på et eller annet vis. Men heldigvis er jeg ikke i den situasjonen. Minner litt om dette Whitebox-opplegget for et par år tilbake.

 

Hadde jeg vært "den ansatte" i Master-et-eller-annet hadde jeg vært livredd for helsa mi, for å si det mildt...

Lenke til kommentar
Saken ser ut til å være vanskelig å sette skyld. Men at AVforum overførte pengene, selv om de sa de ikke skulle det. Mener jeg er en feil begått av AVforum, og ikke Master-IT.

9176249[/snapback]

 

 

Tja er vel egentlig det. Personlig mener jeg AV forumet og PowerBuy fyren er den som har opptrått særdeles klanderverdig. Faktisk så det grenser til å være økonomisk ansvarlig, enten via et selskap han måtte drive avforum fra eller pseronlig.

 

Master-IT AS som krevde forskuddsbetaling hadde på avtaletidspunkt rett under 500.000,- kroner som var forfalt til inkasso. Også deres moderselskap Masterminds AS hadde på avtaletidspunktet pådratt seg i overkant av 650.000,- kroner i inkassosaker. Ser en nermære etter så ser en jo at flere av sakene er rimelig ferske. Det betyr at å handle med noen av de to selskapene vil være forbundet med risiko. Det gjelder i særdeleshet der så store beløp betales i forskudd og bare oversendes bankkonto.

 

Avforumets mann lovet jo sine powerbuyers at pengene ikke skulle betales på forskudd. Her har han faktisk missledet sine "kunder". Bevisst eller ubevisst. De som faktisk har tapt penger på dette bør se på muligheten for å kreve avforum for regress, eller holde avforum ansvarlig. *Redigert* Ser at Lygren i avforum tilbyr knapper og glansbilder til sine medlemmer. 7500 kroner for et tap på 20.000+. Her må det da være rom for å forhandle frem noe bedre? Hvordan vil denne saken vurderes ut ifra juristers ståsted? Har lygren ansvar? Kan han da stilles personlig ansvarlig? Om så er tilfellet, er det da riktig at alle skal tape 12.500 kroner?

Er ikke utenkelig at Lygren har vært i kontakt med jurister som mener han kan holdes ansvarlig gjerne via Pc Performance ANS som kanskje drifter AvForum.no eller personlig. Og derfor kommer med et slikt utspill for å fremstå som løsningsorientert?. Slik de presenterer seg selv i Om Oss kan en jo ikke annet en å forstå ting slik at det er et selskap som er ansvarlig for driften av avforum, og dermed også juridisk ansvarlig for hva Lygren foretar seg mtp transaksjoner etc.

 

Slik jeg ser det fra utsiden burde det alrdri vært overført betydelige beløp til et firma som for det første har et svært frynsete rykte på forumet. Sekundert så ser en dersom en gidder å sjekke de opp at de har hatt store problemer med å gjør opp for seg underveis. Master IT hadde svært lav kredittrating på tidspunktet hvor overføringen fant sted.

 

Så spørsmålet her vil jo være om avforum faktisk har tjent penger på dette. Har de krevd noen former for gebyrer fra kjøperne? Dersom de har det er det jo en form for næring/inntekt. Da bør en også kunne forvente at de opptrår ryddig og seriøst for sine medlemmer.

 

Og i næringslivet så vet en jo at fra tidligere rettskraftige dommer at dumskap, uvilje til å sjekke fakta og generell naivitet faktisk kan innbære økonomisk ansvar.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Det vil være vanskelig å unngå alvorlige konsekvenser for masterImperium.

Daglig leders aktiviteter og blandning av roller i så mange selskaper, Revisorens rolle i alle de selskapene som merkelig nok huses under samme tak for alle selskapene ,AV og MAS (de sparer kanskje reiseutgifter på denne måten? :whistle: ), må graves opp og etterforskes.

 

Å lese AV…poster før og fram til 24/07, argumentasjon for manglende info/oppfølging, aktivitet i endringsmeldninger for noen selskaper rund den tiden, hos Brønnøysund, osv, osv, etterlater ikke tvil hos meg om hva de driver med.

Riktig nok brukte jeg over 1000kr i januar for hente utskrifter fra Brønnøysund vedrørende en del av dem, og er ikke overasket.

 

Til slutt----å lure så Lite penger, fra Så mange, på denne måten, er en Idiotisk og Desperat handling.

De har åpenbart ikke kreditverdighet hos noen lenger og dermed må de bruke slike metoder, for å sikkert holde liv i minst et av selskapene. Åpenbart ----holdning as.

 

Trist for mange---men det er ikke katastrof. Derimot må slike selskaper Forsvinne fra jordens overflate, slik at de som driver på "normalt" kan få sjanse å overleve.

 

At AV typen haster på så mye for å få en ordning, er og merkelig.

I en slik situasjon burde de bruke riktige kanaler, og vente til rettslig info, før de handler.

Lenke til kommentar

Ikke rart Master-IT / Masterminds måtte ha forskuddsbetalt penger fra AVforum sine brukere når de allerede hadde en haug meg inkassosaker.

 

Kanskje de ville ha pengene fra AVforum for å dekke annen gjeld?

 

Blir interessant å se hva bobestyrer / borevisor graver frem her...

 

 

MASTERMINDS AS

 

BETALINGSANMERKNINGER

INKASSO

Registreringsdato 07-06-2007

Beløp (i hele NOK) 1 947

Kilde LINDORFF AS(CREN)

Referanse 14678615

Kreditor ISS FACILITY SERVICES AS

INKASSO

Registreringsdato 03-06-2007

Beløp (i hele NOK) 118 025

Kilde LINDORFF AS(CREN)

Referanse 14668112

Kreditor GE CAPITAL SOLUTIONS AS

INKASSO

Registreringsdato 21-05-2007

Beløp (i hele NOK) 422

Kilde LINDORFF AS(CREN)

Referanse 14633775

Kreditor POSTEN NORGE AS LOGISTIKK

INKASSO

Registreringsdato 26-04-2007

Beløp (i hele NOK) 20 294

Kilde GOTHIA AS(DIRE)

Referanse 349523

Kreditor NORDIALOG NYDALEN

INKASSO

Registreringsdato 18-04-2007

Beløp (i hele NOK) 593 500

Kilde PAYEX COLLECTION AS(KREP)

Referanse 1388958

Kreditor FOUR LEAF TECHNOLOGIES AS

INKASSO

Registreringsdato 02-04-2007

Beløp (i hele NOK) 11 867

Kilde LINDORFF AS(CREN)

Referanse 14501665

Kreditor ALLKOPI AS

INKASSO

Registreringsdato 22-02-2007

Beløp (i hele NOK) 64 800

Kilde MONETO KAPITAL AS(MONE)

Referanse 230665

Kreditor CRAYON AS

 

 

MASTER IT AS

 

BETALINGSANMERKNINGER

TINGL KONKURS

Registreringsdato 30-07-2007

Beløp (i hele NOK) 0

Kilde LØSØREREGISTERET(LØSØ)

Referanse 0

Kreditor ADV. VIGGO SCHERGER, AKERSGT. 8, 015

INKASSO

Registreringsdato 10-07-2007

Beløp (i hele NOK) 161 353

Kilde SVEA FINANS AS(SVEA)

Referanse 3948731

Kreditor SCRIBONA NORDIC AS

INKASSO

Registreringsdato 26-04-2007

Beløp (i hele NOK) 50 766

Kilde GOTHIA AS(DIRE)

Referanse 349530

Kreditor NORDIALOG NYDALEN

INKASSO

Registreringsdato 04-04-2007

Beløp (i hele NOK) 186 194

Kilde PBK OUTSOURCING NORGE AS(PBKI)

Referanse 225875

Kreditor REGNSKAPSBISTAND AS

INKASSO

Registreringsdato 17-01-2007

Beløp (i hele NOK) 87 346

Kilde KREDINOR OSLO(KFOS)

Referanse 2007132554

Kreditor TCI COMPUTER AS

INKASSO

Registreringsdato 09-01-2007

Beløp (i hele NOK) 2 690

Kilde CREDICARE AS(SOGN)

Referanse 3601499

Kreditor BICO BIL AS

Lenke til kommentar

Lei sak. Syns synd på folka som har tapt mye penger. Personen som hadde ansvaret for powerbuyen har opptrått meget uprofft. Selskapet hadde frynsete rykte på nettet pluss inkassosaker, er ikke akkurat Nobel materiale å forskuddsbetale nesten 1 million kroner. Burde ha ordna en bankgaranti.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Saken ser ut til å være vanskelig å sette skyld. Men at AVforum overførte pengene, selv om de sa de ikke skulle det. Mener jeg er en feil begått av AVforum, og ikke Master-IT.

9176249[/snapback]

 

 

Tja er vel egentlig det. Personlig mener jeg AV forumet og PowerBuy fyren er den som har opptrått særdeles klanderverdig. Faktisk så det grenser til å være økonomisk ansvarlig, enten via et selskap han måtte drive avforum fra eller pseronlig.

 

Avforumets mann lovet jo sine powerbuyers at pengene ikke skulle betales på forskudd. Her har han faktisk missledet sine "kunder". Bevisst eller ubevisst. De som faktisk har tapt penger på dette bør se på muligheten for å kreve avforum for regress, eller holde avforum ansvarlig. Er ikke utenkelig at Lygren har vært i kontakt med jurister som mener han kan holdes ansvarlig gjerne via

 

Pc Performance ANS som kanskje drifter

 

AvForum.no eller personlig.

 

Og derfor kommer med et slikt utspill for å fremstå som løsningsorientert?. Slik de presenterer seg selv i Om Oss kan en jo ikke annet en å forstå ting slik at det er et selskap som er ansvarlig for driften av avforum, og dermed også juridisk ansvarlig for hva Lygren foretar seg mtp transaksjoner etc.

 

9180226[/snapback]

Må si jeg er sjokkert at det handler om en person (Lygren) med lang erfaring (ingen novise/nybegynner) med nett-relatert handel (tidl. www pcshop.as) og nåværende AVShop (12 millioner kroner omsetning) Med Lygrens erfaring med rutiner omkring kjøp/salg/import, er det merkverdig det som har skjedd. Synes også det er rart at ikke AVshop liksom kan konkurrere på pris :roll:

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=980531198

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988897833

 

Hadde det vært meg som hadde tapt kr.20 000 på dette tv-kjøpet, hadde jeg nok godt direkte på Lygren ja, og krevd penga tilbake.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
For min del har saken løst seg, jeg får levert en relativt dyr 40M86 (20 000,-). Jeg orker ikke krangle (les: gå videre med saken, ta den fremfor retten etc) om småpenger, det er nok ingen tjent med. :)

9184202[/snapback]

 

Damn. Var du en av de involverte?

 

Masse tull. Trodde jeg skrev PM :S

 

Dog er bilde ræva, men orka ikke mer montering i dag:

 

http://farm2.static.flickr.com/1198/966890...0f468a9e3_o.jpg

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Jupp, det medfører riktighet. Har handlet på nettet i mange år, en dag måtte det jo smelle. :!:

 

Jeg har egentlig tatt det ganske så rolig vedrørende denne saken da jeg har lagt av litt penger til slike krisesituasjoner. At jeg "taper" ca. 4000,- på 40"'eren tar jeg som en aldri så liten lærepenge.

 

Hadde lenge ansett pengene som tapt. Nå har jeg jo plutselig råd til å kjøpe meg et par stativhøyttalere og rørforsterker. Hmmm. :--P

Lenke til kommentar

Har allerede en HTPC (dvs, har en om et par uker når jeg får ut fingeren og kjøper meg ny arbeidsstasjon). Jeg sitter allerede på et helt greit H/K-oppsett med Proson-fronter, er litt keen på å oppgradere.

 

PS3 er en fin tanke, skal ikke se bort ifra at en sånn en finner veien til stua i løpet av høsten. Akk, kan bli slitsomt å komme seg bort til laboratoriet fremover.

 

Om du kommer syklende til Trondheim en dag så skal jeg invitere deg på boller, brus og PS3 Øyvind. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...