Gå til innhold

Valg av hovedkort :S

Anbefalte innlegg

Hey! Jau, nå har jeg kommet fram til noen deler som jeg skal kjøpe meg. Gikk en del over budsjettet :p men prøver å holde meg så lavt ned så mulig hehe. Iallfall, problemet nå er å velge et bra hovedkort som støtter de valgene som jeg har tatt. Delene som jeg har valgt er:

1. Strømforsyning: NorthQ 4001AL, 400W Metallic Blå, 120mm Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

kr 498,-

2. Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

kr 1.425,-

3. RAM: Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

kr 679,-

4. Club3d GeForce 8800GTS 320MB Skjermkort

PCIe x16, 320BIT, GDDR3, DVI+DVI+HDTV

kr 2.294,-

Totalt hittil: kr 4.896,-

5.... Hovedkort?? Bare hovedkortet igjen. Deler som cdrom, kabinett osv osv osv har jeg fra før av ;).

Ja.. Så langt har jeg kommet. Er det noen innvendinger eller spm ang. tingene som jeg har valgt så er det bare å si ifra ;)

Endret av Kåsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bytte ut CPU med enten E6750 eller E6850.. Mye bedre ytelse mener da jeg..

9175660[/snapback]

Hm, det kan godt hende det, men prisen på E6850 er en smule mer. Er mange forskjellige meninger om hvilke prosessorer som er best mellom amd og intel =/ desverre.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bytte ut CPU med enten E6750 eller E6850.. Mye bedre ytelse mener da jeg..

9175660[/snapback]

Hm, det kan godt hende det, men prisen på E6850 er en smule mer. Er mange forskjellige meninger om hvilke prosessorer som er best mellom amd og intel =/ desverre.

9175739[/snapback]

Nei, ikke den dag i dag.

Velg E6750 + et billig P965 hovedkort, kansje i asus p5 serien.

Bedre ytelse, mer fremtidsrettet, og MYE mer rom for overklokking om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

9175660[/snapback]

9175739[/snapback]

Nei, ikke den dag i dag.

Velg E6750 + et billig P965 hovedkort, kansje i asus p5 serien.

Bedre ytelse, mer fremtidsrettet, og MYE mer rom for overklokking om det skulle være ønskelig.

9175764[/snapback]

Takker ^^, kan du gi meg link til hovedkortet? :p

Lenke til kommentar
Vel, nå er jo p965 et brikkesett, så valgene er mange.

Gi meg prisklasse(f.eks 400kr-800kr), info om bruk, overklokking? støtte for kommende 45nm Intel Prosessorer?

9175828[/snapback]

Du kan ta prisklassen fra 700 og oppover. Bruken går for det meste bare til spill og musikk ;) . Hvis du mener det er bra å ha støtte for kommende 45nm Intel prosessorer så ja takk :p Hvis det er litt unødvendig så skal jeg vurdere ;). Overklokking har jeg ikke så veldig mye peiling på. Har ikke overklokket pcen jeg har nå så tror ikke jeg kommer til å overklokke neste pc :p

Lenke til kommentar
Vel, nå er jo p965 et brikkesett, så valgene er mange.

Gi meg prisklasse(f.eks 400kr-800kr), info om bruk, overklokking? støtte for kommende 45nm Intel Prosessorer?

9175828[/snapback]

Du kan ta prisklassen fra 700 og oppover. Bruken går for det meste bare til spill og musikk ;) . Hvis du mener det er bra å ha støtte for kommende 45nm Intel prosessorer så ja takk :p Hvis det er litt unødvendig så skal jeg vurdere ;). Overklokking har jeg ikke så veldig mye peiling på. Har ikke overklokket pcen jeg har nå så tror ikke jeg kommer til å overklokke neste pc :p

9175872[/snapback]

Dette kortet ser ut til å passe behovet ditt nokså greit.

Lenke til kommentar

Kjop Asus P5K (evt. Asus P5KC). Dette er 2 like kort, bare at P5KC har stotte for DDR3, som kan komme godt med i fremtiden.

Disse hovedkortene har P35 chipset, og stotter selvfolgelig 45nm prosessorer.

Vil si P35 hovedkortene er enda mer fremtidsrettet enn P965, spesielt med tanke paa at P5KC har stotte for DDR3.

Lenke til kommentar
Ser bra ut det ;) selv om jeg ikke har så mye peiling på hovedkort og div :p hehe. Ser ut til at alt er klart for å gå inn i den neste generasjonen :p Takker så mye for hjelpen ^^,

9176012[/snapback]

Et annet alternativ er dette fra MSI.

9176023[/snapback]

Hm ja.. Begge hk støtter 5.1? siden den støtter 7.1 også? :p

btw, Asus P5KC og PK5 er litt i dyreste laget xD stramt budsjett :p

Lenke til kommentar
5.... Hovedkort?? Bare hovedkortet igjen. Deler som brenner, kabinett osv har jeg fra før av ;).

9175605[/snapback]

Haha, kan misforståes :!:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sånn som med meg :p

9176436[/snapback]

Haha, var litt teit sagt av meg xD Så det ikke før du sa det :p Jaja ^^, det får gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...