pgro Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ny PC som har boot problemer noen ganger. Har flere ganger hatt problemer med at maskinen ikke vil boote. POST ser ut til å fungere OK. Det kommer kun et pip. Når så bios skriver ut på skjermen boot deltaljer stopper det helt opp. "Memor" er kansje det siste som blir skrevet. Det skulle ha vært memory etc. Ved siste forsøk lot jeg maskinen stå i noen minutter etter at boot hadde stoppet opp og plutselig fortsatte boot sekvensen og maskinen startet opp som normalt. Takker for svar. Lenke til kommentar
pgro Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Ny PC som har boot problemer noen ganger. Har flere ganger hatt problemer med at maskinen ikke vil boote. POST ser ut til å fungere OK. Det kommer kun et pip. Når så bios skriver ut på skjermen boot deltaljer stopper det helt opp. "Memor" er kansje det siste som blir skrevet. Det skulle ha vært memory etc. Ved siste forsøk lot jeg maskinen stå i noen minutter etter at boot hadde stoppet opp og plutselig fortsatte boot sekvensen og maskinen startet opp som normalt. Takker for svar. 9175654[/snapback] Glemte å informere om hardware: Gigabyte GA-P35-DS4 | Samsung Spinpoint T166 500GB | XFX Geforce 7100GS | OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit | Nort QN4001BX | Intel Duo Core E6420 | SAMSUNG Monitor 20" SyncMaster 206BW Lenke til kommentar
pgronn Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ny PC som har boot problemer noen ganger. Har flere ganger hatt problemer med at maskinen ikke vil boote. POST ser ut til å fungere OK. Det kommer kun et pip. Når så bios skriver ut på skjermen boot deltaljer stopper det helt opp. "Memor" er kansje det siste som blir skrevet. Det skulle ha vært memory etc. Ved siste forsøk lot jeg maskinen stå i noen minutter etter at boot hadde stoppet opp og plutselig fortsatte boot sekvensen og maskinen startet opp som normalt. Takker for svar. 9175654[/snapback] Glemte å informere om hardware: Gigabyte GA-P35-DS4 | Samsung Spinpoint T166 500GB | XFX Geforce 7100GS | OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit | Nort QN4001BX | Intel Duo Core E6420 | SAMSUNG Monitor 20" SyncMaster 206BW 9175676[/snapback] Svarer med seg da det kansje er andre med samme problemet. Gigabyte GA-P35-DS4 benytter 1,8V på memory som standard. Dette er for lite med OCZ memoryen jeg har. Satte opp spenningen med 0,3V og har etter det ikke hatt boot problemer. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det er en del minne som er spenningstørste. Spesielt de med litt mer performance, så det er relativt kjent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå