Gå til innhold

trenger jeg sli for skjermen min?

Anbefalte innlegg

har en 37 tommers skjerm(tv) funker ganske så bra kobla till pcen menne trenger jeg SLI for og få god grafikk på den? har hørt at en stor skjerm stresser skjermkorte og at jeg burde kjøre feks 2x XFX GeForce 8800GTX eller 2x Asus GeForce 8800GTX, eller er det nokk med 1? ehh og er det noen forskjell på de 2? samme pris på komplett..

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Kommer helt an på oppløsningen du har på skjermen. SLI er vel å anbefale hvis du skal kjøre de kvasseste spillene i Real HD, altså en oppløsning på 1920x1080 (eller for den saks skyld WUXGA på 1920x1200). Uansett tror jeg ett ålreit skjermkort vil takle mye for det.

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Ett enkelt GTX skal holde bra til en oppløsning på 1920x1200 selv på de nyeste spillene. Men i og med at det antakeligvis er en LCD-TV det er snakk om er det ikke sikkert oppløsningen er så høy engang. Kommer litt an på hvor gammel den er? Faren min kjøpte en 37.tommer da de var nye og veldig dyre, og den er det 1280x720 på, ikke akkurat noen utfordring for et kraftig skjermkort.

Og nei, det er ikke noen betydelig forskjell på GTX-kortene. Forskjellen ligger stort sett i hva som følger med i pakken (overgangskabler, spill, programvare osv)

Lenke til kommentar

Den TVen har en oppløsning på 1366 x 768 pixler.

Å kjøpe 2xGTX til denne vil være mildt sagt overkill.. Du klarer deg nok fint med GTS 320.

Bare pass på at noen TVer har veldig mye baklys og kan være litt frustrerende å spille på. Det opplevde jeg med min gamle 28" LCD.

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Den fysiske størrelsen på skjermen har ingenting kor tung eller lett det er å drive skjermen. Antal pixler er det einaste som har noko å sei.

Den høgaste opplynsinga som er tilgjengeleg på er no 2560x1600 Denne trenger duallink DVI for å kunne bli brukt (ca 7800/ tilsvarende og nyere kort)

Her kan nok SLI/Crossfire vere på sin plass for å kjøre ting på HIGH. Oppløsyninga leveres berre på noke 30"s monitorer (apple, dell, HP)

Så har du FullHD-oppløysninga (1920x1200) Dette går med singellink men bør ha duallink SLI kan nok vere ein fordel her også (TVer FullHD og er 42"-> og 24 og 27"er Monitorer har denne oppløysninga)

Dei som er HDReady har berre 1366x726(?) noko som er mindre enn 17/19" monitorene .

Lenke til kommentar

Jeg har en 30" Dell skjerm med oppløsning på 2560 x 1600, som jeg bruker sammen med et 7900GT 256MB. Jeg får ikke kjørt de nyeste spillene på superduperultra high, men det går fint på feks. medium.

Til den skjermen der som har 1366 x 768 så trenger du ikke så mye mer enn et 8800GTS 320MB for å spille på max i alle spill.

Lenke til kommentar

Hmm... skrev akkurat det samme, men jeg klikket vel bort vinduet..

til woulf:

det du evt kan gjøre er å legger til *LØST* eller liknende i enden av tittelen på tråden, slik at folk ser at du ikke lenger trenger hjelp, og slik at folk med samme problemet kan se i din tråd for løsninger. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...