Gå til innhold

Bra 2D, HDMI, DX10 og lite bråk, hvilket?

egd1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal bygge ny PC. Har bestilt Asus P5K Deluxe/WiFi-AP og skal ha et skjermkort kompatibelt med DX10, ha HDMI ut og helst vifteløst. Spiller ikke, så god 3D er ikke noe clue. Så hva er å anbefale?

9175410[/snapback]

Hva er vitsen med dx10 hvis du ikke spiller?

Da er det bedre å ta et dx9 kort som er mye billigere!

EDIT: Hvilken prisklasse er du ute etter?

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
Jeg skal bygge ny PC. Har bestilt Asus P5K Deluxe/WiFi-AP og skal ha et skjermkort kompatibelt med DX10, ha HDMI ut og helst vifteløst. Spiller ikke, så god 3D er ikke noe clue. Så hva er å anbefale?

9175410[/snapback]

Hva er vitsen med dx10 hvis du ikke spiller?

Da er det bedre å ta et dx9 kort som er mye billigere!

EDIT: Hvilken prisklasse er du ute etter?

9176596[/snapback]

Nå KAN det vel tenkes at de nyere korta med DX10 har mere muligheter for fremtidige ting da! Og pris er ikke det viktigste...

Lenke til kommentar

DX10 har antageligvis ikke mye for seg hvis man ikke spiller, med mindre du har noen spesielle GPGPU-greier i tankene som kan bedre utnyttes på DX10 maskinvare i forhold til DX9 (jeg har ikke særlig oversikt over hvordan det står til med slikt, men jeg tviler sterkt på at du vil få utnyttet noe slikt hvis du ikke har noe spesielt i kikkerten). HDMI er også bare tull med mindre skjermkortet har integrert lydkort. Det du trenger er HDCP-støtte (noe du kan få på både DVI og HDMI), hvis du vil spille av DRM-beskyttet HD-video (HD DVD el. Blu-ray).

Edit: Ikke at det er noe galt med DX10 eller HDMI, men disse to kravene ekskluderer veldig mange gode kort, uten at de ser ut til å være av noen nytte for ditt bruk, slik jeg forstår det :)

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
DX10 har antageligvis ikke mye for seg hvis man ikke spiller, med mindre du har noen spesielle GPGPU-greier i tankene som kan bedre utnyttes på DX10 maskinvare i forhold til DX9 (jeg har ikke særlig oversikt over hvordan det står til med slikt, men jeg tviler sterkt på at du vil få utnyttet noe slikt hvis du ikke har noe spesielt i kikkerten). HDMI er også bare tull med mindre skjermkortet har integrert lydkort. Det du trenger er HDCP-støtte (noe du kan få på både DVI og HDMI), hvis du vil spille av DRM-beskyttet HD-video (HD DVD el. Blu-ray).

Edit: Ikke at det er noe galt med DX10 eller HDMI, men disse to kravene ekskluderer veldig mange gode kort, uten at de ser ut til å være av noen nytte for ditt bruk, slik jeg forstår det :)

9180196[/snapback]

Vil kjøre HDMI til TV. Må man ha skjerm og lydkort i 1 for å utnytte det...?

Sef er det HDCP jeg må ha, men det har vl de fleste DX10 kort med HDMI.

Lenke til kommentar

DVI og HDMI sin videodel er lik, så adapter mellom DVI og HDMI (eller en kabel med DVI i ene enden og HDMI i andre) er billig. Derfor spiller det ingen stor rolle om skjermkortet har DVI eller HDMI, så lenge man uansett ikke får overført lyd via HDMI-kabelen fra skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...