ImmerFx Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg synes batteriet til canon digital ixus v2 er dyrt,hvor kan man få kjøpt det billig? Og hvor lenge varer et sånt batteri før det er ubrukelig? Og varer det lenge før man må lade det opp? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Prisene varierer fra kr 486,- til kr 959,-; http://pris.akam.no/fritekst_sok.cgi?price...=ixus%20batteri Et oppladbart batteri skal normalt vare i ca 5 år. Hvor lenge batteriet kan brukes etter en opplading, avhenger av bruk (blits) og temperatur. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei du! Jeg har Ixus 330 som bruker det samme batteriet som V2. Jeg kjøpte meg ett ekstra batteri for ca 400 kr. Dette fordi at jeg var lei av å hele tiden måtte små lade batteriet for å være sikker på at jeg hadde nok strøm på turene mine. Jeg kjøpte kameraet i slutten av mai og har nå tatt 9000 bilder med kameraet. Jeg merker at det nye batteriet mitt (kjøpt i oktober) varer litt lengre enn det gamle, men ikke mye. Har ikke merket særlig til dårligere ytelse på hverken av batteriene. Hvor lenge batteriet varer avhenger av bruk og temperatur som sagt. Jeg har selv tatt 160 bilder på en fest før batteriet var tomt. Da ble alle bildene tatt med blits og bruk av LCD skjerm i romtemperatur. Kameraet ble slått av og på ca 30 ganger tipper jeg. Lenke til kommentar
palgra Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei har sett en side der de har billige batterier ulike kameraer. det er en dansk side, sender også til Norge mot 100 kr i frakt Vet ikke om det er orginale batterier. NB-1LH koster 219 kr http://www.batterier.dk Lenke til kommentar
letmein Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har ixus v2, og et batteri holder akkurat til å fylle opp 64MB'n med LCD'n på. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Vær litt obs på frakt når det gjelder batterier. Endel batterier er forbudt å frakte med fly, og de må da sendes med bakkepost. Dette kan kanskje fordyre frakten noe? Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Hey.. takk for hjelpa folkens.. var bra pris på den danske sida....hvis de er originale og frakten bare blir 100 så er det jo bra..Men er prisen i danske kroner? Har noen kjøpt derfra? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har du prøvd www.batterier.net ? Den er vel norsk.. Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Litium-Ion batterier har nesten ingen minneeffekt i det hele tatt, og skal normalt vare lenge, selv om man klattlader batteriet. Ni-MH batterier, som er vanlige i mobiltelefoner og trådløse, varer derimot sjelden mer enn 2-3 år, og det er enda verre med Ni-Cd. Slikke batterier brukes nesten aldri i digitalkamera, kanskje med unntak av kameraer som benytter oppladbare AA eller AAA batterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå