Gå til innhold

Master-IT er konkurs


Anbefalte innlegg

Alle andre butikker lå derimot 4000,- over denne prisen som du nevner kilik. Og SHG.no som var de som hadde den til 21300,- tar 995,- i frakt, i tillegg til at de har latterlig lange leveringstider.

 

Mange nok grunner til at powerbuyet ble et vesentlig bedre alternativ.

9177167[/snapback]

Selvsagt er det klart billigere. Det er jo hele greia med powerbuys at man skal spare på det i forhold til butikk. Men mistenkelig billig synes jeg ikke det var og som andre påpeker var den på tidspunktet billigere i butikk i Sverige. Prisbesparelsen på tidligere vellykkede powerbuys på AVForum har vært omtrent like stor.

 

Men hvordan funker det med datterselskaper? Bør man ikke se om det er penger i morselskapet Masterminds før man kan slå seg konkurs? Virker rart om Masterminds kan fortsette som før i alle fall...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle andre butikker lå derimot 4000,- over denne prisen som du nevner kilik. Og SHG.no som var de som hadde den til 21300,- tar 995,- i frakt, i tillegg til at de har latterlig lange leveringstider.

 

Mange nok grunner til at powerbuyet ble et vesentlig bedre alternativ.

9177167[/snapback]

Dette er under 10% i prisforskjell, og er du villig til å satse dette i en powerbuy i stenden for å kjøpe varen hos en stor og seriøs aktør med godt omdømme og kredittverdighet/likviditet som SHG så får du skylde deg selv. Det er en grunn til at det koster mer i butikk!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

1.For det første er det latterlig at så mye penger staks ble flyttet fra AVforum til Master-IT. Pengene burde blitt satt på en sperret konto, eller man burde ha betalt en viss prosentandel i forskudd.

2.Det burde ha blitt foretatt en kredittvurdering av Master-IT. Hva slags kredittverdighet og likviditet opererte firmaet med?

3.Flere butikker oppererte med en utsalgspris på under 10% i prisfoskjell. Hvorfor ikke handle fra en av disse seriøse aktørene? Det er en grunn til at de har eksistert så lenge, og tar den prisen de tar!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Må bare få si at jeg syns det er skremmende hva enkelte her skriver :nei:

 

Hva i alle dager er det som skjer i de små grå? Virker for meg som noen sitter å godter seg i at en hel gjeng har blitt svindlet for mange tusen, latterlig.

 

I denne saken har jo alle et ansvar , kjøpere har et ansvar når de overfører slike summer til en annen person, og at en mann har gjort det han kunne for at det skulle bli litt fortgang i ting ved å forskuddsbetale for varene er jo en ting, han kunne jo ikke vite etter 2 gode handler før at firmaet skal svindle den tredje gangen?

 

Tror nok ikke "hovedmannen" bak kjøpet har det så alt for bra nå, han har nok sitt å tenke på. Man kan jo prøve å sette seg inn i hans situasjon der han nå har satset hus og heim + at han går ut i stort tap ved å la de svindlede brukerne kjøpe samme eller bedre tv for 7500kr. Han må jo dekke opp det resterende beløpet på hver enkelt tv, det blir noen tusen.

 

Syns det blir feil å gå etter han, når det egentlig er firmaet som har skylden her.

 

Så over til en annen ting, det eneste lure her er jo å bruke media for hva det er verdt for å svartmale Master-IT og hovedselskapet slik at de virkelig går på huet å rævva pga dette!

 

Håper virkelig det er et lite lys i enden av tunnelen i denne saken slik at saken blir ordnet opp, folk får igjen pengene sine og kanskje litt ekstra for tort å svie.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
...vi har nylig kjørt to runder med Panasonic 42PV70 fra dem der de har oppført seg eksemplarisk (29 TVer totalt).

 

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!

 

Mao sa han at beløpet kunne bli overført på forhånd gitt tilstrekkelig tillit til "MasterIT", og det hadde han tydeligvis fått. At han her utviste dårlig skjønn betyr ikke at han står juridisk ansvarlig, iallfall ikke for hele beløpet. Et forlik eller dom vil sannsynligvis ikke gi kjøperne mer enn det tilbudet de allerede har fått AVforum/powerbuy.

9177014[/snapback]

 

 

Det er en merkelig tolkning av det som har blitt sagt, han sier rett ut "Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, og utdyper videre at det vil være fast praksis i powerbuys med masterIT til de har fått en solid porsjon erfaring med de. Mao poengteres det klart å tydelig at i dette konkrete tilfelle vil pengene ikke overføres, men at det kan skje i senere tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sørgelig lesing dette her :(

 

Synes synd på initiativ taker her, som jeg tror juridisk ligger tynt an. Til hans forsvar, kan man si at han har handlet i god tro, men ikke har tenkt på risikoen han har tatt på vegne av de som har betalt inn penger.

 

Hele greia er meget sørgelig for de involverte, og her burde man fått tak i svindleren og satt ham bak lås og slå omgående. :ph34r:

 

Selv er jeg overasket over at man har fått med så mange i et såkalt powerby der en tilsynelatende har fått 10 % rabatt, sammenlignet mot laveste webpris. :hmm:

 

Men jeg tror denne saken sender ut et varsku til entusiaster, og andre som lar seg friste av slike innkjøpsmodeller (powerbuys). Selv hadde jeg aldri i verden som enkeltperson å engasjert meg så mye, for at andre skulle spare et par tusen. Hva skulle jeg sitte igjen med etter å ta en slik økonomisk risiko? :no:

 

Lett og være etterpåklok men når en har en muntlig avtale på en handel på mange hundre tusen. Hvor så selger begynner å tukle med betalingsbetingelsene ved bestilling! Burde den gule varsel lampen ha begynt å lyse! Man burde da ha tilbudt bankgaranti til selger, som løsning mot ytterligere rabatt på kjøpet. Da selger får redusert sin egen risiko. Avslår selger dette? Er det bare å takke nei og betale tilbake pengene til de involverte, og informere at selgeren ikke var troverdig, og beklage at salget ble kansellert.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Men hvordan funker det med datterselskaper? Bør man ikke se om det er penger i morselskapet Masterminds før man kan slå seg konkurs? Virker rart om Masterminds kan fortsette som før i alle fall...

9177365[/snapback]

 

Datterselskaper, i hvert fall om de er AS, er jo ansvarlige for seg selv.. Derimot kan søksmål reises mot personer/firmaer (AS) dersom de har brutt loven, men da blir jo spørsmålet om de har penger til å dekke tapet.

 

Må også si jeg synes fryktelig synd på alle kjøperne OG Lygren hos AVForum/Powerbuy :( Kjedelig at han i et svak øyeblikk gikk med på å overføre alle pengene, hva skjedde med den gode gamle gangster-dealen, noe nå og resten etter?

 

Huff, kjedelig sak det her..

Lenke til kommentar
Datterselskaper, i hvert fall om de er AS, er jo ansvarlige for seg selv.. Derimot kan søksmål reises mot personer/firmaer (AS) dersom de har brutt loven, men da blir jo spørsmålet om de har penger til å dekke tapet.

9178162[/snapback]

Men personene bak som drivermed svindelen kan bli straffet og fratatt retten til å opprette nye firmaer og å styre noen.

Lenke til kommentar

Jeg visste det bare, at denne butikken drev ren svindel.

 

Bestilte selv en harddisk rundt jul derfra, etter å hatt sett en annonse for Master-IT her på HW.no.

 

 

Det ble mye rot, endte med å måtte ringe opp flere ganger (og jeg pratet også med denne hovedmannen (som jeg har navn og tlf-nummer til), før disken ble sendt. Tok vel nærmere en måned før jeg fikk disken.

 

Etter dette fikk jeg til og med inkassovarsel av dem, enda jeg hadde forhåndsbetalt. Master-IT klarte ikke å få vekk dette, tross alskillige lovnader.

Jeg måtte ringe DnB for å ordne dette, og dette gikk fort og greit å få den saken ut av verden. Det endte faktisk med at DnB (som Master-IT brukte som inkassoinnkrever) fakturerte Master-IT for jobben DnB hadde gjort, som egentlig Master-IT skulle hatt gjort. En liten hevn som gjorde godt.

 

Håper nå alle fra powerby'et får pengene sine. Good luck!

Lenke til kommentar
...vi har nylig kjørt to runder med Panasonic 42PV70 fra dem der de har oppført seg eksemplarisk (29 TVer totalt).

 

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!

 

Mao sa han at beløpet kunne bli overført på forhånd gitt tilstrekkelig tillit til "MasterIT", og det hadde han tydeligvis fått. At han her utviste dårlig skjønn betyr ikke at han står juridisk ansvarlig, iallfall ikke for hele beløpet. Et forlik eller dom vil sannsynligvis ikke gi kjøperne mer enn det tilbudet de allerede har fått AVforum/powerbuy.

9177014[/snapback]

 

 

Det er en merkelig tolkning av det som har blitt sagt, han sier rett ut "Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, og utdyper videre at det vil være fast praksis i powerbuys med masterIT til de har fått en solid porsjon erfaring med de. Mao poengteres det klart å tydelig at i dette konkrete tilfelle vil pengene ikke overføres, men at det kan skje i senere tilfeller.

 

AtW

9178016[/snapback]

Deltagerne i powerbuy'et har i utgangspunktet godtatt betingelser som tillater AV*/Lygren å utvise skjønn på deres vegne, og det vil nok veie tyngre enn en forumpost rent juridisk sett. Lygren kan hevde at han etter denne posten fikk tilstrekkelig tillit til MasterIT, og selv om en domstol skulle anse ham å være et godtroende naut betyr ikke dette at han har handlet uaktsomt. Det er tross alt snakk om handel med et norsk aksjeselskap, ikke med russisk mafia.

 

Har ennå ikke sett hvor mange penger som faktisk ble overført til MasterIT, dvs hva som er AVforums formidlingsgebyr/provisjon. Pengene som AVforum holdt tilbake er jo selvfølgelig ikke tapt.

Lenke til kommentar

LOOL det var den historien jeg fikk høre da de ringte meg opp etter at jeg hadde bestilt 8800GTX kortet mitt. Men jeg fikk faktisk drit bra service og fikk enda bedre kort til opprinnelig pris i posten allerede dagen etter :D

 

Hvilken bombe.  Slik de drev business, kan jeg jo egentlig skjønne det.

 

Vareutlevering på gata og fantastiske historier om lastebiler som kjører av veien med lagerbeholdningen deres.

9175890[/snapback]

Lenke til kommentar
Nettbutikken Master-IT er nå slått konkurs. Innkjøpssjefen i selskapet skal ha begått underslag på nærmere én million kroner.

 

Les mer

Hos Brønnøysund står det "oppbud", det betyr vel at det er styret i selskapet som har innmeldt dette, og ikke noen kreditor som har begjært selskapet konkurs? En snedig måte å pulverisere ansvaret på?

 

Forøvrig er det mange av de samme navnene som går igjen både i Masterminds AS, og Master-It AS, de har samme postadresse, og Mastermind står som registrant av web-domenet Masterit.no

 

Dette som pågår er vel uten tvil norgeshistorien's største nettsvindel-sak. (kontakte TV2 Hjelper deg?) Har dere som er blitt svindlet fått organisert dere på noen måte?

 

Denne "innkjøpssjefen" i Master-It, *sensurert navn*., skal visstnok være en "vanlig" ansatt, så jeg skjønner ikke hvordan han skal ha greid å få disse pengene (kr. 800 000) ut fra banken og beriket seg? Hvordan "vet vi" sikkert at det er "innkjøpssjefen" som har stukket av med pengene eller om de har blitt overført/underslått hos Mastermind AS selv? (også et høyst mulig scenario)

 

:dontgetit:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Om Mastermind AS selv har overført disse pengene til seg selv, er det en amatørmessig handling, som ikke ligner et konsulentfirma med lang erfaring og stor seriøsitet. Denne pengeoverføringen går på tvers av dekningslovens kapittel 5, og vil dermed omstøtes slik at pengene det gjelder kan fordeles utover kreditorene.

 

Jeg vil tro at Master-IT har hatt en salgspantavtale med sin leverandør, slik at om denne Ivar har hatt utroskapsambisjoner over hele linjen, vil det være betydelige summer som selskapet skylder leverandøren. Med et salgspant for de videredistribuerte varer, vil plutselig alle eiendeler ved konkurs bli dirigert i retningen salgspantholder. Kort fortalt: Avforum-gjengen får bare smulene som er til overs.

 

 

edit:

Noe som i tillegg er veldig interessant, er hvordan hw-brukerne forutså denne ***s utroskapsambisjoner såpass lang tid i forveien. Den andre Master-IT-tråden viser hvordan informasjonsstrømmen på nettet i uitgangspunktet kan hjelpe netthandlere i fra å komme ut for sånne mennesker. Hvordan Master-IT kan ansette en mann med en særdeles tvilsom historie som innkjøpssjef, er noe jeg ikke klarer å forstå. Samtidig burde avforum-gjengen ha kunnet lukte seg frem til denne historien, og heller velge en annen av de utallige nettbutikkene som er i Norge.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...