e_kristiansen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei Ser det er mange aktive Ford Mondeo brukere. Jeg titter på den nye Mondeon og vurderer denne sterkt. Men jeg ser også endel billige 07 Mondeor av den "gamle" typen. Vurderer 2.0 tdci 130 HK. Sitter denne motoren i noen av de nye Mondeoene? Når kom denne motoren? Noen som har noe positivt eller negativt og si om denne motoren? Noen som har link til noen gode tester / tekniske data på denne? Ser på en ok utstyr 07 mod reg i april for 270.00 ink reg med ok utstyr, kjørt kun få km. Takk Espen Lenke til kommentar
milsluker Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har en 04 modell med 115hk-utgaven av 2-literen, den fungerer i allefall bra. Meget godt drag fra 1700-1800 omdr., man kan også dra den ut et godt stykke oppover mot 4000 omdr før det slutter. Lavt forbruk, har hatt den under halvliteren på rolig langkjøring. Lenke til kommentar
Fatman33 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei Ser det er mange aktive Ford Mondeo brukere. Jeg titter på den nye Mondeon og vurderer denne sterkt. Men jeg ser også endel billige 07 Mondeor av den "gamle" typen. Vurderer 2.0 tdci 130 HK. Sitter denne motoren i noen av de nye Mondeoene? Når kom denne motoren? Noen som har noe positivt eller negativt og si om denne motoren? Noen som har link til noen gode tester / tekniske data på denne? Ser på en ok utstyr 07 mod reg i april for 270.00 ink reg med ok utstyr, kjørt kun få km. Takk Espen 9175658[/snapback] Det er ikke samme motoren i den utgående modellen kontra den nye. Motoren som kommer med den nye modellen er en nyere motor (PSA-motor). Uansett skal den gamle motoren også være en ok motor, tror du finner en god del tester av 2,0 Tdci-utgaven (115 og 130hk) på dinside.no. Lenke til kommentar
e_kristiansen Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Hei Ser det er mange aktive Ford Mondeo brukere. Jeg titter på den nye Mondeon og vurderer denne sterkt. Men jeg ser også endel billige 07 Mondeor av den "gamle" typen. Vurderer 2.0 tdci 130 HK. Sitter denne motoren i noen av de nye Mondeoene? Når kom denne motoren? Noen som har noe positivt eller negativt og si om denne motoren? Noen som har link til noen gode tester / tekniske data på denne? Ser på en ok utstyr 07 mod reg i april for 270.00 ink reg med ok utstyr, kjørt kun få km. Takk Espen 9175658[/snapback] Det er ikke samme motoren i den utgående modellen kontra den nye. Motoren som kommer med den nye modellen er en nyere motor (PSA-motor). Uansett skal den gamle motoren også være en ok motor, tror du finner en god del tester av 2,0 Tdci-utgaven (115 og 130hk) på dinside.no. 9235528[/snapback] Kjenner du til tuning av denne motoren?. Har lest litt på disse nettstedene. http://www.biltuning.no/tuning/ford/tuningstyling446.htm http://www.motorsport-import.no/product_in...ducts_id=103246 Noen som har prøvd dette? Noen som har noe kjennskap til dette? Tips? Noen som vet forskjellen på Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi og Ford Mondeo 2.0 TDCi Jeg har akkurat kjøpt en Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi import fra tyskland reg 03/07. Espen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Noen som vet forskjellen på Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi og Ford Mondeo 2.0 TDCi Turnier er ei stasjonsvogn. Ford i Europa har brukt dette tilleggsnavnet på alle stasjonsvognutgaver siden 60-tallet. Lenke til kommentar
Sam47 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Men jeg ser også endel billige 07 Mondeor av den "gamle" typen. Vurderer 2.0 tdci 130 HK. Sitter denne motoren i noen av de nye Mondeoene? Noen som har link til noen gode tester / tekniske data på denne? Det er de samme motor som Volvo bruker til V50 2.0D. Volvo caller den ikke en "turbo", men den er en turbo uansett. DinSide.no Test av V50 2.0D Endret 10. august 2007 av osamede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå