Gå til innhold

Hva kan jeg forvente i lønn? 3 1/2år skole


Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en bachelor i informatikk/netsystem og 1/2 år med noen økonomifag.

 

Jeg har de siste 6mnd vært utleigd gjennom et vikarbyrå i Stavanger til et av landets større konsulentfirma og har i den perioden jobbet som teknisk konsulent. Jobbet mye med oppsett og reperasjon av hardware (print ,servere og PC) samt helpdesk ved flere større firma innen olje og bank.

 

Jeg mener selv jeg har gjort en veldig god jobb, og (uten å være for innbilsk) fått mye skryt av mine kollegaer som sier jeg har gjort en veldig god jobb.

 

Jeg har nå fått høre at firmaet jeg har jobbet hos ønsker å tilby meg en fast stilling. Slik jeg forsto det ønsket de å kurse meg inn på et "spesial område".

 

Det er Stavanger vi snakker om her og IT markedet skriker etter folk. Det finnes enkelt å greit ikke IT folk ledige, og jeg føler derfor jeg sitter i en ganske god posisjon. Det vil ikke være vansklig for meg å finne en annen jobb om jeg ønsket det, for å si det sånn.

 

Spørsmålet går selvfølgelig på lønn... Siden jeg har vært ansatt gjennom et vikarbyrå har jeg tjent mindre en hva jeg har gjort i sommerjobbene mine i studietiden, og forventer et godt lønnshopp nå som jeg får fast ansettelse. Men HVA kan jeg forvente? Jeg har ikke tenke å presse noe lønnskrav, men alltid greit å vite hva andre ligger på så man har et ballpark figure å forholde seg til.

 

Så for å oppsummere:

3 1/2 år med utdannelse

6 mnd erfaring, mye forskjellig og innen mange forskjellige bedrifter.

Jeg har gjort en god jobb, fakturert mye og ingen "feil" som har kostet firmaet noe tid eller penger. Det kan vel og nevnes at den jobben jeg sitter i nå er det bare 1 annen som har i firmaet, og de ville bruke mye tid/ressurser på å erstatte meg.

 

300k?

 

350k?

 

:innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere kompiser som har utdannet seg innen IT siste årene. Alle dem tjente 350 + når de kom rett ut av skolen. Hvem tjener 300 i IT bransjen for tiden?

 

Av mine kompiser, er det dem som har skiftet jobb oftest som har høyest lønn. Kanske naturlig det. Uansett er vel rådet å hoppe i det hvis du får tilbud om fast jobb. Viktig å få opp arbeidserfaringen.

Lenke til kommentar
Har flere kompiser som har utdannet seg innen IT siste årene. Alle dem tjente 350 + når de kom rett ut av skolen. Hvem tjener 300 i IT bransjen for tiden?

 

Av mine kompiser, er det dem som har skiftet jobb oftest som har høyest lønn. Kanske naturlig det. Uansett er vel rådet å hoppe i det hvis du får tilbud om fast jobb. Viktig å få opp arbeidserfaringen.

9177462[/snapback]

 

joda, men når jeg ser på jobben hans:

 

"Jobbet mye med oppsett og reperasjon av hardware (print ,servere og PC) samt helpdesk ved flere større firma innen olje og bank."

 

så er dette noe en fyr med over middels interesse for IT kan gjøre med litt opplæring og erfaring

han har også ganske liten erfaring fra tidligere, derfor mener jeg rundt 320 er ett greit mål å sette seg

Lenke til kommentar

joda, men når jeg ser på jobben hans:

 

"Jobbet mye med oppsett og reperasjon av hardware (print ,servere og PC) samt helpdesk ved flere større firma innen olje og bank."

 

så er dette noe en fyr med over middels interesse for IT kan gjøre med litt opplæring og erfaring

han har også ganske liten erfaring fra tidligere, derfor mener jeg rundt 320 er ett greit mål å sette seg

9177500[/snapback]

 

Tar poenget ditt.

Lenke til kommentar

Etter hvilken jobb du gjør tipper jeg du kan hamre inn mer penger enn 320'. Men som aklla sier, det du beskriver er ikke en oppgave som krever lang utdanning, heller kort opplæring.

 

Når det er sagt så kan du forvente å få hurtig lønnsøkning de nærmeste årene med 3 år høyer utdanning.

Lenke til kommentar

Om du får "fakturert mye" og har veldig fornøyde kunder så bør du satse på området 350k+. Det er ufattelig mange dårlige IT-folk "der ute", og du høres ut som å ikke være en av de..

 

må bare få sagt det.. GURI så mange dårlige folk det er der ute.. og dessverre er mange av disse i større selskaper som "junior teknikere".. men fakturere kan de, selv om de bruker 20 timer på en 5-minutters jobb!

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...